anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Termin zwrotu płatności po zwrocie przedmiotu

babciarozalka
#7 Wielbiciel#

Witam,
Taka sytuacja: zakupiony towar otrzymałem 08.03, tego samego dnia 08.03 wypełniłem i wysłałem formularz zwrotu (zwrot z tytułu odstąpienia od umowy, bez podania przyczyny zwrotu), paczkę wysłałem 09.03, Sprzedający odebrał przesyłkę zwrotną 13.03. Kiedy najpóźniej powinienem otrzymać zwrot środków?

oznacz moderatorów
5 ODPOWIEDZI 5

mdrogeria
#21 Demiurg#

22.03

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@babciarozalka do 14 dni od odstąpienia 🙂

Art. 32. 1. Przedsiębiorca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w
terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od
umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym
koszty dostarczenia rzeczy

________
Κώστας
oznacz moderatorów

babciarozalka
#7 Wielbiciel#

Też tak uważam. Uważałem, że sprzedający przekroczył termin zwrotu środków więc rozpocząłem dyskusję. Powołałem się na regulamin allegro:

Pkt 6, ppkt. b) Polityki zwrotów na Allegro: "zwrot z tytułu odstąpienia od umowy – sprzedający powinien zwrócić Ci wpłatę niezwłocznie po otrzymaniu i sprawdzeniu towaru, czyli w terminie do 7 dni kalendarzowych, liczonych od dnia zmiany statusu przesyłki zwrotnej na Dostarczona, ale nie później niż 14 dni od chwili, gdy otrzyma wypełniony przez Ciebie formularz zwrotu towaru. Status przesyłki zwrotnej widoczny jest w szczegółach zakupu"

oraz na Ustawą o prawach konsumenckich Art. 32. 1:

"Przedsiębiorca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy"

Ostatecznie sprzedający dokonał zwrotu 27.03 uznając ten termin za słuszny, pieniądze na konto wpłynęły 28.03. Poprosiłem Allegro o odniesienie się do tej sytuacji i otrzymałem informację że termin zwrotu 27.03 jest poprawny, bez dodatkowych wyjaśnień i zakończono dyskusję. Praktycznie pozostałem bez możliwości dopytania skąd taka decyzja.

Czy ktoś mi może wytłumaczyć o co tu "kaman"?

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@babciarozalka bo se policzyli od odebrania, to jest błędne wyliczenie, ale nie szkoda Ci czasu 😄

Jedyne co złóż skargę na pracownika allegro biorącego udział w dyskusji niech się podszkoli 🙂

A sprzedawcy napisz że czekasz na odsetki za zwłokę 😄 😄 😄

________
Κώστας
oznacz moderatorów

babciarozalka
#7 Wielbiciel#

Dzięki za odpowiedź.

Trudno mi uwierzyć, że pracownik Allegro mógłby wykazywać się tak niskim poziomem wiedzy. Ale jeśli faktycznie tak jest, to złożenie skargi byłoby chyba jedyną opcją, aby ktoś bardziej kompetentny przyjrzał się sprawie. W jaki sposób można to zrobić?

Generalnie nie chodzi mi już o karanie kogokolwiek tylko o wyjaśnienie tematu, jak to ostatecznie jest z tym terminem zwrotu płatności.

oznacz moderatorów