anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

towar zakupiony na firmę a problem ze zwrotem towaru, sprzedający nie dokona zwrotu

ob_mateusz
#8 Zapaleniec#

witam

 

kupiłem bluzę na fakturę - moją działalnością są usług geodezyjne

PKD - Działalność w zakresie inżynierii i związane z nią doradztwo techniczne

 

bluza po prostu mi się nie podoba, zrobiłem zwrot towaru natomiast sprzedawca napisał mi że paczki nie odbierze ponieważ od firm nie przyjmują zwrotów

 zgodnie z definicją 

Jeśli zakup był związany z prowadzoną przez Ciebie działalnością, to sprzedający nie ma obowiązku przyjęcia zwrotu w ramach odstąpienia od umowy. Jako przedsiębiorca możesz odstąpić od umowy tylko wtedy, gdy zakup nie będzie mieć charakteru zawodowego."

 

sprzedawca mówi że bluza powiązana jest z moją działalnością, natomiast gdybym kupił sprzęt geodezyjny lub peryferyjne urządzenia, paliki geodezyjne czy też farbę geodezyjną to jest to związane z moją działalnością natomiast nie prowadzę sklepu BHP

napisałem do allegro i czekam na odpowiedź

wg mnie bluza nie jest powiązana z PDK mojej działalności, bluza a doradztwo to co innego

co mogę zrobić?

oznacz moderatorów
38 ODPOWIEDZI 38

mdrogeria
#21 Demiurg#

@ob_mateusz prowadzisz JDG czy masz spólkę ?

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@ob_mateusz a to bluza ze sklepu BHP ? czy bluza ze sklepu z ubraniami codziennymi ? 

________
Κώστας
oznacz moderatorów

ob_mateusz
#8 Zapaleniec#

mam JDG

sprzedawca sprzedaje różne rzeczy, z produktów m.in dom i ogród, odzież, obuwie, zdrowie, przemysł, sport i turystyka, motoryzacja, dziecko ...

 

w nazwie nie ma nic że to sklep BHP, bluza nie jest produktem jako z Bezpieczeństwo i higiena pracy 

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@ob_mateusz pytam się czy to bluza BHP a nie co jeszcze sprzedaje firma 🙂 daj link do oferty ?

________
Κώστας
oznacz moderatorów

N_Nitka28
Moderatorka
Moderatorka

@ob_mateusz możesz założyć dyskusję ze sprzedającym. W zakładce Moje Zakupy wybierz zamówienie, dla którego chcesz otworzyć dyskusję. Przejdź do szczegółów zamówienia i kliknij [zgłoś problem z zakupem]. W kolejnym kroku wskaż powód dyskusji i zaznacz jedną z opcji dostępnych na liście. Sprzedający będzie miał 24 godziny na odpowiedź (czasu nie liczymy w weekendy i święta), będziesz mógł poprosić nas o pomoc. 

   Nicol
   Moderatorka

   Jak dostawa na czas - to Allegro!
   Wybieraj spośród tysięcy produktów i zamawiaj z dostawą przed Świętami.
oznacz moderatorów

ob_mateusz
#8 Zapaleniec#
oznacz moderatorów

orinoco
#9 Pomysłodawca#

Sprzedawca ma 98,7 proc. pozytywnych komentarzy. Te komentarze po coś są, masz co chciałeś. Z własnego doświadczenia (na allegro ponad 24 lata) wiem, że zakupy od sprzedawców poniżej 99,7 proc pozytywów obarczone są ryzykiem. Na drugi raz sprawdzaj z kim się zadajesz. A na teraz, towar zwróć bez pytania o zdanie sprzedawcy, jak nie zwróci pieniędzy, załóż dyskusję, jak nie pomoże, poproś allegro o pomoc, jeśli nie pomoże zakończ dyskusję jako nierozwiązaną i wystąp o zwrot do allegro. Oni już zajmą się kolesiem.

oznacz moderatorów

GiftHouse
#8 Zapaleniec#

100% racji - średnia ocen między 99,0 a 99,5 to już czerwona lampka powinna się zapalić, poniżej 99% jak w tym przypadku to już problemy na własne życzenie. Nie rozumiem czemu tak trudno jest niektórym zajrzeć na ten współczynnik i tak lubią ryzyko a potem proszą o pomoc "bo sprzedawca".

oznacz moderatorów

Football-stock
#13 Ambasador#

 

op.png

rozumiem, że są tacy którzy lubią wszystko w procentach, ale konto ma fajne wyniki. Pozytyw to rzadkość (1 na 7 kupujących ma ochotę coś napisać, nic z tego nie mają) ale 23 cholera wie z jakiego powodu (czy prawdziwy, czy pech Sprzedającego że trafił na "dziwnych") to przy jego skali działalności pikuś / pryszcz. Ludzie w naszym kraju rzadko komplementują, ale kochają krytykować @orinoco  i @GiftHouse z choinki czy z zagranicy się urwaliście? Allegro nim się zajmie a z jakiego powodu? Allegro to pośrednik a nie urząd państwowy! Żałosne te Wasze wypociny a za obrażenie tego Sprzedawcy prze targałbym Was za publiczne zniesławienie. G... wiecie o jego sytuacji ale tylko po to żeby hieny zaistnieć jedziecie po firmie z ponad 1700 komentarzami pozytywnymi. 

oznacz moderatorów

Ziolko39
#21 Demiurg#

@ob_mateusz "kupiłem bluzę na fakturę - moją działalnością są usług geodezyjne" kupiłeś na firmę czyli do użytku służbowego > chciałeś w niej chodzić w chłodniejsze dni podczas pomiarów? > czyli sprzedawca ma rację.

