anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Tkanina nie zgodna z zdjęciem z oferty - zwrot towaru

loopman1
#8 Zapaleniec#

Hej,

Kilka dni temu zamówiłam dwie rodzaje tkanin u sprzedającego ( kupowane na sztuki, 1 szt. = 1 m tkaniny). Tkanina, którą otrzymałam różni się od tej na zdjęciach, jest totalnie inny odcień koloru, np. na zdjęciach jest nasycony, a otrzymałam wyblakły. Wygenerowałam kod zwrotu, napisałam że jest to produkt niezgodny z tym w ofercie i odesłałam paczkę. Otrzymałam od sprzedającego informację:

- zwrot mi nie przysługuje, bo jest to materiał cięty na metry tzw. towar nieprefabrykowany i jeśli chcę go otrzymać z powrotem to mam zapłacić za przesyłkę

- sprzedający stwierdził, że kolor się wcale nie różni, że to są moje ustawienia ekranu 

Niestety nie zrobiłam zdjęć przed odesłaniem paczki. Co byście zrobili teraz na moim miejscu? Czy rzeczywiście muszę zapłacić by odesłali mi ten towar? Chcę pokazać, że jest rzeczywiście niezgodny z aukcją. Czy jest szansa na odzyskanie pieniędzy?

oznacz moderatorów
26 ODPOWIEDZI 26

loopman1
#8 Zapaleniec#

Dam znać jak to się skończy

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@loopman1 Sprzedawca wyraźnie, od samego początku utrudnia Ci proces reklamacji. Teraz wymaga dokumentów, których nie musi wymagać. Znowu pisze o zwrocie, podczas gdy to jest reklamacja. Świadectwa szczepień nie chce?? W dyskusji poproś o pomoc pracownika Allegro i zażądaj zwrotu wszystkich kosztów.

oznacz moderatorów

loopman1
#8 Zapaleniec#

Napisała, że jak wyślę dokumenty to otrzymam pieniądze. Na to liczę.

Trochę mi się to wszystko od początku nie klei. W sensie informacje, które mi przekazuje. Np. na samym początku jak wysłałam jej materiał, i poinformowałam że materiał jest niezgodny z ofertą ponieważ materiał ma inny kolor itd, to odpisała mi na następny dzień że materiał został już do mnie odesłany z powrotem, bo mi zwrot nie przysługuje. Po zgłoszeniu dyskusji do Allegro okazało się, że nawet jeszcze nie dostała mego zwrotu.

Ale sprawa jest już bliżej końca, tyle dobrego

oznacz moderatorów

DarkStoorM
#17 Koryfeusz#

@loopman1  Trochę dziwne, chociaż zrozumiałbym że tak walczy o paragon jeżeli nie korzysta z jakiegokolwiek programu do obsługi sprzedaży - posiada jedynie kasę fiskalną i nie ma jak okazać dowodu sprzedaży zdając dokumenty zwrotów detalicznych - chociaż nie wiem jak bardzo prawdopodobne to jest w dzisiejszych czasach, sąsiedni sklep był zmuszony przenieść się na nowoczesną kasę fiskalną z dokumentami w chmurze (NoviCloud)

Skoro tak się upiera że chce robić zwrot, to ma na to 14 dni i ma zwrócić kasę. Prawda jest taka, że jeżeli faktycznie obrus odbiega od opisu, to powinien Ci wysłać prawidłowy, ale tutaj sytuacja wygląda tak, że tego nie zrobi, bo pewnie zdjęcia ma źle zrobione i całkiem odbiegają od rzeczywistości. Też sprzedaję obrusy na metry i staram się robić jak najróżniejsze zdjęcia, żeby nie było reklamacji bo wiem, że jestem zmuszony je przyjąć tylko ze względu na to, że zdjęcie go źle przedstawi i muszę zrobić nowe.

