Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam. Odebrałem paczkę od firmy DPD i wiedząc że zawiera szkło poprosiłem kuriera żeby zaczekał aż sprawdzę stan przedmiotów. Z 6 przedmiotów 1 jest uszkodzony -stłuczony. Paczka =karton nosi ślady niewłaściwego obchodzenia sie w transporcie . Wygląda na to że sprzedawca właściwie wyściełał wnętrze paczki folią bąbelkową grubą 2 warstwy ale brak oznaczeń "szkło/ostrożnie" na kartonie. Od razu chciałem spisać protokół szkody z kurierem -ale kurier DPD oświadczył "że oni od dawna czegoś takiego nie robią ,niema nawet takich druczków przy sobie ,nawet nie może użyć urządzenia elektronicznego które ma przy sobie do sporządzenia protokołu szkody" -powiedział że sam muszę elektronicznie reklamację zgłaszać. Wziąłem od niego nr identyfikacyjny i nr telefonu. Porobiłem zdjęcia paczki i uszkodzonego przedmiotu. Mam pytanie :do kogo mam zgłosić z tą reklamacją :do sprzedawcy czy firmy kurierskiej ? czy są jakieś przyciski /formularze gotowe Allegro ułatwiające taką reklamacje?
Spisałeś protokół szkody z kurierem? nie to masz 7dni i zrób to. Następnie jak zakup od firmy to skalasz rekalamcję a sprzedający ma obowiązek ja rozpatrzyć i w zasadzie dosłać w takiej sytuacji stłoczoną rzecz, Najlepiej poprzez dyskusję, masz pomoc Allegro:https://allegro.pl/moje-allegro/zakupy/dyskusje/nowa
To był zakup NOWYCH przedmiotów od firmy oczywiście.Sprzedawca daje 2 lata na reklamację z tytułu rękojmi lub braku zgodności towaru z umową. Nie jestem przedsiębiorcą.
Czy reklamując u sprzedawcy powoływać sie na "Rękojmię +produkt uszkodzony " czy poprostu Reklamacja bo produkt dotarł uszkodzony?
Jak u sprzedającego, tylko u sprzedającego, oczywiście napisz że produkt dotarł uszkodzony
@k_888 spisz jak najszybciej https://protokol.dpd.com.pl/ żeby nie było że uszkodziłeś po odebraniu, jak zakup od firmy to zgłoś reklamacje sprzedawcy i poinformuj że jest protokół, jak zakup od osoby prywatnej musisz sam złożyć reklamację 🙂
Tak, to prawda. Od dawna kurierzy nie noszą ze sobą protokołów szkód, bo możesz to zrobić online, a nie marnować czas kuriera.
Druga sprawa - naklejka "uważać szkło" nikogo na sortowni nie obchodzi. Wszystko jest rzucane z równą siłą.
Na spisania protokołu szkody w przypadku kiedy przesyłka nie ma widocznych z zewnątrz śladów uszkodzenia, jest 7 dni. Natomiast jak były widoczne ślady uszkodzenia, to protokół należy spisać przed odbiorem przesyłki. Po pokwitowaniu odbioru, nie ma już możliwości zgłoszenia szkody.
Dokładnie. Opakowanie uszkodzone - zgłaszasz to kurierowi, robisz zdjęcia, kurier ma spisać protokół. Jak nie spiszesz - to masz więcej roboty. Zależy też od kuriera - miałem kiedyć wgniot na paczce - nie zauważyłem przy odbiorze, ale zrobiłem zdjęcia, 1 przedmiot był uszkodzony. Na następny dzień zgłosiłem to kurierowi (kierowcy) - nie było problemu, spisał protokół i sprawa załatwiona - zgłoszenie do sprzedawcy i zwrot kasy.
Uzupełniając wcześniejszy post.
W przypadku kiedy otrzymana przesyłka nosi ślady uszkodzenia możemy:
- Odebrać ją bez zastrzeżeń. Jest to równoznaczne ze zrzeczeniem się wszelkich roszczeń w stosunku do operatora pocztowego.
- Odebrać przesyłkę z zastrzeżeniem późniejszego spisania protokołu szkody i wniesienia reklamacji.
- Otworzyć przesyłkę w celu weryfikacji zawartości. Po weryfikacji adresat może zdecydować czy odbiera przesyłkę, czy ją zwraca. Do tego dochodzi decyzja o ewentualnym roszczeniu odszkododawczym. Z czynności sprawdzenie spisuje się protokół.
- Poprosić o przekazanie do placówki w celu późniejszego spisania protokołu szkody. To się stosuje głównie jak chcemy mieć protokół komisyjny. Taki protokół zawsze ma charakter pisemny i do jego spisania potrzeba co najmniej trzech osób (przedstawiciela firmy kurierskiej, jeden ze stron oraz świadka).
A wracając do protokołu szkody, to nie ma obowiązku spisywać go na dedykowanym druku, może to być odręcznie spisana notatka z czynności lub też nagranie wideo (ale nie może być ono w żaden sposób modyfikowane).