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@Ziolko39 nie ma racji @ob_mateusz prowadzi JDG , a zakup nie ma związku z ,, PROFILEM JEGO DZIAŁALNOŚCI ,, nie mylić z ,, zakupem do użytku służbowego ,,

oznacz moderatorów

ob_mateusz
#8 Zapaleniec#

odpiszę tak, czy chciałem chodzić? może tak może nie

tak to wszystko można podciągnąć pod taką definicję?

 

kupię np pokrowiec na auto, to będzie że chce przykrywać auto ...

kupię np okulary to będzie że chce używać do osłony przed słońcem w trakcie prac...

kupię np krem SPF przed słońcem to też jako powiązane z działalnością ...

 

czyli wszystko można pod to interpretować

dzięki za wiadomości, co się dzieje jak sprzedawca nie odbierze przesyłki co Inpost wtedy robi z paczką?

 

jeszcze dodam, to w jakim celu dodali taki zapis jeśli każdy zakup można powiązać z działalnością ...

kupiłem z parę miesięcy temu pompę wody na fakturę, problemu ze zwrotem nie było a też można napisać że było powiązane z prowadzeniem działalności bo każda firma ma auto

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@ob_mateusz co robi Inpost nie ma dla Ciebie najmniejszego znaczenia , prowadzisz JDG , a produkt nie jest związany z profilem Twojej działalności , sprzedawca może nie odebrać przesyłki , trafi ona do działu paczek niedoręczalnych , a Tobie tak czy śmak ma obowiązek zwrócić środki po zwrocie . Nie znasz się na tekstyliach bo to nie Twoja branża , przed podjęciem decyzji zakupowej Ustawodawca daje Ci możliwość pomacania rzeczy .

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@ob_mateusz Ale tu jest taki zapis w jego zwrotach: Nie przyjmuję zwrotów od firm (nie dotyczy jednoosobowych działalności gospodarczych w przypadku, o którym mowa w art. 7aa Ustawy o prawach konsumenta w zw. z art. 385(5) kodeksu cywilnego)   Otwórz dyskusję jak sugeruje moderacja, czy chcesz się przepychać ze sprzedającymi, oni nie pomagają kupującym, ale Twój wybór: https://allegro.pl/moje-allegro/zakupy/dyskusje/nowa

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

teraz ? ... po co ...się pytam , może w międzyczasie sprzedawca pójdzie po rozum do głowy lub z problemem zawita tu do nas i zostanie uświadomiony .

@ob_mateusz zaczekaj 14 dni od zgłodszenia zwrotu  ,zweryfikuj czy środki wróciły / mogą być w drodze / , jeśli nie to wówczas skorzystaj z przycisku ,, zgłoś problem z zakupem .,,

oznacz moderatorów

SpeedyGonzalezz
#12 Orędownik#

@ob_mateusz "wg mnie bluza nie jest powiązana z PDK mojej działalności" - urząd skarbowy może mieć podobne zdanie. W takim razie po co brałeś na nią fakturę? 

Z drugiej strony, dziwię się sprzedawcy, że mu się chce chandryczyć z tak błahego powodu. Gdyby ludzie potrafili się normalnie dogadywać, to forum miałoby o połowę mniej postów 

--------------------------------------------------
Najszybsza mysz w całym Meksyku
oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@SpeedyGonzalezz ,,W takim razie po co brałeś na nią fakturę? ,, bo chciał w niej chodzić na pomiary co nie znaczy ,że bluza ma związek z ,,profilem działalności ,, 

Zrozumcie jedno -- profil działalności , a cele służbowe to dwa różne pojęcia .

oznacz moderatorów

ob_mateusz
#8 Zapaleniec#

przyznam zakup nie do końca przemyślany na fakturę, dzięki za wytłumaczenie różnic
nauczka na przyszłość

dzwoniłem na Inpost z ciekawości zapytać, sprawa wygląda następująco:
w przypadku zwrotu paczki do sprzedającego, to sprzedający ma 2 dni na odbiór paczki tak jak kupujący, jeśli paczki nie odbierze trafia ona do magazynu przesyłek niedoręczonych, paczki mogą być przechowywane nawet do 24 miesięcy, brak kar

dodając, dam znać co z tego wyjdzie ...

oznacz moderatorów

orinoco
#9 Pomysłodawca#

Ekspres do kawy też może kupić na fakturę. Jeśli nie zajmuje się zawodowo sprzedażą/serwisem ekspresów czy ogólnie agd, ma prawo zwrócić, jest to traktowane jak zakup konsumencki. I jak najbardziej może to być zakup firmowy, na fakturę.

oznacz moderatorów