anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Sprzedawca odmawia zwrotu pieniędzy, nie odbiera paczki do nie go wysłanej

specopsbarton
#9 Pomysłodawca#

Witam, chciałem sie zapytać, co zrobić. Otóż odesłałem do sprzedawcy przedmiot z tytułu niezgodności z umową, (zwrot inna wada bądź niezgodność towaru z umową), przesyłka nie została odebrana przez sprzedającego (zasłania się, że to wina poczty, a miał 7 dni na odbiór, było awizo)i wraca teraz do mnie. Oczywiście dyskusja jest otwarta, wkońcu allegro napisało, żeby sprzedawca mi zwrócił pieniądze, sprzedawca coś tam odpisał, nie chciał sie dostosować do tego, na co ja odpisałem sprzedawcy żeby sie dostosował do allegro i teraz mi allegro pisze i zmienia zdanie "specopsbarton Przykro mi, ale zgodnie z prawem, sprzedający może odrzucić reklamację do momentu otrzymania przedmiotu.", a przecież to on nie odebrał paczki. W razie czego, mogę napisać więcej szczegółów. Jakby to było 100 zł, to bym machnął ręką i sie nie bawił w zwroty, ale to jest kwota 1174,09 więc 😞
Proszę o pomoc.

oznacz moderatorów
52 ODPOWIEDZI 52

LEW433
#21 Demiurg#

Chwila a zakup od firmy czy prywatnego? a odesłałeś na własny koszt czy z kodem Allegro?

oznacz moderatorów

specopsbarton
#9 Pomysłodawca#

Firma, odesłałem pocztą za darmo, to chyba był zwrot smart.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Zwrot a reklamacja to 2 różne sprawy, tu napisałeś że Allegro odpisało" sprzedający ma prawo odrzucić rekalamcję z powodu nie odesłania towaru" a to prawda, tylko teraz są 2 sprawy , masz nr nadania ( zwrotu?) a jak było to ze smartem to nie ty jesteś stroną, więc sprawdź wszystko dokładnie- czy zwrot czy reklamacja i jak odesłałeś.

oznacz moderatorów

specopsbarton
#9 Pomysłodawca#

Pisze mi coś takiego:

Zwrot w drodze
Od 15 lut 17:20

Inna wada bądź niezgodność towaru z umową

Przesyłka nr 1

Nadaj w dowolnej placówce Poczty Polskiej
Przewoźnik
Poczta Polska

Razem do zwrotu
1169,10 zł

Data zgłoszenia i numer zwrotu

15 lut 2024 16:21 ****/****


Pełna historia przesyłki:
19 lut 2024 07:55
Przekazanie przesyłki do doręczenia
Głogów Małopolski

19 lut 2024 10:11
Awizo
Rzeszów

19 lut 2024 13:52
Oczekiwanie przesyłki do odbioru w placówce
Rzeszów

27 lut 2024 07:21
Nieudane doręczenie - decyzja o zwrocie
Rzeszów

27 lut 2024 13:39
Wysłanie przesyłki z ładunkiem
Rzeszów

27 lut 2024 16:14
Przyjęcie przesyłki z ładunkiem
Głogów Małopolski
Oczywiście ważne dane pominąłem.
oznacz moderatorów

specopsbarton
#9 Pomysłodawca#

Dodam, że kupowałem za 5 zł za pobraniem smart.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_  Sprawdźcie czy to reklamacja czy zwrot, bo to nie jest jednoznaczne a bardzo ważne. A jak odesłał z kodem Allegro i miał Smarta to raczej nie jest stroną !

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Co tzn że kupowałem za 5 zł za pobraniem smart.

oznacz moderatorów

specopsbarton
#9 Pomysłodawca#

"Co tzn że kupowałem za 5 zł za pobraniem smart."
To znaczy, że kupowałem "Dostawa z smart!" 18,99 zł 4,99 zł Razem 1174,09 zł

 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

Tam na poczcie sie też chyba komuś zworki poprzepalały awizo rzeszów 13km od adresata  i dlaczego awizo Rzeszów a nie Głogów Malopolski poczta tam jest Rynek 58, 36-060 Głogów Małopolski nie zdziwię się jak komuś się nie chcialo zadu ruszyć i wcale nie było próby doręczenia, opinia placówki na googlach 2.5punkta i teksty właśnie jak to nie doręczają paczek jak trzeba. 

oznacz moderatorów

specopsbarton
#9 Pomysłodawca#


Allegro:
**** proszę odebrać paczkę od kupującego.

