anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Sprzedawca [edytowano] nie reaguje na prośbę wymiany towaru na gwarancji.

edisonx
#7 Wielbiciel#
Spoiler
Sprzedawca Car_82 nie wypełnia postanowień gwarancyjnych

Kupiłem dekoder tv po 6 miesiącach dekoder uległ awarii. Zgłosiłem na gwarancji i odesłałem towar. Niestety przesłano mi ten sam towar ,który odesłałem czyli mój stary dekoder z usterka. Ponownie go odesłałem i pomimo odbioru przesyłki gwarant milczy. 
Dodam że allegro zakończyło dyskusję. Jaka jest możliwość powrotu do dyskusji i wyegzekwowania gwarancji.

oznacz moderatorów
24 ODPOWIEDZI 24

Sensi666
#9 Pomysłodawca#

Nie zdziw się jak będziesz musiał iść na policję zgłosić sprzedawcę.

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@edisonx nie korzystaj z gwarancji bo tu zasady ustala gwarant 😞

Przy reklamacji z tytułu niezgodności, jak jest druga reklamacji możesz odstąpić od umowy i sprzedawca ma Ci oddać kasę do 14 dni 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów

w_kiwi
Moderatorka
Moderatorka

@edisonx Poproszę odpowiedni dział o wznowienie dyskusji. Proszę Cię o chwileczkę cierpliwości. 

   Wiktoria
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

edisonx
#7 Wielbiciel#

Dziękuję bo nie chodzi już o ten dekoder tylko o sam fakt że dwa razy go już odsyłałem (poniosłem dodatkowe koszty) a teraz nie ma odezwu nawet od sprzedającego. 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@edisonx Chodzi o to że powinieneś reklamować z tytułu rękojmi a wówczas za towar przez 2lata odpowiada sprzedający i ma 14dni na rozpatrzenie reklamacji, Reklamując na gwarancji za która odpowiada gwarant i tu nie musi być sprzedający i są z reguły inne warunki np: inny czas na jej rozpatrzenie, Więc w wznowionej dyskusji napisz że skladasz reklamację z tytułu rękojmi,

oznacz moderatorów

edisonx
#7 Wielbiciel#

Chodzi o to że uzgodnione było ze sprzedawca/gwarantem, iż wymieni towar na nowy wolny od wad a dostałem ponownie stary uszkodzony dekoder. Ponownie zgłosiłem i odesłałem towar, i temat zawisł w próżni. Więc chciałem wznowić dyskusje i zaangażować allegro - co mi się finalnie udało. Czekam na reakcję sprzedawcy.

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@edisonx teraz możesz se chcieć wymiany a sprzedawca może sam wybrać czy naprawić / wymienić zmieniło się prawo 😞 przy drugiej reklamacji z tytułu niezgodności możesz dopiero odstąpić 🙂

@LEW433 tyle tu jesteś i nie wiesz że od 1 stycznia 2023 r. nie ma już rękojmi !!!

________
Κώστας
oznacz moderatorów

edisonx
#7 Wielbiciel#

W ofercie było podane gwarancja 24 m-ce i co tu wyjaśnić a kupione w czerwcu 2022. Więc wszystko się zgadza tylko woli sprzedawcy nie ma. Reszta mnie nie interesuje tylko uczciwość 

oznacz moderatorów

pecela
#17 Koryfeusz#

Sprzedawca zazwyczaj nie jest stroną w przypadku gwarancji. Składając reklamację z tytułu gwarancji składa się ja do gwaranta (najczęściej jest to producent lub dystrybutor), czyli podmiotu określonego w dokumencie gwarancyjnym. Co do kosztów wysyłki to zazwyczaj jest ona na koszt serwisu (ale należy wysłać wg ich instrukcji). Udzielenie gwarancji jest w pełni dobrowolne, a prawo co do zasady nie wtrąca się w jej treść. 

Natomiast niezgodność z umową (czyli potoczna rękojmia) to ustawowa odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu sprzedanej rzeczy. Trwa ono dwa lata od daty zakupu. 

Oba świadczenia są od siebie niezależne. To kupujący składając reklamację określa z którego świadczenia chce skorzystać. 

 

oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

@pecela  Skoro zapis o gwarancji był w opisie, w ofercie, to można domniemywać że gwarantem nie był jakiś chiński nieznany producent lecz sprzedający, często się tak zdarza.

@edisonx  Musiał być jakiś powód skoro sprzedający odesłał ten sam dekoder, może po prostu dekoder jest dobry tylko coś z ustawieniami TV nie tak?  Może kabel od anteny ktoś przegryzł?

oznacz moderatorów

pecela
#17 Koryfeusz#

Wszystkiego dekodery sprzedawane w Polsce mają oficjalnego dystrybutora w PL i serwis. Gwarantem jest zazwyczaj importer. Info o gwarancji niewiele mówi, w końcu tam jest wybór "gwarancja sprzedawcy" i "gwarancja producenta".

