anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Sprzedawca nie odbiera przesyłek ze zwrotem po odstąpieniu od umowy

monnarrii
#8 Zapaleniec#

Cześć,

 

Mam pewien kłopot z bardzo nieprofesjonalnym sprzedawcą, może tutaj mi się uda uzyskać pomoc co robić, bo w dyskusji niestety poza szablonowymi poganianiem sprzedawcy reakcji stosownej brak .

 

Zakupiłam lampki, a jako,że spieszyło mi się prosiłam o wysyłkę w ciągu 24h (tak jak sprzedawca zdeklarował na aukcji). Niestety przesyłka nie została wysłana na drugi dzień, ani na następny. Ani za trzy. Po otworzeniu dyskusji sprzedawca oznajmij,że właśnie zaczął urlop (brak informacji o urlopie na aukcji, brak zmienionego czasu na wysyłkę, brak odpowiedzi po prośbie o szybką realizację). Allegro w dyskusji przyznało,że faktycznie nie ma info o urlopie ale nawet niezbyt chciało wyegzekwować na sprzedawcy wysyłkę co mnie zdziwiło bo myślałam,że jest zawsze prokonsumenckie w takich sprawach.

 

Po 17 (!) dniach przesyłka została wysłana. Przedmiot nie spełnił oczekiwań, minął czas na darmowy i musiał wysłać kurierem na swój koszt.

I tutaj zaczyna robić się ciekawie.

 

Przesyłkę wysłaną kurierem InPost, odbiorca przekierował (jak później InPost nas o tym poinformaował) do paczkomatu, a następnie jej nie odebrał. Pomyślałam,że ja coś źle zaadresował, więc poszło drugi raz na adres podany w formularzu.

 

Znowu to samo, sprzedawca przekierowuje przesyłkę do paczkomatu i jej nie odbiera

 

Łącznie już poniosłam koszt około 70 złotych za te przesyłki(każda w dwie strony). Od InPost mam potwierdzenie,że została przekierowana przez niego. 

 

Co mam zrobić w takiej sytuację? Sprzedawca jak widać nie dba o opinie i nierozwiązane dyskusje i mu nie zależy na opinii klienta. Czy czas iść na policję o świadome narażenie na szkodę? Czy ktoś z obsługi może jest tutaj aby pomóc w takiej sytuacji? Może ktoś bardziej doświadczony przyjrzy się dyskusji?

oznacz moderatorów
9 ODPOWIEDZI 9

pinsplash
#21 Demiurg#

@monnarrii  Czy zamknąłeś poprzednią dyskusję?

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

monnarrii
#8 Zapaleniec#

Ma status nierozwiązanej bo dostałam pytanie na jej temat od Allegro w mailu.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@monnarrii Poproś Allegro o ponowne otwarcie Dyskusji lub o inną pomoc przez ten formularz.

https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=65a29468-5e40-4672-a8d6-e0a1f77e6d3a&subjectId=5d429015-5...

Zwrotnej przesyłki też nie odbieraj, po odstąpieniu od umowy towar jest własnością sprzedawcy. Jeśli pomimo pomocy Allegro nie odzyskasz pieniędzy za towar i wszystkich kosztów dodatkowych wysyłek, wystąp o zwrot środków z Programu Ochrony Kupujących.

https://allegro.pl/pomoc/dla-kupujacych/program-ochrony-kupujacych/co-zrobic-aby-otrzymac-rekompensa...

https://allegro.pl/program-ochrony-kupujacych/wybor-zamowienia

 

oznacz moderatorów

kiczkabog
#7 Wielbiciel#

@xyz96 właśnie :k 

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@monnarrii policja nie zajmuje się zwrotami ani reklamacjami, udaj się do rzecznika konsumenta a potem sprawa do sądu, czy wysłałeś odstąpienie od umowy w ciągu 14 dni od odebrania paczki ? 

________
Κώστας
oznacz moderatorów

monnarrii
#8 Zapaleniec#

Tak, odstąpienie było w ciągu 14 dni zrobione.

oznacz moderatorów

DarkStoorM
#17 Koryfeusz#

@monnarrii A czy przed zakupem chociaż zadałaś pytanie czy jest możliwość wysyłki w tym samym dniu? 🙂 Czy sprzedający miał określoną godzinę, do której wysyła w ten sam dzień? No i o której godzinie był zakup?

Dobrze wiemy co się teraz dzieje na allegro.

oznacz moderatorów

monnarrii
#8 Zapaleniec#

Proszę przeczytaj jeszcze raz ze zrozumieniem o jaką wysyłkę prosiłam oraz jaka była zdeklarowana 🙂 Napisz rezultat, zobaczymy czy za drugim razem lepiej poszło 🙂 Podpowiem "wysyłka w ciągu 24h to nie jest wysyła tego samego dnia - to jest wysyłka "natychmiast"(która swoją drogą raczej powinna być tylko w przypadku produktów niefizycznych dostępna). 

 

"Dobrze wiemy co się teraz dzieje na allegro." Co się dzieje? Epidemia nierozgarniętych sprzedawców? 🙂 Jak sprzedawca nie wyrabia się z zamówieniami to należy zwiększyć czas na wysyłkę,

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@monnarrii myślę, że w tej sytuacji, najlepsze rozwiązanie to sprawa do Rzecznika Praw Konsumenta odpowiedniego dla Twojego miejsca zamieszkania. W najgorszym wypadku powinnaś tutaj być "w plecy" na koszcie odesłania, a i to może uda się odzyskać ponieważ z winy sprzedawcy wysyłka była na tyle opóźniona, że nie mogłaś skorzystać z darmowego zwrotu. Poza tym, czy miał informację, że zwrot jest na koszt kupującego? Bo jeśli nie miał, to i tak musiałby Ci zwrócić. Myślę, że Rzecznik bez problemu 1 pismem wyegzekwuje od tego cwaniaka zwrot niepotrzebnych kosztów jakie poniosłaś.

 

No i do wszystkich, którzy się ze mną sprzeczali, że dyskusje działają motywująco na sprzedawcę. Pisałem, że może i tak, ale tylko na tych, którym zależy na opinii i rozwiązaniu sprawy. Nieuczciwi cwaniacy jak widać po tym przykładzie, mają nawet nierozwiązaną dyskusję w nosie. Dziwi też po raz kolejny ignorancja Allegro bo za taki numer koleś powinien mieć czasowo nałożoną blokadę sprzedaży.

oznacz moderatorów