anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Sprzedawca chce mnie obciążyć 100% wartością towaru.

MAMY ROZWIĄZANIE!
Socz3k
#2 Obserwator#

Witam, dnia 20 kwietnia 2023 kupiłem drukarkę od firmy SFERIS.

Drukarka okazała się, nie zgodna z opisem (brakowało jej funkcji DUPLEX, oraz kabla USB do podłączenia z komputerem) Nie drukowała też na czarno na stronie testowej. 

Postanowiłem odstąpić od umowy, wysłałem drukarkę w oryginalnym opakowaniu według instrukcji dołączonej przez producenta do zestawu. Zwrot został zgłoszony 26 kwietnia, paczka została wysłana 28 kwietnia. Firma SFERIS odebrała paczkę 4 maja. 15 maja Firma SFERIS napisała wiadomość:

SFERIS 15 maja 2023 09:56

Szanowni Państwo, zwrócony towar posiada uszkodzenie mechaniczne ( drukarka jest zalana w miejscu styków elektroniki z kartridżami, co uniemożliwia jej przetestowanie). Drukarka nie była odpowiednio zabezpieczona do transportu.

Niestety ale nie mogę zaufać firmie SFERIS która odebrała paczkę bez żadnych zastrzeżeń, nie spisała protokołu z kurierem. Nie zgłosiła także w ciągu 7 dni że towar został uszkodzony, wewnątrz nie uszkodzonego oryginalnego opakowania. To jest złodziejstwo i kombinatorstwo.

Co mogę zrobić w takiej sytuacji.

oznacz moderatorów
6 ODPOWIEDZI 6
az1rael
#21 Demiurg#

Za zwrot odpowiada kupujący a sprzedawca wcale nie musi sporządzać protokołu czy składać reklamacji bo może zgodnie z ustawą obniżyć wartość towaru i to sprzedawca właśnie uczynił ale coś oddać musi nawet 1pln i musi ci uzasadnienie na piśmie wydać skąd taka obniżka wynika. Co do twojego zarzutu pt niezgodna z opisem bo nie miała jakiejś tam funkcji czy noe drukowała na czarno trzeba było od razu reklamację złożyć a nie robić zwrot w tym momencie to to samo tobie można by zarzucić odebrałeś towar bez zastrzeżeń, a co jak to drukowanie wynikało z uszkodzenia w transporcie tej drukarki na etapie wysyłki do ciebie? Niestety nie pomyślałeś nie wiem czy zrobiłeś sobie zdjęcia / zebrałeś prewencyjnie materiał dowodowy na swoją korzyść. Sferis małą firmą nie jest duży sprzedawca ma środki do powalczenia z tobą i allegro traktuje go preferencyjnie bo dużo płaci nawet za negatyw możesz dostać wezwanie do usunięcia tegoż inaczej sprawa trafi do sądu gdzie firma będzie się starała wykazać że w odwecie za swój błąd napisałeś szkalującą ich opinię

oznacz moderatorów
Socz3k
#2 Obserwator#

Czyli sprzedawca może, wysłać zdjęcia nie mojej paczki po 2 tygodniach od odebrania, nie dając wcześniej znać o uchybieniach "przecież może spreparować dowody" - obstawiam ze zwrotów mają dużo i mogą zrobić zdjęcie innej przesyłki. Obciążyć mnie 100% wartości? Przecież to jest złodziejstwo, paczka została wysłana według zaleceń producenta w oryginalnym opakowaniu. Co obchodzi mnie że firma SFERIS jest dużą firmą? Tzn. że może okradać ludzi?

oznacz moderatorów
az1rael
#21 Demiurg#

ciebie nic ale duża korpo ci z zadu zrobi kebab poprzez kancelarię prawniczą za działania odwetowe
mają dużo zwrotów to nie sprawdza ci paczki na drugi dzień
jak pisałem 100% wartości nie muszą uzasadnić i zwrócić cokolwiek
nie została wysłana według zaleceń bo odpakowałeś kartridże z tonerem i odesłałeś nie zabezpieczając ich to wylały 

oznacz moderatorów
Socz3k
#2 Obserwator#

Nie miała funkcji, druku dwustronnego który był w opisie aukcji, nie posiadała kabla do podłączenia - nie drukowała na czarno (wydruk strony testowej) - nie spełniała moich oczekiwań.

oznacz moderatorów
komis-bell
#21 Demiurg#

@Socz3k Z ciekawości pokaż link do oferty tej drukarki jeśli to nie tajemnica.
Co do kabla to mało która drukarka posiada przewody w zestawie (poza zasilającym).
Niestety ale popełniłeś podstawowy błąd - jeśli drukarka nie chciała wydrukować strony testowej mogło to świadczyć o wadzie - należało złożyć reklamację a nie odstępować od umowy.

oznacz moderatorów
la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@Socz3k jeśli kupiony przedmiot był niezgodny z opisem to powinieneś złożyć reklamację, nie odstępować od umowy. Widzę, że prowadzisz już dyskusję ze sprzedającym, w tej sprawie, w której uczestniczymy, więc poczekajmy na nagranie od sprzedającego, w razie czego, poproś o pomoc pracownika Allegro w dyskusji. 

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów