Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Kupiłam przedmiot za 199 zł i zapłaciłam za niego, chyba po 2 dniach sprzedawca bez słowa wytłumaczenia odesłał pieniądze. Po wejściu do jego sklepu widzę że ten towar nadal jest dostępny w tej samej cenie więc zamawiam go ponownie. Czekając na jego reakcję wysyłam zapytanie dlaczego odesłał pieniądze a nie towar? W odpowiedzi uzyskuję informację że tego towaru brak a nowy jest trudno dostępny.
Sprawdzam dostępność u innych sprzedawców i okazuje się że ten towar jest tylko w wyższej cenie (biorąc pod uwagę ostatnie doświadczenie to towar jest wystawiony ale czy na pewno jest?)
Zgodnie z art. 543 Kodeksu cywilnego wystawienie rzeczy w miejscu sprzedaży na widok publiczny z oznaczeniem ceny uważa się za ofertę sprzedaży. Zgodnie jednak z art. 61 oświadczenie jest złożone, w chwili gdy doszło do adresata w taki sposób, że mógł on się zapoznać z jego treścią. Ważność umowy nie zależy od potwierdzenia jej przez sprzedawcę.
W świetle powyższych przepisów należy uznać że przedmiot zapłacony jest moją własnością a sprzedający ma obowiązek dostarczyć go w umówiony sposób.
Zgadza się, ale Allegro Nie ma mocy prawnej żeby zmusić sprzedającego do wysyłki. Musisz iść do sądu w tej sytuacji.
@barba_mm Poza sądem masz jeszcze możliwość wysłać do UOKiKu zgłoszenie o podejrzeniu stosowania przez sprzedającego nieuczciwej praktyki rynkowej, polegającej na wprowadzaniu konsumentów w błąd przez niezgodne z prawdą określanie dostępności produktów prezentowanych w ofertach sprzedaży (zgodnie z art. 5 ust. 1, ust. 2 pkt 1 oraz ust. 3 pkt 1 w zw. z art. 4 ust. 2 ustawy z dnia 23 sierpnia 2007 r. o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym), co w konsekwencji stanowi praktykę naruszającą zbiorowe interesy konsumentów, o której mowa
w art. 24 ust. 2 pkt 3 ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów.
@barba_mm możesz założyć dyskusję ze sprzedającym. W zakładce Moje Zakupy wybierz zamówienie, dla którego chcesz otworzyć dyskusję. Przejdź do szczegółów zamówienia i kliknij [zgłoś problem z zakupem]. W kolejnym kroku wskaż powód dyskusji i zaznacz jedną z opcji dostępnych na liście. Sprzedający będzie miał 24 godziny na odpowiedź (czasu nie liczymy w weekendy i święta), będziesz mógł poprosić nas o pomoc.
Oczywiście że sprzedawca będzie miał 24 h na wypowiedź, ale gdy się e deklarowanym czasie nie wypowie , i gdy poprosisz o pomoc allegro doradca w dyskusji się wypowie i da sprzedawcy kolejne 24 lub więcej czasu na wypowiedź. Przerabiałem to
@N_Nitka28 otwarcie dyskusji nic nie zmieni , środki zostały zwrócone czyli allegro uzna sprawę za rozwiązaną , natomiast Tobie @barba_mm pozostaje sąd i adekwatna do sytuacji ocena sprzedawcy .
@barba_mm ten przepis z 543 kc to powstał w prlu jak jeszcze w Polsce internetu nie było, więc nie ma zastosowania bo dotyczył chowania towaru pod ladę sklepową w czasach jak w sklepie szło ino ocet zakupić. Nie stosuje się zapisów kc jeśli ustawa konsumencka stanowi inaczej w danym aspekcie bo z zasady chroni kupującego lepiej niż inne zapisy prawne. @N_Nitka28 wasz automat zamyka dyskusje od ręki jak jest zwrot środków więc jak ma otworzyć dyskusję do zamkniętego zamówienia?
@az1rael napisał(a):@barba_mm ten przepis z 543 kc to powstał w prlu jak jeszcze w Polsce internetu nie było, więc nie ma zastosowania bo dotyczył chowania towaru pod ladę sklepową w czasach jak w sklepie szło ino ocet zakupić.
Artykuł 543. k.c. nie dotyczy chowania towaru pod ladą. Jest wprost przeciwnie, on dotyczy wystawiania towarów z oznaczoną ceną na widok publiczny. Skąd to wziąłeś? I dlaczego uważasz, że ustawa z kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 roku nie obowiązuje?
@az1rael ten przepis z 543 kc to powstał w prlu jak jeszcze w Polsce internetu nie było, więc nie ma zastosowania bo dotyczył chowania towaru pod ladę sklepową w czasach jak w sklepie szło ino ocet zakupić. Nie stosuje się zapisów kc jeśli ustawa konsumencka stanowi inaczej w danym aspekcie bo z zasady chroni kupującego lepiej niż inne zapisy prawne.
Ty jak coś napiszesz... Pokaż nam, proszę, w którym miejscu ustawa konsumencka stanowi inaczej w aspekcie tego, czym jest oferta sprzedaży.
Możesz jeszcze wsyatwić negatywną ocenę, możliwe, że odbije się ona na jakości sprzedaży, może w pszyszłości będzie bardziej skłonny do wywiązywania się z zawartych umów.
Jak wspomniałam na wstępie, po otrzymaniu zwrotu pieniędzy zamówiłam ten towar ponownie a dzisiaj otrzymałam informację że towar jest wysłany. Zobaczymy co przyjdzie towar czy pieniądze.
Towar dotarł. Dlaczego nie zrobili tak od razu a dopiero gdy ponownie zamówiłam?
Dziękuję za wszystkie przekazane mi informacje. kolejne doświadczenie.
Pozdrawiam
Wtrącę trzy grosze od siebie. Jako sprzedający czasem mamy taką obsuwę, że na Allegro w naszych ofertach jest coś automatycznie odnowione porzez systemy Allegro, a towaru już dawno nie ma.
Przy drugim zakupie - prawdopodowbnie żeby nie mieć kłopotów - sprzedający kupił gdzieś od kogoś innego i dołożył do tego interesu, żeby nie zaliczyć negatywa. Nawet jesli on jest w plecy, kupujący towar dostanie.
Możliwe, że w tym przypadku było podobnie. Ja sprzedawałem towar A za 500 zł. Ktoś kupił ostatnią sztukę. Allegro, mimo ciągłego oznaczania ofert, aby się nie wznawiały, ponownie ją wznawia uparcie jak Putin w Ukrainie.
Cóż ... kupuję od konkurencji np hurtowni XYZ za 600 zł i wysyłam. To tylko stówka straty.
Pisze to, aby inni również mieli świadomość, że czasem jest to MATRIX. 😉
Tomek