Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Na początku stycznia zakupiłem opony które przyszły po 2 dniach, ale nie było w paczce paragonu. Tego samego dnia napisałem do sprzedającego prośbę o jego dostarczenie.
Sprzedający odpisał że zgodnie z prawem a konkretnie (art. 106i ust. 1 ustawy o VAT) ma na to czas do (15 następnego miesiąca), ale ten art. dotyczy wystawienia faktury a mi wystarczy paragon np. w razie gwarancji trzeba go mieć.
Z tego co słyszałem paragon powinien być wydany natychmiast po otrzymaniu zapłaty a nie do 15 nast. miesiąca. Dziwna jest dla mnie cała ta sytuacja no bo jak niby mam w tym czasie skorzystać oczywiście ewentualnie z gwarancji gdzie zawsze wymagają dokumentu zakupu tj. paragonu,bądz faktury jak jest. Co mam niby czekać ponad miesiąc na wydanie paragonu no bez jaj.
@sadomacho_2010 Tak, masz rację. Paragon powinien być wystawiony natychmiast przy sprzedaży. Załóż spór i domagaj się paragonu lub faktury; https://allegro.pl/dyskusje/nowa Pomoże Ci tam pracownik Allegro.
@xyz96, @sadomacho_2010 jeżeli sprzedawca całą swoją sprzedaż prowadzi bezgotówkowo, to nie ma obowiązku wystawiania paragonów 🙂
Co masz na myśli mówiąc bezgotówkową to jak zapłace w sklepie kartą to masz drukowane potwierdzenie a tu co potwierdzenia zapłaty nie mam a taki eail niby z allegro to kazdy może sobie wydrukować
@sadomacho_2010 chodzi o sprzedaż np. tylko przez internet. Sklep przyjmuje płatność kartą, ale też gotówką i musi posiadać kasę fiskalną. Jeżeli sprzedawca w internecie nie posługuje się gotówką, to nie musi posiadać kasy fiskalnej 🙂Zapłaty za zakupy wpływają bezpośrednio na konto bankowe i dla fiskusa jest to wystarczające. Twoja wplata pobraniowa też trafi prosto na konto sprzedawcy i będzie odpowiednio opisana nr. zamówienia, dlatego mail jest ważnym dowodem zakupu.
Dzięki za odpowiedzi teraz przynajmniej wiem na czym stoje. A co do sprzedającego to kase fiskalną raczej mają bo po zakupie w wiadomości tzw. automatycznym emailu było napisane gdzie powinno się szukać paragonu w przesyłce a jak ktoś chce fakture to wysyłają elektronicznie. Nie mniej jednak skoro wystarczy email z allegro o dokonaniu zakupu to wszystko oki.
@sadomacho_2010 Nie musisz zakładać żadnego sporu, do reklamacji nie potrzebujesz paragonu, wystarczy dowód zapłaty czy maile potwierdzające zakup. 🙂
Dowodu zapłaty nie mam bo to było za pobraniem kurier wzią kase i tyle żadnego potwierdzenia teraz nie dają nawet nie trzeba podpisać że się dostało przesyłke no bo covid. A co do meila potwierdzającego zakup to nie wiem ja tam wolał bym mieć paragon bo mi się poprostu należy.
@sadomacho_2010 Załóż spór, szybko dostaniesz fakturę lub paragon. Gdybyś chciał korzystać z gwarancji producenta, bez tego nie skorzystasz. Te gwarancje są często dłuższe od 2-letniej rękojmi.
@sadomacho_2010 na twoje życzenie sprzedawca powinien wystawić ci dokument sprzedaży, może to być paragon albo faktura imienna 🙂 napisz maila do sprzedającego, jeżeli się nie odezwie przez 24h albo nie będzie chciał wystawić dokumentu wtedy skorzystaj z linku od xyz96. Oczywiście pod warunkiem, że kupiłeś od firmy.
Zakup był oczywiście od firmy inaczej bym sobie opuszków palców nie nadwyrężał.
@sadomacho_2010 nawet jak było za pobraniem, to maile od Allegro są dowodem zakupu. 🙂 Ale jeżeli sprzedawca robi problemy, to może rzeczywiście lepiej otworzyć dyskusję.
@sadomacho_2010 Nie zwlekaj ze sporem, widać, że to trudny przypadek i ten sprzedawca będzie Cię nadal zwodził - spór pomoże.
@sadomacho_2010 Z odpowiedzi sprzedawcy wynika, że nie ma obowiązku ewidencjonowania na kasie fiskalnej, więc paragonów nie wystawia. Dokumentem sprzedaży będzie faktura imienna, na wystawienie której sprzedawca ma czas do 15 lutego.
Jeśli przed tym terminem będziesz musiał udowodnić swoje uprawnienia gwarancyjne, to wystarczy to co znajdziesz na koncie allegro.