anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Sprzedawca nie odebrał zwrotu. Przesyłka wróciła na mój adres

Kamilla-K2
#9 Pomysłodawca#

Zakupiłam kilka rzeczy u jednego sprzedawcy. Po otrzymaniu przesyłki, okazało się że towar jest słabej jakości. Zgłosiłam poprzez formularz że chcę zwrócić ten jeden przedmiot i wygenerowałam naklejkę.

W między czasie sprzedawca się do mnie odezwał i zapytał o powód. Odpowiedziałam zgodnie z prawdą że chcę zwrócić towar, bo nie spełnia moich oczekiwań.

Towar odesłany i dziś wrócił do mnie z informacją, że sprzedawca odmówił odbioru. 

Co mam teraz zrobić? Oczywiście rozpoczęłam dyskusję na allegro. 

oznacz moderatorów
32 ODPOWIEDZI 32

Ziolko39
#21 Demiurg#

@Kamilla-K2 Poczekaj na odpowiedź sprzedawcy w dyskusji. W razie odpowiedzi negatwnej lub jej braku możesz poprosić o pomoc Allegro. Pod każdą dyskusją jest taki przycisk.

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

Kamilla-K2 zrobiłas co do Ciebie należało , sprzedawca musi Ci zwrócić środki najpóźniej 14-tego dnia od odstąpienia i nisko się kłaniać o wydanie zwracanego produktu . Zatrzymaj numer przesyłki zwrotnej , zrób fotki paczki , ostatecznie uzyskasz zawrot środków z POK .

oznacz moderatorów

AGD-SERVICE
#13 Ambasador#

Zauważ, że w tym przypadku sprzedawca nie ma za co zwracać środków. 

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@Kamilla-K2  podstawowe pytanie: czy sprzedający był firmą czy osoba prywatną?

No i drugie : czy jeśłi było osobą prywatną Twoja paczka była smart?

Jeśli sprzedający był firma lub mial oznaczenie smart wówczas musi przyjąc zwrot. Jeśli była to osoba prywatna a zakup nie był smartowy - zwrotu nie musi przyjmować

oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

@_Likos_ 
Jeśli sprzedający był firma lub mial oznaczenie smart wówczas musi przyjąc zwrot

Niewiadomych może być więcej.
Np. produkt mógł być wyłączony ustawowo z prawa do odstąpienia .
Byłoby miło gdyby @Kamilla-K2 wskazała link do tej oferty lub jej numer - wówczas można powiedzieć coś więcej.

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów

Kamilla-K2
#9 Pomysłodawca#

Sprzedawca jest firmą. Zakup i zwrot poprzez Smart. Odsyłałam na adres wygenerowanego przez allegro druku. 

oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

@Kamilla-K2 
Podaj link do oferty, bo nadal nie wiemy czy prawo do odstąpienia od Umowy w przypadku tej rzeczy - nie było wyłączone np. ustawowo.
 

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów

Kamilla-K2
#9 Pomysłodawca#
oznacz moderatorów

WojCzar_PL
#10 Popularyzator#

Sprzedawca zwrot powinien przyjąć, pozostaje kontakt w dyskusji i proszenie o pomoc Allegro. 

Patrząc na oceny tej patelni, osobiście bym jej nie kupił...

oznacz moderatorów

Kamilla-K2
#9 Pomysłodawca#

Mój błąd że nie przeczytałam komentarzy. W sumie zamówiłam dwie, ale każda inna (11658516946)

Ta druga miała bardzo dobre opinie i tej drugiej już nie sprawdziłam. 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@Kamilla-K2 Nie zawsze te opinie są obiektywne, każda ocena wystawiona przez kupującego to jego odczucia, więc zależy od dnia, humoru itd.😐

oznacz moderatorów

Kamilla-K2
#9 Pomysłodawca#

Zgadza się z tymi opiniami. 

Na allegro jestem już ok 20 lat i wiele już widziałam, szczególnie jak wystawiane były opinie sprzedawców, ale i niektórych kupujących. Dlatego zazwyczaj czytam opinie o sprzedawcy i sama wyciągam wnioski czy ew ryzykować, czy lepiej minimalnie dopłacić i zamówić u kogoś innego, ale mieć pewność że transakcja przebiegnie bez problemu. 

 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

20 lat i pierwsza taka sytuacja?

oznacz moderatorów

Kamilla-K2
#9 Pomysłodawca#

Różnie bywało, ale pierwszy raz robiłam zwrot i przesyłka wróciła. 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

No to gratulacje, ale lekcja nr1 jest.🙂

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@Kamilla-K2Teraz to kontaktuj się z nim przez dyskusję: https://allegro.pl/dyskusje/nowa ma 24 godz na odpowiedź, możesz także poprosić Allegro o pomoc.

oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

@LEW433 
Zanim Kupująca rozpocznie awanturę (co bywa nieprzyjemne również dla otwierającego spór na Allegro) warto sprawdzić np. czy towar nie znajduje się np. na liście rzeczy wyłączonych ustawowo z prawa do odstąpienia od Umowy.

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Dyskusja nie jest dla  awantury ale wyjaśnienia.

oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

@LEW433 

W tym przypadku - po uzyskaniu wyjaśnień od Autorki - otwarcie dyskusji można uznać za uzasadnione.
Jednak w niektórych przypadkach bezrefleksyjnego otwierania dyskusji bez upewnienia się co do słuszności podnoszonych w niej zarzutów czy prawdziwości powodów dla których została otwarta - może (nie musi) być uznane za awanturę.

To jest cytat z Regulaminu Allegro:

DYSKUSJA

toczony między Sprzedającym a Kupującym spór dotyczący prawidłowości przeprowadzenia Transakcji - odbywający się w ramach udostępnionych przez Allegro narzędzi wsparcia pozakupowego.

spórbrak zgody w pewnej sprawie; też: kłótniaawantura
brak zgody - brak «stanu, w którym nie ma zatargów, kłótni, konfliktów»
kłótnia - «gwałtowna i ostra wymiana zdań»
awantura - «gwałtowna kłótnia»
zatarg - «spór o coś»
konflikt - «przedłużająca się niezgoda między stronami», «różnica między wartościami, postawami itp., której nie sposób usunąć»



*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów