Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry
Bardzo proszę o pomoc bo ręce opadają.
1. Zamawiam telewizor przez Allegro, biorę fakturę VAT.
2. Kurier przynosi go do budynku, stawia na klatce schodowej, nikt nie odpisuje protokołu odbioru nikt nie sprawdza paczki nikt go nie odbiera. Po prostu kurier stawia go pod ścianą na klatce schodowej z której można dostać się do trzech mieszkań.
3. Dzień później otwieram paczkę telewizor jest pęknięty.
4. Zgłaszam problem do Allegro i sprzedawcy.
5. Ponieważ transport realizowany przez Smart sprzedawca mówi żeby Allegro zgłosiło reklamację do przewoźnika.
6. Allegro zgłasza reklamację do przewoźnika.
7. Dzień później proszę Allegro żeby wymusiło na przewoźniku spisanie protokołu szkody.
8. Allegro potwierdza że przekazuje taką prośbę o spisanie protokołu szkody.
9. W międzyczasie piszę sprzedające może wcale nie jestem pewny że towar został uszkodzony w transporcie. Paczka jest oklejona taśmą DHL i na zdjęciu z monitoringu widać jak kurier uderza w nią kolanem. Jednak nie mam pewnosci że to akurat uszkodzenie powstało w transporcie.
10. Allegro poproszone o włączenie się do dyskusji pisze że musimy poczekać na wynik reklamacji u przewoźnika.
11. Po 30 dniach. Swoją drogą nie wiem skąd 30 dniowy termin rozpatrzenia reklamacji wydawało mi się że jest to 14??? Przewoźnik pisze że reklamacja jest odrzucona ponieważ nie było spisanego protokołu szkody.
12. Ręce człowiekowi opadają przecież prosiłem o spisanie protokołu szkody.
13. Przez Allegro składane jest odwołanie od odmowy.
14. Dostaję informację że będę czekał kolejne 30 dni na rozpatrzenie.
15. W międzyczasie składam wniosek o Allegro protect.
16. Składam też wniosek o zwrot towaru ponieważ otrzymałem uszkodzony.
Efekt końcowy jest taki że muszę czekać kolejne 30 dni na rozpatrzenie odwołania.
Bardzo proszę o pomoc bo po prostu nie wiem co robić ani do kogo mieć roszczenia.
Czy do przewoźnika?
Czy do sprzedającego w końcu nie jestem pewny że towar został wysłany nieuszkodzony.
Czy do Allegro?
A jeżeli wszystko zawiedzie to co mam iść do sądu?
To nawet nie wiem kogo miałbym pozywać. Pomijam to że koszty sprawy sądowej pewnie wyniosło drugie tyle co kosztował telewizor.
Sprawa po prostu beznadziejna i człowieka szlag trafia.
Jestem na Allegro od ponad 20 lat w zasadzie od samego początku nigdy mi do głowy nie przyszło że można mieć problem z tak banalną rzeczą.
Allegro znane z dobrego podejścia do klientów i taka sytuacja to się w głowie nie mieści.
Co masz na etykiecie od tv?
Nadawca w smarcie allegro odbiorca ty wg prawa reklamację składa odbiorca lub nadawca. Protokół szkody spisuje ten co ma paczkę - logiczne bo kto ma zrobić paczki zdjecia i zdjęcia uszkodzonego towaru. Nagranie że kopnął matryca jest bardzo wrażliwa i pękła wystrczy ją punktowo palcem mocniej nacisnąć więc to jest szkoda transportowa. Termin 30dni wynika z zapisów prawa pocztowego. Reklamuj doręczenie smart u allegro że ich podwykonawca zniszczył tv.
Nadawca jest allegro.
Allegro złożyło reklamację do przewoźnika, słabo że nie potrafili przypilnować aby byla ona kompletna.
Teraz złożyli odwołanie z protokołem szkody.
Wina wydaje się dość oczywista.
Czekamy i zobaczymy, jak przewoźnik nie uzna to pewnie jeszcze się odezwę.
Dzięki za odpowiedź!
Składa ale sprzedający co z tym robi?
