Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Zakupiłam kilka rzeczy u jednego sprzedawcy. Po otrzymaniu przesyłki, okazało się że towar jest słabej jakości. Zgłosiłam poprzez formularz że chcę zwrócić ten jeden przedmiot i wygenerowałam naklejkę.
W między czasie sprzedawca się do mnie odezwał i zapytał o powód. Odpowiedziałam zgodnie z prawdą że chcę zwrócić towar, bo nie spełnia moich oczekiwań.
Towar odesłany i dziś wrócił do mnie z informacją, że sprzedawca odmówił odbioru.
Co mam teraz zrobić? Oczywiście rozpoczęłam dyskusję na allegro.
@Kamilla-K2 Poczekaj na odpowiedź sprzedawcy w dyskusji. W razie odpowiedzi negatwnej lub jej braku możesz poprosić o pomoc Allegro. Pod każdą dyskusją jest taki przycisk.
Kamilla-K2 zrobiłas co do Ciebie należało , sprzedawca musi Ci zwrócić środki najpóźniej 14-tego dnia od odstąpienia i nisko się kłaniać o wydanie zwracanego produktu . Zatrzymaj numer przesyłki zwrotnej , zrób fotki paczki , ostatecznie uzyskasz zawrot środków z POK .
Zauważ, że w tym przypadku sprzedawca nie ma za co zwracać środków.
@Kamilla-K2 podstawowe pytanie: czy sprzedający był firmą czy osoba prywatną?
No i drugie : czy jeśłi było osobą prywatną Twoja paczka była smart?
Jeśli sprzedający był firma lub mial oznaczenie smart wówczas musi przyjąc zwrot. Jeśli była to osoba prywatna a zakup nie był smartowy - zwrotu nie musi przyjmować
@_Likos_
Jeśli sprzedający był firma lub mial oznaczenie smart wówczas musi przyjąc zwrot
Niewiadomych może być więcej.
Np. produkt mógł być wyłączony ustawowo z prawa do odstąpienia .
Byłoby miło gdyby @Kamilla-K2 wskazała link do tej oferty lub jej numer - wówczas można powiedzieć coś więcej.
Sprzedawca jest firmą. Zakup i zwrot poprzez Smart. Odsyłałam na adres wygenerowanego przez allegro druku.
@Kamilla-K2
Podaj link do oferty, bo nadal nie wiemy czy prawo do odstąpienia od Umowy w przypadku tej rzeczy - nie było wyłączone np. ustawowo.
Sprzedawca zwrot powinien przyjąć, pozostaje kontakt w dyskusji i proszenie o pomoc Allegro.
Patrząc na oceny tej patelni, osobiście bym jej nie kupił...
Mój błąd że nie przeczytałam komentarzy. W sumie zamówiłam dwie, ale każda inna (11658516946)
Ta druga miała bardzo dobre opinie i tej drugiej już nie sprawdziłam.
@Kamilla-K2 Nie zawsze te opinie są obiektywne, każda ocena wystawiona przez kupującego to jego odczucia, więc zależy od dnia, humoru itd.😐
Zgadza się z tymi opiniami.
Na allegro jestem już ok 20 lat i wiele już widziałam, szczególnie jak wystawiane były opinie sprzedawców, ale i niektórych kupujących. Dlatego zazwyczaj czytam opinie o sprzedawcy i sama wyciągam wnioski czy ew ryzykować, czy lepiej minimalnie dopłacić i zamówić u kogoś innego, ale mieć pewność że transakcja przebiegnie bez problemu.
20 lat i pierwsza taka sytuacja?
Różnie bywało, ale pierwszy raz robiłam zwrot i przesyłka wróciła.
No to gratulacje, ale lekcja nr1 jest.🙂
@Kamilla-K2Teraz to kontaktuj się z nim przez dyskusję: https://allegro.pl/dyskusje/nowa ma 24 godz na odpowiedź, możesz także poprosić Allegro o pomoc.
@LEW433
Zanim Kupująca rozpocznie awanturę (co bywa nieprzyjemne również dla otwierającego spór na Allegro) warto sprawdzić np. czy towar nie znajduje się np. na liście rzeczy wyłączonych ustawowo z prawa do odstąpienia od Umowy.
Dyskusja nie jest dla awantury ale wyjaśnienia.
W tym przypadku - po uzyskaniu wyjaśnień od Autorki - otwarcie dyskusji można uznać za uzasadnione.
Jednak w niektórych przypadkach bezrefleksyjnego otwierania dyskusji bez upewnienia się co do słuszności podnoszonych w niej zarzutów czy prawdziwości powodów dla których została otwarta - może (nie musi) być uznane za awanturę.
To jest cytat z Regulaminu Allegro:
toczony między Sprzedającym a Kupującym spór dotyczący prawidłowości przeprowadzenia Transakcji - odbywający się w ramach udostępnionych przez Allegro narzędzi wsparcia pozakupowego.
spór - brak zgody w pewnej sprawie; też: kłótnia, awantura
brak zgody - brak «stanu, w którym nie ma zatargów, kłótni, konfliktów»
kłótnia - «gwałtowna i ostra wymiana zdań»
awantura - «gwałtowna kłótnia»
zatarg - «spór o coś»
konflikt - «przedłużająca się niezgoda między stronami», «różnica między wartościami, postawami itp., której nie sposób usunąć»