Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzien dobry,
zakupilam Robot Xiaomi od polskiej firmy, zarejestrowanej w Czechach.
Robot sie zepsul po 2,5 miesiacach.
Nie dosc ze musialam wysylac towar do Pragi, nie mialam go przez ponad miesiac, Sprzedajacy wyklucal sie o zwrot kosztow za wysylke, ale do tego okazalo sie ze zostal naprawiony w jakims nieautoryzowanym serwisie.
Mimo ze zgodnie z oferta powinien posiadacz gwarancje Producenta ( Xiaomi).
Kontaktowalam sie z Xiaomi, odpowiedzieli ze ten produkt wogole nie jest przeznaczony na rynek europiejski, tylko na Bangladesh.Wiec nie podlega gwarancji w Europie.
Wystapilam do Allegro o zwrot kosztow, ale odpisali ze "skoro sprzet dziala po naprawie" ( poki co), to ie widza podstaw do reklamacji.
Co moge dalej zrobic w takiej sytuacji?
Z gory dziekuje za odpowiedz,
@cubalibra2012 Podeślij link do oferty (najlepiej ten z momentu zakupu jeśli wiesz o czym piszę).
Ogólnie w takiej sytuacji zazwyczaj jedynym rozwiązaniem jest Rzecznik Praw Konsumenta a później Sąd.
Dziekuje za odpowiedz, chyba niestety Sad zostaje ostatecznym rozwiazaniem...
@cubalibra2012 na Twoim screenie nie widać warunków gwarancji, ale z tego co sprawdzam sprzedawca ten informuje w swoich ofertach, że produkty są objęte gwarancją SPRZEDAWCY a nie producenta.
Nieprawda, na screenie pod tabelka "2 lata gwarancji" wyraznie widac ze produkt posiada ( ma posiadac) gwarancje producenta...
Ale jest to oferta niezgodna z opisem? więc składaj reklamację u sprzedającego że wprowadził Cię w błąd a nie że nie działa czy działa. A jak kontaktowałeś się z Alegre? A zapytam dlaczego przed zakupem nie sprawdziłeś tylko dopiero po?
Juz od 2ch miesiecy walcze ze Sprzedawca oraz czatuje z Allegro. Ostatnio po zlozeniu wezwania do zwrotu pieniedzy ( za niezgodnoscia towaru z opisem), Allegro odpowiedzialo ze nie widzi problemu, skoro towar zostal naprawiony.
P.S. Jak mialam sprawdzic przed zakupem czy towar posiada gwarancje producenta? Dowiedzialam sie dopiero jak sie zepsul, kontaktujac sie z Serwisem Xiaomi i podajac SN, widoczny na urzadzeniu... ( screen czata powyzej)
@cubalibra2012 masz 2 lata na reklamację z tytułu niezgodności z umową w zakupie od firmy a gwarancji to udziela producent a nie sprzedawca i jest to świadczenie dobrowolne skoro w ofercie nie ma napisane że produkt ma gwarancję producenta na rynek ue to nikt nie wprowadza cię w błąd i nie przysługuje ci prawo do odstąpienia. Natomiast takie prawo nabędziesz jak 2x ci się ten towar zepsuje zgodnie z zapisami ustawy konsumenckiej w Polsce ale jest jedno "ale" bo pisałem do uokiku raz o interpretację i przepisy regulujące zakup konsumencki są właściwe dla kraju w którym zarejestrowano firmę od której kupiono towar czyli obowiązują cię przepisy unijne zaimplementowane do czeskiej ustawy o prawach konsumenta a ja nie podejmuję się nawet zgadywać co oni mają w swojej ustawie i jak ujęte. Uokik w PL ani polski rzecznik praw konsumenta tego nawet nie tknie palcem.
@az1rael po raz n-ty powielasz bzdurę, gwarancji może udzielać zarówno producent jak i importer/dystrybutor a nawet sprzedawca....
@sl-aw-ek sam bzdury piszesz bo w poście masz jasno napisane że kupujący pytał o gwarancję u producenta a o tej niczego nie ma w ofercie więc nikt nikogo w błąd nie wprowadził co do zapisów gwarancji producenta a czy sprzedawca chce sobie udzielać swojej gwarancji to jego sprawa jesli uwzględnia to w ofercie. Ja się odnosze tylko w swojej wypowiedzi do gwarancji producenta bo o niej mowa
Dziekuje za informacje, mam przyjaciol w Czechach, ktorzy zglosza to w moim imeniu do Czeskiego rzecznika praw konsumenta.
W ofercie bylo wyraznie napisane ze produkt ma posiadac gwarancje producenta ( to widac na screenie, pod napisem " 2 lata gwarancji" w zielonym kolorze)
@cubalibra2012 masz za niską rangę i screenshooty puszczała z opóźnieniem moderacja więc nikt ich nie widział w momencie jak odpisywali na wątek
Widzieli : ) wyraznie widac czas kiedy zostaly umieszczone screeny oraz komentarze po nich. Tylko nie wiadomo czemu, pewnych informacji nie chcieli widziec.
Podsumujac, problem pozostaje: sprzedawca sprzedal towar niezgodny z opisem ( brak gwarancji Producenta,wskazanej w ofercie. Allegro nie widzi w tym problemu. Ja skladam skarge do Biura ochrony konsumentow w Czechach ( gdzie jest zarejestrowany Sprzedawca). Poinformuje tu pozniej o wynikach.
Na razie odradzam kupowac cokolwiek na Allegro od zagranicznych sprzedawcow!
@cubalibra2012 to że ty umieścisz zdjęcie o 11.10 z rangą 7 a to kiedy ci moderacja te zdjęcia do pokazania zatwierdzi to są dwa różne terminy czasowe ... czasem i pół dnia albo całą nockę wisi niewidoczne bo moderatorki muszą obejrzeć co na zdjęciach wklejasz. Jak się dorobisz 12 poziomu to będzie wklejane instant
czekamy na info, allegro wypieło się!
To jest oferta Sprzedawcy
To jest odpowiedz z serwisu Producenta