anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Sprzedawca odmawia zwrotu pieniędzy, nie odbiera paczki do nie go wysłanej

specopsbarton
#9 Pomysłodawca#

Witam, chciałem sie zapytać, co zrobić. Otóż odesłałem do sprzedawcy przedmiot z tytułu niezgodności z umową, (zwrot inna wada bądź niezgodność towaru z umową), przesyłka nie została odebrana przez sprzedającego (zasłania się, że to wina poczty, a miał 7 dni na odbiór, było awizo)i wraca teraz do mnie. Oczywiście dyskusja jest otwarta, wkońcu allegro napisało, żeby sprzedawca mi zwrócił pieniądze, sprzedawca coś tam odpisał, nie chciał sie dostosować do tego, na co ja odpisałem sprzedawcy żeby sie dostosował do allegro i teraz mi allegro pisze i zmienia zdanie "specopsbarton Przykro mi, ale zgodnie z prawem, sprzedający może odrzucić reklamację do momentu otrzymania przedmiotu.", a przecież to on nie odebrał paczki. W razie czego, mogę napisać więcej szczegółów. Jakby to było 100 zł, to bym machnął ręką i sie nie bawił w zwroty, ale to jest kwota 1174,09 więc 😞
Proszę o pomoc.

oznacz moderatorów
52 ODPOWIEDZI 52

LEW433
#21 Demiurg#

@specopsbarton Oczywiście jak Ci go udostępnią, wypełniaj.

oznacz moderatorów

specopsbarton
#9 Pomysłodawca#

Wniosek wypełniony.

oznacz moderatorów

sl-aw-ek
#17 Koryfeusz#

@kostas11 allegro już by o tym napisało, prawdopodobnie otwierając dyskusję zaznaczył opcję, że chce zwrot środków ... a wtedy co prawda przedmiot i tak w pierwszej kolejności podlega wymianie/naprawie ale allegro nie każde go odebrać od kupującego 🤣

oznacz moderatorów

specopsbarton
#9 Pomysłodawca#

Złożyłem wniosek do allegro protect i teraz zobaczymy.

oznacz moderatorów

Monika__L
#16 Inspirator#

Czyli jednak nakręciles. Tak czułam jak ktoś pisze Że ktoś coś tam kiedyś odpisał 

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@specopsbarton sprawa jest skomplikowana, ponieważ najpierw złożyłeś reklamację później zmieniłeś to na zwrot (czyli odstąpienie od umowy).
Paczka zwrotna była awizowana - sprzedający napisał, że nie było próby doręczenia i nie mogli jej odebrać.


W takiej sytuacji możemy skontaktować się z Tobą, aby złożyć reklamację na działanie przewoźnika (zwrot smart!).

Jeśli odstąpiłeś od umowy bez podania przyczyny (wypowiedź 15.02.2024 17:36 na to wskazuje) - sprzedający może wstrzymać się ze zwrotem do otrzymania towaru - deklaruje w dyskusji odbiór na swój koszt więc powinieneś wydać towar.
- jeśli zgłosiłeś reklamację i Twoim roszczeniem jest zwrot pieniędzy to powinieneś nadać paczkę zwrotną na swój koszt. Przekroczenie terminu 14 dni nie skutkuje uznaniem reklamacji.
Jeśli sprzedający chce odebrać towar, to powinieneś go wydać.

Poprosiłam o wypowiedź naszego pracownika w dyskusji. 

   Monika
   Moderatorka

   Jak dostawa na czas - to Allegro!
   Wybieraj spośród tysięcy produktów i zamawiaj z dostawą przed Świętami.
oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Nie @la_nika Jeśli sprzedający chce odebrać towar, to powinieneś go wydać. także nie musi odsyłać na swój koszt jeśli zgłosiłeś reklamację i Twoim roszczeniem jest zwrot pieniędzy to powinieneś nadać paczkę zwrotną na swój koszt.  Sprzedający zgodnie z obowiązującym prawem ma sobie sam odebrać reklamowany towar.