Ps. Gwarancja sprzedawcy jako korzystniejsza zastępuje ustawową niezgodność z umową.

oznacz moderatorów

edisonx
#7 Wielbiciel#

nie wnikam kto to sprowadza mam podany kontakt do sprzedającego i on udzielił gwarancji. Wiec tu nie ma dywagacji prawnej.  Finalnie proszę o zwrot pieniędzy 

oznacz moderatorów

edisonx
#7 Wielbiciel#

powód to podejście sprzedającego. Nie chcę się tu rozpisywać ale przygotowałem dokumentację którą potwierdza moja tezę. Instalacja działa prawidłowo na innym sprzęcie a usterka dekodera jest taka że przy wyszukiwani kanałów resetuje się ( i tak zapętla). Więc to wina sprzedającego że nie sprawdza co wysyła i ja mu nie muszę tego udowadniać powinien sprawdzić co ponownie wysyła lub skontaktować się w celu wyjaśnienia 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@edisonx jeśli sprzedawca nie jest gwarantem a gwaranta masz wpisanego w instrukcji sekcja karta gwarancyjna lub osobno na gwarancji to oczywistym jest że 1 nie jest adresatem roszczenia gwarancyjnego, 2 po co mu wysyłasz dekoder skoro nie udziela gwarancji i slusznie ci odesłał dekoder. Gwarancję odsyłasz do gwaranta na zasadach i na adres wypisanych w gwarancji. W tym momencie korzystając z gwarancji jeśli sprzedawca nie jest gwarantem nie należy ci sie od niego zwrot za wyslanie do niego paczki druga rzecz od gwaranta też nie musi ci się należeć bo jak w gwarancji masz napisane że gwarant sam odbiera towar swoim przewoźnikiem to masz zgodnie z zapisami gwarancji wydac go temu przewoźnikowi a nie wysyłać po swojemu czy sobie umyślisz. Rozróżnij pojęcia reklamacji z tytulu niezgodności z umową i gwarancji oraz podmioty do ktorych kierujesz jakie roszczenie sprzedawca i gwarant.

oznacz moderatorów

edisonx
#7 Wielbiciel#

Ale po co te dewastacje skoro oświadczył że wymieni mi na towar wolny od wad. A zwracam za pośrednictwem allegro. Po co dorabiać teorie? Chodziło mi o informacje jak zaangażować ponownie allegro w tą dyskusję bo w aplikacji mobilnej nie ma takiej możliwości po zamknięciu dyskusji. Pomoc już otrzymałem i będzie zwrot środków. Temat uważam za zamknięty. Za porady prawne dziękuję.  

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@edisonx sorki ale rozróżnijmy gwarancję sprzedawcy od gwarancji producenta bo kto ci co oświadczył? zdanie sprzedawca oświadczył że gwarant wymieni towar a sprzedawca oświadczył że wymieni towar na gwarancji to są 2 różne sprawy nikt nie wie coś ty tak naprawdę złożył za świadczenie i do kogo gwarancję przez sprzedawcę do gwaranta, gwarancję do sprzedawcy z tytułu udzielonej przez niego dobrowolnej gwarancji oprócz gwarancji gwaranta w tym cały pies pogrzebany bo używając innej konstrukcji zdania lub słów generujesz inne implikacje prawne i roszczenia niekoniecznie do tego podmiotu do którego ci się wydaje że kierujesz roszczenie. To możnaby tylko ustalić po treści oferty 

oznacz moderatorów

edisonx
#7 Wielbiciel#

W ofercie było napisane gwarancja 24 miesiące  ( bez wzmianki że to gwarancja producenta) druga sprawa jeśli by tak było to powinna być informacja od sprzedającego gdzie mam odesłać towar - nie było takiej informacji. Sprzedawca oświadczył że wymieni towar na nowy. Prosta sprawa.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@edisonx warunki gwarancji są w pudełku z dekoderem na karcie gwarancyjnej sprzedawca ma ci dostarczyć gwarancję i instrukcję więc miałeś je do wglądu i nie możesz twierdzić że informacji nie było. Druga rzecz warunki reklamacji / gwarancji sprzedawcy są w zakładce w zakupie o tej samej nazwie powinien tez tam być podany adres do odesłania. Sprzedawca ma taki obowiązek informacyjny zgodnie z ustawą konsumencką. Sprawdź sobie oba warianty.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@edisonx a ogólnie to daj w końcu link do tej oferty bo nie wyszukuje mi takiego sprzedawcy 

oznacz moderatorów