Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Ekspres przestał działać, nie załączał się. Wysłałem w ramach reklamacji. Niestety sprzedawca odrzucił reklamację twierdząc, że został uszkodzony mechanicznie włącznik ekspresu wskutek nieprawidłowej (niezgodnej z instrukcją) obsługi. Włącznik na zewnątrz był nieuszkodzony, uszkodzenie wystąpiło prawdopodobnie wewnątrz ekspresu. Czy mogę jakoś się odwołać od decyzji sprzedawcy? Proszę o poradę.
@slow_ek Możesz się odwołać ale generalnie w przepisach nie jest to w żaden sposób uregulowane - decyzję sprzedającego można podważyć tylko na drodze sądowej.
Co to za ekspres? Spróbuj zareklamować na gwarancji u producenta.
Ekspres ciśnieniowy MELITTA F30/0-100 Latticia OT
@slow_ek My jako Allegro nie możemy wpływać na decyzję sprzedającego. Reklamacja spoczywa w 100% na sprzedawcy.
@slow_ek
Ogólnie sprzedawca odpowiada za wady ukryte, tkwiące w sprzedanej rzeczy w chwili sprzedaży, a które tylko ujawniły się w ciągu dwóch lat od daty sprzedaży. Domniemywa się, że wada, która ujawniła się przed upływem dwóch lat od chwili dostarczenia towaru, istniała w chwili jego dostarczenia, o ile nie zostanie udowodnione inaczej lub domniemania tego nie można pogodzić ze specyfiką towaru lub charakterem wady.
W twoim przypadku, jak samemu piszesz, ekspres przestał działać, czyli ewidentnie wady tej nie było w chwili sprzedaży (nie ma tu sytuacji, że ekspress nie działał od początku, a ty dopiero to zauważyłeś). Pozostaje zgłosić reklamację z gwarancji (o ile została udzielona), bo ona właśnie jest od takich zgłoszeń.