@LEW433 A co miałby robić? Nadawcą jest Allegro i to Allegro bierze całą odpowiedzialność i obsługę wysyłki. No chyba że chcesz podważyć stanowisko Allegro w tej sprawie? 😉
Wasza hipokryzja tu teraz jest widoczna , Tu allegro jest stroną bo wysyłka Smart z Allegro, jak kupujący zwraca ze Smartem to wówczas już stroną jest kupujący, oto sprzedający. Tu i tu stroną jest Allegro a wy widzicie tylko własny interes,
Sprzedający twierdzi że to jest wina przewoźnika i mówił żeby składać reklamację do przewoźnika przez allegro.
weź sobie przeczytaj prawo pocztowe i zjedz snickersa bo gwiazdorzysz,
pisze jasno do złożenia reklamacji jest uprawniony nadawca i odbiorca.W smarcie sprzedawca nie jest ani nadawcą ani odbiorcą zarówno w wysyłce jak i w zwrocie (pisze na etykiecie kto jest nadawcą i odbiorcą), więc prawo nie pozwala mu złożyć reklamacji skutecznie bo nie jest stroną postepowania reklamacyjnego i przewoźnik pokazuje mu faka. Wina allegro i niech allegro sobie wyjaśnia skoro regularnie nagina prawo polskie.
Nerwowi jakoś jesteście.
@Bolekkk Napisałem przecież ze dla mnie allegro ale tu i tu oni wybierają sobie co im pasuje.☹️
@LEW433 wiesz że pomawianie jest karalne? Więc radze wycofać ci ten stek kalumnii, które z palca wyssałeś, a o prawie ty wiesz tyle co skopiowałeś z forum od ludzi co wiedzą inaczej nadal byś wklejał totalne durnoty co dalej zdarza ci się robić mistrzu ctrl +c i ctrl +v... a na gwiazdę to sam sobie wyrosłeś... poproś allegro by ci jeszcze statystyki dopompowało o jedno zero z tyłu, ewentualnie sobie ponabijaj z kont nówek, będziesz bardziej wiarygodny niż wiadro z wodą po umytej podłodze.
@LEW433 napisał(a):
Wasza hipokryzja tu teraz jest widoczna , Tu allegro jest stroną bo wysyłka Smart z Allegro, jak kupujący zwraca ze Smartem to wówczas już stroną jest kupujący, oto sprzedający. Tu i tu stroną jest Allegro a wy widzicie tylko własny interes,
A jaki jest twój interes? Słyszałem że tak mały, że nie warto się nim zajmować. Zapewne stąd to to rozgoryczenie na forum.
Rozumiem że dla podniesienia swojego ego kwestionujesz decyzje allegro co do odpowiedzialności za wysyłki w Smart?
Wracam za aktualizacją sytuacji.
Przewoźnik odrzucił reklamację bo:
"Szanowni Państwo,
w odpowiedzi na korespondencję będącą odwołaniem od dotychczas zajętego przez nasze Towarzystwo stanowiska uprzejmie informujemy, iż brak jest podstaw do uznania złożonego roszczenia i dokonania wypłaty odszkodowania.
Wskazujemy, iż nasze dotychczasowe stanowisko zajęte zostało w oparciu o zgromadzoną dokumentację szkodową. Mimo obowiązku wynikającego z zapisów art. 6 kc (ciężar udowodnienia faktu spoczywa na osobie, która z faktu tego wywodzi skutki prawne) nie przedstawili Państwo żadnej
nowej dokumentacji, która pozwoliłaby na zmianę dotychczas zajętego stanowiska.
Odpowiedzialność ubezpieczyciela nie obejmuje szkód niejawnych, które zostały zgłoszone przewoźnikowi po terminie 7 dni od odbioru przesyłki. Za szkodę niejawną uznaje się szkodę zaistniałą wewnątrz przesyłki, której nie można zauważyć i stwierdzić w chwili odbioru przesyłki ze względu na brak zewnętrznych oznak zniszczenia czy naruszenia."
Co ciekawe paczka została odebrana 30 październiku reklamacja została złożona przez allego 4 listopada, termin siedmiu dni więc został zachowany.
Allegro protect odmawia wypłaty odszkodowania twierdzą że nie może podważyć decyzji przewoźnika.
Sprzedający twierdzi że telewizor nadał w stanie nieuszkodzonym.
Czyli wszyscy umywają ręce tylko kupujący zostaje z problemem.
Co teraz bo ręce opadają?