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@la_nika Jeśli odstąpiłeś od umowy bez podania przyczyny (wypowiedź 15.02.2024 17:36 na to wskazuje) - sprzedający może wstrzymać się ze zwrotem do otrzymania towaru - deklaruje w dyskusji odbiór na swój koszt więc powinieneś wydać towar.

Nie do końca bo jest nadane i kupujący ma potwierdzenie, sprzedawca powinien oddać kasę do 14 dni od odstąpienia i złożyć reklamacje do Was lub przewoźnika z upoważnieniem bo towar nie należy już do kupującego 🙂

Ale fakt sam namieszał i to pewnie przez ten Wasz cudowny formularz 😄

________
Κώστας
oznacz moderatorów

specopsbarton
#9 Pomysłodawca#

Kilka razy zostałem wprowadzony w błąd, więc nie wiedziałem, czy mam zwracać czy reklamować, tak czy siak, sprzedawca nie odebrał towaru, a ja teraz co mam zrobić, co jest dla mnie najkorzystniejsze, żebym odzyskał pieniądze?

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@specopsbarton Reklamujesz- sprzedający ma sobie odebrać , Ty masz mu udostępnić, sprzedajacy moze naprawić albo zwrócić śrdoki, zwrot to sprzedający musi przyjąć i zwrócić Ci śrdoki, ma prawo do obniżenia zwrotu o tyle o ile zmniejszyła się wartość towaru, tu Ty robisz zwrot z Allegro Smart więc to na sprzedającym i Allegro spoczywa na obowiązek dostarczenia i odebrania przesyłki.

oznacz moderatorów

specopsbarton
#9 Pomysłodawca#

Napisałem im w dyskusji, ZWROT allegro smart, bo w końcu chyba tą opcję wybrałem, lekko wprowadzony w błąd...tak czy siak, sprzedawca nie odebrał towaru, a zakup był z allegro smart.

oznacz moderatorów

specopsbarton
#9 Pomysłodawca#

I przy zwracaniu wybrałem opcję: Zwrot: Inna wada bądź niezgodność towaru z umową, Poczta Polska

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Prześpij się z tym i jutro w dyskusji napisz co chcesz, odznacz ją jako nierozwiązaną po 14dniach, ważne.

oznacz moderatorów

specopsbarton
#9 Pomysłodawca#

Dyskusja jako nierozwiązana, wniosek allegro protect wypełniony. Wybrałem, Allegro Smart ZWROT ostatecznie, żeby znowu nie było zamieszania, zresztą, taką opcję wybrałem na allegro, choć troszkę zostałem wprowadzony w błąd w dyskusji z tą reklamacją.

oznacz moderatorów

specopsbarton
#9 Pomysłodawca#

Krótka aktualizacja:
Allegro powiedziało mi, żeby odebrać paczkę zwrotną, którą nie odebrał sprzedający i tak też uczyniłem. Potem zadecydowano, że sprzedający wyśle kuriera po odbiór paczki ode mnie na co oczywiście się zgodziłem. Niestety, ale po oględzinach paczki okazało się, że ma ona uszkodzenia w niektórych miejscach, nawet znaczne. Czy mogą mnie za to obarczyć odpowiedzialnością?

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@specopsbarton tak odpowiadasz za paczkę do chwili odbioru przez sprzedawcę. Czym to odsyłałeś i czy sam na swój koszt czy jakimś smartem?

oznacz moderatorów

specopsbarton
#9 Pomysłodawca#

Jak mogę odpowiadać, jak to jest przesyłka zwrotna, sprzedający jej nie odebrał.

oznacz moderatorów

Monika__L
#16 Inspirator#

Ale miałeś ją w rękach 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@specopsbarton no właśnie słowo klucz odebrał sprzedawca firma odpowiada za paczkę do momentu odebrania przez ciebie, a ty odpowiadasz za zwrot do momentu odebrania przez sprzedawcę fizycznie do łapy

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@specopsbarton rozpakuj i rób protokół szkody z nakręconym filmikiem z odpakowania w razie czynienia problemów przez przewoźnika z filmiku wyciągniesz screenshooty na potrzeby protokołu i reklamacji miejmy nadzieję że zawartość nieszkodzona

oznacz moderatorów