Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Kupiłam podkłady pod tort, niestety są bardzo słabe i chciałam je odesłać. Sprzedający udostępnił tę opcję na 1 dzień i o 1 dzień się spóźniłam. Zasłania się tym, że to produkt do kontaktu z żywnością. Podkładów nie rozpakowałam (były zapakowane przez sprzedawcę folią spożywczą lub stretchem i ich nie rozpakowałam), nie mają na sobie też oznaczenia, że są do kontaktu z żywnością. Czy sprzedawca ma obowiązek zwrot przyjąć?
Tak z ciekawości nie negując niczego w jaki sposób poznałaś jakość towaru bez jego rozpakowania ? Jeśli towar przyszedł zabezpieczony i jest zawinięty w folię to w jaki sposób się poznaje jego jakość oceniając go że jest SŁABY.
Podziel się tymi informacjami gdyż mogą być bardzo pomocne dla milionów innych klientów, którzy niepotrzebnie rozpakowują towar celem poznania jakości
Przy padkładach pod tort to widać (podkład to taki kartonowy, zwykle złoty "talerzyk" na którym się układa tort), widać po strukturze tego podkładu, że to nie to czego potrzebuję, zresztą jak pakiet 10 sztuk mogę lekko naginać to wiadomo, że 1 sztuka nie utrzyma mi sztywno tortu i popęka
Zakup od osoby prywatnej?
Od firmy
Nie wiem jak jest ale mam wątpliwości czy zgodne z przepisami jest ustawienie zwrotu na 1 dzień, stawiam że nie jest to zgodne, zapytaj Allegro.
Jeżeli nie zdążyłaś w czasie to nie ma obowiązku przyjęcia zwrotu, a to zakup od firmy czy prywatnego?
Zwykle jest 14 dni na odstąpienie przy zakupie przez internet, ja chciałam zwrócić w 2 dniu po odebraniu przesyłki. Zakup od firmy
Tu masz rację, sprzedający błędnie ustalił czas na zwrot
Jak od firmy i nie rozpakowany to bym otworzył dyskusję: https://allegro.pl/moje-allegro/zakupy/dyskusje/nowa
Dokładnie tak jak Lew podpowiada
Dyskusja założona, sprzedawca odp że zwrotu nie przyjmie. Na powiadomienie allegro muszę czekać do poniedziałku (taka informacja w dyskusji jest)
Zatem cierpliwości, ustawa mówi o 14 dniach więc samowolna zmiana czasu nie wnosi nic do sprawy, Ciebie obowiązuje termin jak został ustalony przez ustawodawcę a nie sprzedającego, który sobie coś wymyślił
Informacja jakby ktoś szukał odpowiedzi- Allegro przyznało rację sprzedającemu jednak rzecznik praw konsumenta uważa, że ja mam rację- będę składać oficjalną skargę do rzecznika na sprzedawcę. Wg rzecznika 14 dni jest obowiązujące, zmienić termin można jeżeli kupiłabym cały tort, podkłady nie były zapakowane hermetycznie więc obowiązuje normalny czas zwrotu
@nathalya moim zdanie niestety rzecznik sie myli.
Podkłady są przeznaczone do kontaktu z żywnością a nie sa towarem latwo psującym sie - dlatego hermetyczne pakowanie nie ma tu zupełnie nic do rzeczy pakowanie hermetyczne tylko powodując brak kontaktu z powietrzem powoduje ze niektore produkty tak szybko sie nie psują nic wiecej.
Natomiast co do samych podkladów - dajmy na to kupuje takie podkłady pod tort na urodziny dziecka. nagle okazuje sie że 10 dzieci zaraziło sie np salmonellą czy też inną choroba przenoszona przez żywność. Jeśłi po badaniu okazało by sie że źródłem zakażenia byłyby podklady wówczas sprzedawca ma OGROMNE PROBLEMY. Dlatego też w tym przypadku odpowiedzialnośc sprzedawcy ( w przeciwieństwoie do odpowiedzialności rzecznika) jest bardzo duża. A podkłady "po zwrocie" jako sprzedawca po prostu bym utylizował. Nie ryzykując ich dalszej odsprzedaży.
Podsumowując nie wiem do konca jakie były motywy sprzedawcy lecz biorac pod uwage zagrożenie to jego postępowanie wydaje sie logiczne. Nawet jeśli zwrot by przyjał to raczej nie moze go dalej odsprzedać wiec pomniejszy wartośc zwracanej kwoty do np 1 zł ( nie mas ani podkladów ani zwrotu kasy)
Z drugiej strony Ty wiedząc że sprzedawca takich zwrotów nie przyjmuje możesz być pewna że podkaldami które zakupiłaś nie bawiły sie wcześniej np dzieci z owsicą. To moim zdaniem dobra wiadomość .
No właśnie jest możliwość zwrotu przez 1 dzień czyli w teorii ktoś może towar zwrócić. Podkłady były zapakowane folią stretch więc średnio bezpiecznie jeśli chodzi o wszelkiej maści drobnoustroje..
Dobry pomysł, zadzwoń jutro do Sanepidu i opisz sytuacje.😁
W allegro nie można ustawić braku zwrotów. Zwyczajnie formularz nie ma takiej opcji.
Ja bym raczej poszedł w innym kierunku - nikt o zdrowych zmyslach nie kupi nie zapakowanych ?talerzyków? Skoro przytaczacie choroby to ciekawi mnie czy pracownik który to pakuje ma książeczkę sanepidowską, sprzedawca stosowny wpis do inspekcji sanitarnej a folia do której jest to pakowane jest przeznaczone do kontaktu z żywnością - jeśli sprzedawca ma papiery ja bym odpuścił, jeśli nie - wyślij na niego sanepid.
@drobok i tutaj sie w pełni zgadzam. Przy tego typu produktach wszyskie te warunki moim zdaniem powinny zostać spelnione.
@nathalya masz racje w tym co piszesz ( o słabym zabezpieczeniu) natomiast moim zdaniem to już odpowiedzialnośc i ryzyko sprzedawcy. Jak mówie nie znam jego motywów odnośnie nieprzyjmowania zwrotu. Tylko Ci napisałe dlaczego jestem w stanie pewne rzeczy zrozumieć