Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witajcie!
Nabyłem ostatnio obiektyw do aparatu który po przyjściu okazał się nie taki jak został opisany (tzn. mocowanie do aparatu było inne niż w opisie)
Napisałem wiadomość do sprzedawcy który odpisał, że wyśle kuriera i odda pieniądze. minął chyba 4 lub 5 dzień i nie ma ani kuriera ani pieniędzy a sprzedawca nie raczy już odpisywać na wiadomości.
Jakie są możliwe rozwiązania? Mógłbym zrobić zwrot towaru ale wtedy muszę ponieść koszt kuriera - niby niewiele ale dlaczego mam dodatkowo płacić za niekompetencje sprzedającego?
@Marcin_Andersfirma czy osoba prywatna?
Firma
@Marcin_Anders Otwórz dyskusję na allegro. https://allegro.pl/dyskusje/kupujacy
@Marcin_Anders Procedura wygląda tak: odsyłasz na własny koszt jako reklamację z powodu niezgodności towaru z umową. Sprzedawca zwraca Ci wszystkie poniesione koszty. To co mu zapłaciłeś + wysyłka zwrotna. Jeżeli będzie oporny, poprosisz o pomoc rzecznika konsumenta, chyba że Allegro sobie z nim poradzi.
Ładnie to ujęłaś 🙂 @Marcin_Anders wrzucam jeszcze dla zaczytania, artykuł z naszej pomocy: https://allegro.pl/pomoc/dla-kupujacych/zasady-zwrotow-i-reklamacji/najwazniejsze-informacje-o-zwrot...
Miłego dnia!
A więc sprawa wygląda następująco.
Od początku chciałem załatwić sprawę w pokojowy sposób ale kiedy zacząłem sprzedawcę ponaglać ten przestał się odzywać.
Wczoraj napisałem mu, że zgłaszam sprawę do allegro i po 5 minutach nagle miałem odpowiedź. Pan sprzedawca udawał zdziwionego, że kurier jeszcze nie dotarł :X
Napisał, że dziś nada go ponownie i pieniądze rzekomo przeleje w momencie otrzymania towaru.
Rozumiem, że w takim przypadku (załatwiania na tzw. Gębę) nie jestem w żadnym stopniu objęty ochroną kupującego? Dobrze to rozumiem?
Na spokojnie - kupiłeś przez Allegro od firmy, masz możliwość reklamowania produktu i koniec. Sprzedający postępuje wyraźnie nie fair. Zatem skoro sprzedawca się nie odzywa załóż proszę dyskusję, zrobisz to w tym miejscu: https://allegro.pl/pomoc/dla-kupujacych/problemy-transakcyjne/czym-sa-i-jak-dzialaja-dyskusje-R862Bv...
(no chyba, że kurier faktycznie dziś dojedzie)
Opisz krótko, że produkt znacząco różni się od tego, co było w ofercie. Sprzedający ma 24 h na odpowiedź w dyskusji - jeśli nie odpowie lub zrobi to w sposób niesatysfakcjonujący, poproś naszego pracownika o wypowiedź 🙂 Gdy to zrobisz możesz przesłać mi na maila spolecznosc@allegro.pl lub tu w poście numer dyskusji.
Rozumiem, kupiłem od "firmy" ale...
Nie zaznaczyłem oficjalnie "zwrotu" towaru tylko poprostu, napisałem do sprzedawcy email i tam dogadaliśmy resztę szczegółów.
Nie chciałbym wysłać towaru i zostać na lodzie bo załatwialiśmy to "na boku"
@Marcin_Anders Jakbyście dogadali resztę szczegółów, to by Cię tu nie było. Napisz mu, że jeśli do jutra nie będzie kuriera, w poniedziałek odsyłasz i będziesz żądał zwrotu tych kosztów.
@WREDZIA-W1 chodziło mi o to, że niby dogadaliśmy szczegóły poza udziałem "allegro" czyli mówiąc po chłopsku "prywatnie" bez użycia narzędzi do zwrotów i reklamacji oferowanych przez platformę. Czyli jeśli dobrze rozumuję, jeśli sprzedawca zmiękł i kurier faktycznie dzisiaj dojedzie to mogę bez obaw wysyłać towar nie martwiąc się, że gotówka nie wróci.
Myślę, że nie zadawał bym tak oczywistych pytań gdyby nie fakt, że chodzi tu o znaczną kwotę 😉
Dziekuję wam serdecznie za odpowiedzi i cierpliwość
@Marcin_Anders No i masz swoje dogadywanie poza Allegro. Dla Twojej reklamacji nie ma to znaczenia, bo sprzedawca musi ją przyjąć, jednak w takiej sytuacji nie możesz liczyć na pomoc Allegro. Zostanie Ci rzecznik konsumenta. Dla niego wszystko jedno jak kupiłeś. Znajdziesz go w swoim mieście powiatowym. Pomaga bezpłatnie.
Kupuje na allegro regularnie od ~15 lat, nigdy nie zdarzył mi się żaden problem więc nawet nie wiedziałem, że istnieją pewne narzędzia. (zwłaszcza, że aplikacja na androida jest mocno skrojona)
Otwarlem już dyskusje i czekam na odpowiedź.
Dzięki raz jeszcze za pomoc
@Marcin_Anders To w końcu jak kupiłeś? Przez Allegro, czy poza Allegro?
Kupiłem przez allegro (inaczej bym tu nawet nie pisał)
Kwestię zwrotu dogadaliśmy ze sprzedającym mejlowo ale opornie to szło więc postanowiłem się poradzić tutaj
@Marcin_Anders No to chwała Bogu. Załóż dyskusję, poproś o pomoc Allegro, a myślę, że sprzedawca zmięknie. Jeśli nie, rób jak napisałam. Rzecznik konsumenta postawi go do pionu bardzo szybko.
Tak właśnie zrobiłem, dziwnym trafem, sprzedający odpowiedział w dyskusji po krótkiej chwili 🙂
@cloudcloud Dzień dobry, cloudcluduniu 🙂 I Tobie miłego dnia 🙂