Z powodu nie wydanie decyzji w terminie proszę najpóźniej do 28.02.2024 do godziny 13:20 dokonać zwrotu pieniędzy.

A potem mi odpisali:
Allegro:
"specopsbarton Przykro mi, ale sprzedający podał ''Do rozpatrzenia zwrotu/reklamacji potrzebujemy otrzymac zakupiony produkt, w innym wypadku zostanie odrzucona.'' tym samym, reklamacja została wstrzymana,

Kiedy sprzedający otrzyma przedmiot będzie zobowiązany do jej rozpatrzenia oraz wydania decyzji.

Jeśli nie odbierze Pan paczki, paczka trafi do magazynu i konieczne będzie opłacenia kosztów jej doręczenia do Pana lub sprzedającego.

Ponieważ sprzedający nie odebrał paczki ma Pan prawo żądać od niego pokrycia kosztów związanych z jej wysłaniem oraz zwrotem do Pana."

Sprzedający nie odebrał paczki...szczerze powiem, że jestem na allegro od wielu lat, kupiłem mnóstwo rzeczy w tym usługę smart kilka razy i czuję się skrzywdzony, jak mnie tak potraktowali 😞

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Strasznie zapętliłeś sprawę ponieważ sam nie wiesz czy zwracasz czy reklamujesz, Napisz sprzedającemu ze zgodnie z prawem ma sobie odebrać towar do reklamacji.

oznacz moderatorów

Monika__L
#15 Entuzjasta#

co konkretnie kto odpisał? bo piszesz kazdy cos.

ale co?

 

oznacz moderatorów

Halfrunt
#18 Luminarz#

Następnym razem warto odstąpic od umowy bez podania przyczyny, zwłaszcza jeśli masz darmowy zwrot w Smart. Nie wiem dlaczego tak uparcie kupujący chcą udowodnić że to nie to co kupili czyli składacie reklamację, którą sprzedajacy może odrzucić. 

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@specopsbarton napisz w dyskusji że reklamowany towar odesłałeś a sprzedawca go nie odebrał, więc odrzucenie reklamacji z tego powodu nie ma tu uzasadnienia a ma 14 dni od momentu złożenia reklamacji !!! A teraz powołaj się na :

Art. 43d. 5. Konsument udostępnia przedsiębiorcy towar podlegający naprawie lub
wymianie. Przedsiębiorca odbiera od konsumenta towar na swój koszt.

A jak minęło 14 dni od rozpoczęcia dyskusji złóż wniosek do Protect !!!

________
Κώστας
oznacz moderatorów

specopsbarton
#9 Pomysłodawca#

Teraz to już na prawdę zgłupiałem - wysłałem Zwrot: Inna wada bądź niezgodność towaru z umową, myślałem, że to jest reklamacja? Tak czy siak, sprzedający nie odebrał paczki (można przeczytać daty sobie w innym moim komentarzu) i na prawdę, nie wiem co mam teraz zrobić.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@specopsbarton Napisz w dyskusji że składasz reklamacje a towar udostępniasz i niech sobie teraz go sprzedający odbierze zgodnie z prawem :

Art. 43d. 5. Konsument udostępnia przedsiębiorcy towar podlegający naprawie lub
wymianie. Przedsiębiorca odbiera od konsumenta towar na swój koszt.

 Pamiętaj także o tym żeby dyskusje po 14dniach odznaczyć jako nierozwiązaną a wówczas dostaniesz możliwość złożenia wniosku o rekompensatę z Allegro Protect.

oznacz moderatorów

specopsbarton
#9 Pomysłodawca#

Jak oznaczę dyskusję nie rozwiązaną, to dyskusja sie zamknie?

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@specopsbarton Właśnie że nie, jak nie odznaczysz to po 30dniach samoistnie się zamknie.

oznacz moderatorów

specopsbarton
#9 Pomysłodawca#

A wniosek allegro protect formularz też wypełnić?

oznacz moderatorów