Sprzedający po prostu nie chce przyjmować reklamacji obrusów ciętych na metry, bo go z powrotem nie złączy na belce i mu zostaje ucięty materiał, z którym może już nic nie zrobić. Dlatego często są problemy (tylko dla sprzedających). Fakt, może później sprzedać, tylko będzie mu zalegał niewymiarowy skrawek.

W takim razie to niech się z księgowym kontaktuje, bo u mnie wystarczy prosty wydruk zwrotu detalicznego z programu i obojętnie jaki dowód zakupu, czy to paragon z programu, czy wydruk przelewu od klienta.

Z drugiej strony, jeżeli paragonu nie było w paczce, to niech sami szukają 😄 ewentualnie mogli dać pod list przewozowy i nie przyuważyłaś, potem wróciło do nich i zgubili. Różnie bywa 😄

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

Istna komedia pomyłek jak wiadomości z TVNu

Do Kupującej:

- Każde Twoje oświadczenie musi być jednoznaczne i zrozumiałe dla Sprzedawcy

odstępujesz od umowy - piszesz odstępuje od umowy, składasz reklamację używasz słowa reklamacja i tak dalej: rękojmia gwarancja

Twój zwrot przez formularz allegro został zakwalifikowany przez Sprzedawcę jako odstąpienie od umowy - podałaś tam konto do zwrotów środków

Otrzymałaś od sprzedawcy informację zgodną z prawem - ścinków się nie zwraca w ramach odstąpienia od umowy

 

@xyz96 - Sprzedawca może sobie kwalifikować zwrot tak jak go rozumie, gdy Kupująca w sposób jednoznaczny nie napisze mu co to jest

- pisałem o tym w innych postach podając źródła. To jest prawo unijne a nie głupawe wymysły uokik

https://spolecznosc.allegro.pl/t5/zaawansowani-sprzedawcy/nowomowa-allegro-co-to-jest-allegro-zwrot/...

Kupująca powinna złożyć oficjalną REKLAMACJĘ np: z powodu niezgodności towaru z umową i domagać się np: wydania towaru zgodnego z ofertą - tu sprzedawca musi się ustosunkować wciągu 14dni i jak napisał xyz96 w przypadku jej uznania "sprzedający zwraca całą wpłatę i koszt odesłania rzeczy lub na własny koszt wymienia towar na zgodny z ofertą"

JEżeli Sprzedawca odrzuci Reklamację to Kupującej pozostaje mediacja z pomocą Rzecznika Praw Konsumenta czy też Inspekcji Handlowej

lub skierowanie sprawy do Sądu

 

Ja ostatnio miałem podobną sytuację zwrot z opisem etui 6 cali niezgodne z umową bo nie pasuje do mojego czytnika

machnąłem ręką i uznałem że to odstąpienie od umowy - towar był nieużywany

ale powinienem potraktować to jako reklamację i ją odrzucić bo w treści oferty nie napisałem, że to etui pasuje do czytnika Kupującej

 

 

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@RED mylisz się. Kupująca odesłał towar ze względu na niezgodność z opisem, sprzedawca nie może sobie tego kwalifikowac jak chce. 

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

Kupująca odstąpiła w swoim mniemaniu od umowy i podała powód odstąpienia

 

@xyz96 - gdzie w polskich przepisach jest coś takiego  jak odesłanie towaru za niezgodność z opisem

 

- jest odstąpienie od umowy

- jest gwarancja

- jest rękojmia

- jest reklamacja

 

Czy wiesz że ten fragment ma wklejać w każdym regulaminie Sprzedawca i pochodzi on w 100% z ustawy konsumenckiej

Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, muszą Państwo poinformować nas [2] o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą, faksem lub pocztą elektroniczną). Mogą Państwo skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby wysłali Państwo informację dotyczącą wykonania przysługującego Państwu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.

nacisk na jednoznaczność pojawia się niemal w każdym wyroku trybunału i sądu unijnego

oznacz moderatorów