Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzien dobry,
zakupilam Robot Xiaomi od polskiej firmy, zarejestrowanej w Czechach.
Robot sie zepsul po 2,5 miesiacach.
Nie dosc ze musialam wysylac towar do Pragi, nie mialam go przez ponad miesiac, Sprzedajacy wyklucal sie o zwrot kosztow za wysylke, ale do tego okazalo sie ze zostal naprawiony w jakims nieautoryzowanym serwisie.
Mimo ze zgodnie z oferta powinien posiadacz gwarancje Producenta ( Xiaomi).
Kontaktowalam sie z Xiaomi, odpowiedzieli ze ten produkt wogole nie jest przeznaczony na rynek europiejski, tylko na Bangladesh.Wiec nie podlega gwarancji w Europie.
Wystapilam do Allegro o zwrot kosztow, ale odpisali ze "skoro sprzet dziala po naprawie" ( poki co), to ie widza podstaw do reklamacji.
Co moge dalej zrobic w takiej sytuacji?
Z gory dziekuje za odpowiedz,
@cubalibra2012 Podeślij link do oferty (najlepiej ten z momentu zakupu jeśli wiesz o czym piszę).
Ogólnie w takiej sytuacji zazwyczaj jedynym rozwiązaniem jest Rzecznik Praw Konsumenta a później Sąd.
Dziekuje za odpowiedz, chyba niestety Sad zostaje ostatecznym rozwiazaniem...
@cubalibra2012 na Twoim screenie nie widać warunków gwarancji, ale z tego co sprawdzam sprzedawca ten informuje w swoich ofertach, że produkty są objęte gwarancją SPRZEDAWCY a nie producenta.
Nieprawda, na screenie pod tabelka "2 lata gwarancji" wyraznie widac ze produkt posiada ( ma posiadac) gwarancje producenta...
Ale jest to oferta niezgodna z opisem? więc składaj reklamację u sprzedającego że wprowadził Cię w błąd a nie że nie działa czy działa. A jak kontaktowałeś się z Alegre? A zapytam dlaczego przed zakupem nie sprawdziłeś tylko dopiero po?
Juz od 2ch miesiecy walcze ze Sprzedawca oraz czatuje z Allegro. Ostatnio po zlozeniu wezwania do zwrotu pieniedzy ( za niezgodnoscia towaru z opisem), Allegro odpowiedzialo ze nie widzi problemu, skoro towar zostal naprawiony.
P.S. Jak mialam sprawdzic przed zakupem czy towar posiada gwarancje producenta? Dowiedzialam sie dopiero jak sie zepsul, kontaktujac sie z Serwisem Xiaomi i podajac SN, widoczny na urzadzeniu... ( screen czata powyzej)
@cubalibra2012 masz 2 lata na reklamację z tytułu niezgodności z umową w zakupie od firmy a gwarancji to udziela producent a nie sprzedawca i jest to świadczenie dobrowolne skoro w ofercie nie ma napisane że produkt ma gwarancję producenta na rynek ue to nikt nie wprowadza cię w błąd i nie przysługuje ci prawo do odstąpienia. Natomiast takie prawo nabędziesz jak 2x ci się ten towar zepsuje zgodnie z zapisami ustawy konsumenckiej w Polsce ale jest jedno "ale" bo pisałem do uokiku raz o interpretację i przepisy regulujące zakup konsumencki są właściwe dla kraju w którym zarejestrowano firmę od której kupiono towar czyli obowiązują cię przepisy unijne zaimplementowane do czeskiej ustawy o prawach konsumenta a ja nie podejmuję się nawet zgadywać co oni mają w swojej ustawie i jak ujęte. Uokik w PL ani polski rzecznik praw konsumenta tego nawet nie tknie palcem.
@az1rael po raz n-ty powielasz bzdurę, gwarancji może udzielać zarówno producent jak i importer/dystrybutor a nawet sprzedawca....
@sl-aw-ek sam bzdury piszesz bo w poście masz jasno napisane że kupujący pytał o gwarancję u producenta a o tej niczego nie ma w ofercie więc nikt nikogo w błąd nie wprowadził co do zapisów gwarancji producenta a czy sprzedawca chce sobie udzielać swojej gwarancji to jego sprawa jesli uwzględnia to w ofercie. Ja się odnosze tylko w swojej wypowiedzi do gwarancji producenta bo o niej mowa
Dziekuje za informacje, mam przyjaciol w Czechach, ktorzy zglosza to w moim imeniu do Czeskiego rzecznika praw konsumenta.
W ofercie bylo wyraznie napisane ze produkt ma posiadac gwarancje producenta ( to widac na screenie, pod napisem " 2 lata gwarancji" w zielonym kolorze)
@cubalibra2012 masz za niską rangę i screenshooty puszczała z opóźnieniem moderacja więc nikt ich nie widział w momencie jak odpisywali na wątek
Widzieli : ) wyraznie widac czas kiedy zostaly umieszczone screeny oraz komentarze po nich. Tylko nie wiadomo czemu, pewnych informacji nie chcieli widziec.
Podsumujac, problem pozostaje: sprzedawca sprzedal towar niezgodny z opisem ( brak gwarancji Producenta,wskazanej w ofercie. Allegro nie widzi w tym problemu. Ja skladam skarge do Biura ochrony konsumentow w Czechach ( gdzie jest zarejestrowany Sprzedawca). Poinformuje tu pozniej o wynikach.
Na razie odradzam kupowac cokolwiek na Allegro od zagranicznych sprzedawcow!
@cubalibra2012 to że ty umieścisz zdjęcie o 11.10 z rangą 7 a to kiedy ci moderacja te zdjęcia do pokazania zatwierdzi to są dwa różne terminy czasowe ... czasem i pół dnia albo całą nockę wisi niewidoczne bo moderatorki muszą obejrzeć co na zdjęciach wklejasz. Jak się dorobisz 12 poziomu to będzie wklejane instant
czekamy na info, allegro wypieło się!