Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam
Mam pomysł i to bylo by dobre dla użytkowników którzy kupują, myślę ze dla sprzedajacych również.
Otóż powinniście panstwo stworzyć dodatkowy guzik pod kazdym zakupem (pobierz paragon, fakture) i do każdego zakupu w przypadku reklamacji lub realizacji gwarancji, nie bylo by problemu z szukaniem papierka lub wyblakłym paragonem. Mam nadzieje że pojawi sie taki guzik wkrótce. Pozdrawiam zespół Allegro
@Krasnystaw669 Ani do reklamacji ani do zwrotu nie potrzepujesz żadnego papierka. Potwierdzeniem zakupu może być potwierdzenie przelewu, a nawet mail od allegro potwierdzający zakup.
Nie wiem czy przy gwarancji zewnetrznej tzw producenta jednak nie jest podtrzeby paragon lub faktura. Poza tym mysle że taki guzik by pomógł a nie zaszkodził. Pozdrawiam kolegę
@Krasnystaw669 Tak, masz rację. Do gwarancji najczęściej jest potrzebny paragon lub faktura.
@Krasnystaw669 po 1 to dodatkowa praca
po 2 o ile z fakturami nie ma problemów to już z paragonem jest to niemożliwe - paragon z kasy nalezy wręczyć kupującemu ( nie zdjęcie, nie skan lecz wydruk z kasy)
po 3 najprościej włożyć dokument sprzedażowy do paczki - jeśli jest on wymagany dla gwarancji producenta wówczas kupujacy może go sobie od razu z gwarancją trzymać. Nie musi wówczas nic drukować.
po 4 czasem ktos zamawia dla starszej osoby - mamy , sąsiadki itp - wówczas paragon jest doręczony razem z paczką a kupujący ( tzn odbiorca paczki) moze od razu sprawdzić czy wszystko sie zgadza.
@Krasnystaw669 Przy gwarancji producenta też nie potrzebujesz paragonu. Ustawa konsumencka wyjaśnia te kwestie. Druga sprawa jest taka, nie każdy sprzedawca musi wystawiać paragon, a fakturę wystawia tylko na życzenie klienta. Jeżeli sprzedawca obsługuje tylko płatności bezgotówkowe i sprzedaje tylko przez internet jest w większości przypadków zwolniony z wystawiania paragonów.
Macie racje Panowie jednakże nadmieniam iz jest to propozycja to po 1. Po 2 nikt nikomu nie każe rezygnować z tradycyjnych paragonów, aczkolwiek przydał by sie taki elektroniczny dowod zakupu od allegro taki od sprzedajacego o którym i tak jesteśmy informowani w mailu( na wypadek utraty maila i wyblakły Paragon). Czyli sprzedajacy mogli zamiast wysylac do nas na skrzynke maila to wysylali by do naszego konta allegro. Jeszcze raz. Podkreslam to tylko propozycja!☺️
@Krasnystaw669 Tak, masz rację. Każda firma działająca na Allegro ma obowiązek wystawić Ci paragon lub fakturę, a przy gwarancji ten dokument zazwyczaj jest wymagany. Warunki gwarancji określa gwarant, czyli sprzedawca, producent, importer itp. Tylko przy RĘKOJMI możesz przedstawić jakikolwiek dowód zakupu, czyli na przykład wydruk aukcji, mail od Allegro z informacją o przekazaniu wpłaty sprzedawcy, potwierdzenie wpłaty z banku itp.
Tutaj, w dziale dla kupujących, najczęściej odpowiadają inni sprzedawcy z Allegro, dlatego masz głosy przeciw.
Rozumiem dziekuje za informacje kolego. Przyjmuje to na klate. Moj posg nie byl z myślą o utrudnienie sprzedajacym czy kupujacym życia tylko o ujednolicone systemu dla wszystkich.
@Krasnystaw669 Nie przejmuj się tym co pisze @xyz96 . Zawsze jak próbuje wprowadzić kupującego w błąd, żeby uznał sprzedających na Allegro za zło, pisze:
„Tutaj, w dziale dla kupujących, najczęściej odpowiadają inni sprzedawcy z Allegro, dlatego masz głosy przeciw.”
To jej stały tekst. A prawda jest taka, że Allegro nie mocy zmiany przepisów i ustaw i nie może nakazać sprzedającym wystawiania paragonów jak nie muszą tego robić. Jeżeli chcesz mieć namacalny dowód zakupu, to zawsze możesz w zamówieniu zaznaczyć fakturę. Dostaniesz wtedy fakturę imienną w paczce albo do pobrania ze swojego konta Allegro.
Powiem tak nie jestem ekspertem ale jesli kupujemy produkt w sklepie internetowym np. Castorama i inne tym podobne to zawsze na koncie jest możliwość pobrania faktury lub dowodu zakupu. Nie demonizuje nie utrudniam tylko proponuje zamiast zeby tak informacja byla na allegro. To tyle jesli chodzi o ten temat. Pozdrawiam
@Krasnystaw669 Nie zwracaj uwagi na to, co w dziale dla kupujących pisze sprzedawca @Agent051 Mój post zgodny z prawdą mu się nie spodobał, jak zwykle, dlatego zaatakował mnie personalnie. Ja nie wprowadzam kupujących w błąd, o czym świadczy to; https://spolecznosc.allegro.pl/t5/solutions/acceptedsolutionsleaderboardpage/node-display-id/communi... Teraz zobacz, ile problemów rozwiązał agent.
@Krasnystaw669 "dodatkowy guzik pod kazdym zakupem" - a co w przypadku ofert prywatnych, okazjonalnych sprzedawców (a jest ich jeszcze sporo na allegro), niebędących przedsiębiorcami, a więc nie wystawiających nawet paragonu? Taki "guzik" mógłby wprowadzać w błąd kupującego.
Nie do końca poniewaz przy ofertach prywatnych i innych nie bedacych przedsiebiorcami nie bylo by takiego guzika. Allegeo prowadzi przeciez sortowanie i kategorie ofert i przy tych nie bylo by to konieczne
@Krasnystaw669 Właściwie Twój pomysł jest prosty do wdrożenia. Teoretycznie, bo w praktyce, czy allegro poradziłoby sobie z takim wyzwaniem😏? Wprowadzono tu już wiele udogodnień, które mocno kuleją i w gruncie rzeczy utrudniają życie i kupującym i sprzedającym.
Ale uważam, że pomysł jest dobry. Powinieneś go zgłosić tam, gdzie będziesz mógł oczekiwać ustosunkowania się moderacji, tzn. w dziale "Zgłoś swój pomysł".
Dziekuje
☺️☺️☺️