Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Kupiłem 3 przedmioty z płatnością „Zapłać później”. Sprzedawca poinformował SMS-em o braku jednego koloru, do jednego przedmiotu. Zgodziłem się na proponowany przez sprzedawcę kolor, informując że po otrzymaniu paczki zdecyduję czy go zostawić czy odesłać.
Po dostawie w systemie Allegro pojawiła się informacja o pełnym zwrocie pieniędzy, mimo że sam zwrotu nie zgłaszałem. Poprosiłem sprzedawcę o potwierdzenie rozliczenia w systemie, ale zamiast tego otrzymałem prośbę o przelew bezpośredni.
Przez 2 tygodnie próbowałem uzyskać jakąś informację od sprzedawcy w wiadomościach Allegro. Pod koniec okresu zwrotu wygenerowałem kod zwrotu na 2 przedmioty (jednego użyłem i byłoby nie fair go zwracać). Teraz sprzedawca chce, żebym odesłał wszystkie 3 rzeczy – ja proponuję, że zapłacę jeszcze raz za tę, którą zostawiłem u siebie, ale tylko przez Allegro.
Otworzyłem dyskusję, ale w niej też dostałem automatyczną odpowiedź „Dziękujemy za kontakt. Odpowiemy najszybciej jak to będzie możliwe.” i potem brak kontaktu przez ponad 24h. Poprosiłem Allegro o pomoc w wyjaśnieniu sytuacji i dostałem od sprzedawcy kolejny automat tej samej treści co wcześniej.
Najwyższa pora żeby własne wiadomości też zacząć generować LLMem?
On nie ma możliwości rozliczenia tego w systemie. Musiałbyś drugi raz kupić. A wtedy musi wysłać, bo jak nie to statystyki mu szlak trafi. Nawet jakbyś kupił i ewentualnie od razu anulował to system z automatu Ci kasę będzie chciał oddać (nie da się go powstrzymać), a jak odbierzesz i odeślesz to też musi zwrot wykonać bo inaczej statystyki trafi... To taki standardzik Allegrowy...
Prawdopodobnie zwyczajnie się jakiś pracownik pomylił i odesłał całość zamiast części kasy. Bywa. Systemowo marne szanse wyprostowania tego.
Choć fakt mógłby jak człowiek odpisywać...
@wiekszy a jak chcesz to wpłacić przez Allegro ? dopłatę do transakcji jest możliwość ale tylko do 30 zł !!!
Jak tak się stało to albo dopłać za ten jeden produkt na konto albo oddaj wszystko jak nie masz zamiaru płacić 😉 Nic innego nie zrobisz 😞
Dzięki za odpowiedzi.
Sprzedawca zrobił pełny zwrot przez Allegro Finanse (zanim ja zgłosiłem jakikolwiek zwrot przedmiotów) - i też uważam że to jego błąd (zdarza się) i to on powinien wyjaśnić sprawę ze swoim błędem. Ja wygenerowałem kod zwrotu tylko na 2 rzeczy, a trzecią (wartą dużo mniej niż 30 zł) chcę zostawić (bo użyłem) i chcę opłacić jeszcze raz, ale nie chcę pomijać przy tym Allegro.
@kostas11 Jak działają te dopłaty, o których piszesz? Nie korzystałem z tego chyba nigdy wcześniej.
Sprzedawca uparcie wysyła w dyskusji automatyczne odpowiedzi i proponuje przelew poza Allegro. Trochę dziwne, że przez błąd sprzedawcy i brak jego reakcji mam spędzać tyle czasu w dyskusji zamiast po prostu zamknąć transakcję.
Chyba faktycznie najwyższa pora, żeby moje odpowiedzi też pisał jakiś LLM – przynajmniej tempo by się wyrównało z tymi automatycznymi odpowiedziami od sklepu 😉
@wiekszy trochu ja tego nie rozumiem, zdarzają się błędy po stronie sprzedawców jak i kupujących, sam se komplikujesz i tracisz czas, chcesz dopłać, nie chcesz odeślij 🙂
Tu masz jak dopłacać do transakcji 🙂
Maksymalna kwota dopłaty przez zakładkę Moje zakupy wynosi 30 zł. Dopłatę możesz wykonać tylko raz dla danego zamówienia.
@kostas11 dziękuję, nie wiedziałem że jest taka opcja dopłaty w Moje zakupy (sprzedawca ani nikt z Allegro też tego nie zaproponował) - to jakaś nowość?
@wiekszy to żadna nowość😉
Bo tam jest taka mała kwota, że to tylko zwykle do opłaty za powtórną wysyłkę przeważnie jest używane. Tu załapałam, że zamówienie było w 3 -ch oddzielnych paczkach więc kwota wyższa to nie wspominałam. Pewnie cos źle zrozumiałam. My tu tylko wchodzimy zobaczyć co się aktualnie dzieje i jakie nowe awarie i pobieżnie zajrzymy jak coś wiemy to pomożemy... Więc nie wszystko się na 100% da. Zresztą bywa, że i moderator coś pomyli. Takie życie.
@wiekszy ja nie pamiętam aby takiej opcji nie było.
@sl-aw-ek ja też nie pamiętam, żebym kiedykolwiek (a to już jakieś ~24 lata) musiał z niej korzystać.
Tylko że to wcale nie jest takie proste, jak pisze @kostas11. U mnie opcja wygląda na aktywną, ale Allegro nie potwierdza że mogę z niej skorzystać, zamiast tego pisze: „nie możemy zmusić sprzedającego, aby wystąpił po zwrot pieniędzy (…) sklep_… proszę o udzielenie się w dyskusji oraz prokliencką postawę, sprzedający chce zwrócić Państwu środki, które zostały do niego przesłane bezpodstawnie”.
A sprzedawca na to z automatu: „Dziękujemy za kontakt. Odpowiemy najszybciej jak to będzie możliwe”.
No i Allegro trochę tu myli fakty – bo środki sprzedawca zwrócił nie do mnie, tylko właśnie do Allegro (ciągle - chyba samo - ustawia mi się "zapłać później"). Dla mnie logiczne byłoby, żeby Allegro oddało sprzedawcy całość, którą on przez pomyłkę odesłał, potem sprzedawca w systemie zrobił zwrot za 2 przedmioty (które mu odeślę, mam już kod do paczkomatu), a na końcu Allegro obciążyło mnie kwotą za ten trzeci przedmiot, który zostanie u mnie.
Szczerze – następnym razem w takiej sytuacji chyba już nie będę próbował być uczciwy.