Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Pytanie do społeczności,
Jakiego typu zwrotu byście się spodziewali widząc takie ekrany na allegro.
Paczka odesłana do sprzedawcy z tytułu produkt jest uszkodzony - paczka jest cała.
Nazwę sprzedawcy i produkt zamazałem, żeby nie robić reklamy lub anty, ponieważ prowadzimy spór z włączeniem w niego Allegro co powinno być wynikiem zwrotu, czy przyjść drugi produkt , czy zwrot środków.
To widzę ja jako kupujący.
A tu sprzedający się ze mną podzielił tym co on widzi i zastanawia mnie ta roadmapa, która wskazuje ścieżkę decyzyjną.
Jako kupujący byłem przekonany po zobaczeniu w swoim profilu, że dostanę zwrot środków, sprzedający wysłał drugą paczkę gdy ja ten produkt kupiłem już gdzie indziej.
Allegro wymijająco odpowiada, że to decyzja sprzedającego czy zwróci środki czy przyśle nowy produkt.
Czy Waszym zdaniem w tym przypadku nie ma dziury w procesie , że jak zgłaszacie, ze przyszedł wam uszkodzony produkt ale paczka była cała to od razu wpadacie w ścieżkę reklamacyjną a nie zwrot i sprzedawca ma dowolność działania pomimo ścieżki na roadmapie w panelu sprzedającego sugerującej o zwrocie środków gdzie u kupującego po odesłaniu patrz. screen z mojego konta nie ma w ogóle informacji o tym, że przyleci paczka.
Dopiero jak sprzedający nada kolejną przesyłkę można zobaczyć ją jako paczka nr.2 ale wtedy już jest po ptakach, bo nie ma możliwości wygenerowania etykiety zwrotnej u kupującego, tak samo jak na powyższym screenie nie ma takiej możliwości sprzedawca.
Może nie mam racji próbując uzyskać zwrot środków , ale no ekrany i brak powiadomień od Allegro jak dla mnie był ewidentną przesłanką , że otrzymam z powrotem środki za zakup, jeżeli przedmiot był od razu był uszkodzony.
A co wy sądzicie i czego byście się spodziewali otrzymać w wyniku takiego zwrotu?
@Codename1 generalnie w przypadku konsumenckiego odstapienia od umowy kupujący powinien zwrócić produkt sprawny. Odsylenie niesprawnego produktu bez reklamacji może skutkować pomniejszeniem wartości zwracanej kwoty ( sprzedający może stwierdzić że produkt Ty uszkodziłeś)
Natomiast w przypadku kiedy otrzymujesz uszkodzony produkt zdaje sie że praktycznie jedyną drogą jest reklamacja z tytułu rękojmi. I w takim przypadku sprzedający może : naprawic usterke, wymienić produkt na wolny od wad lub jeżeli nie jest to możliwe zwrócić wpłatę.
Kupujący może wnioskować od początku o zwrot wpłaty lecz decyzja czy nastepuje zwrot wpłaty czy też wymiana produktu ostatecznie jest decyzją sprzedającego.
Na przyszłość. W przypadku otrzymanie uszkodzonego produktu najlepiej najpierw napisac do sprzedającego i wszystko ustalic. My bodajże wczoraj mielismy podobną sytuacje lecz kupująca najpierw zglosiła nam że produkt przyszedł uszkodzony i napisała że wolałaby zwrot wpłaty. Z naszej strony nie było żadnych problemów. Dzis kupująca odeslała produkt, wiemy że przyjdzie uszkodzony i wiemy tez że kupująca otrzyma zwrot całej wpłaty - gdyż takie były nasze wczesniejsze ustalenia.
a co się rozwaliło w transporcie?
@az1rael Nie rozwaliło się w transporcie, suwak był niedoszyty, wada produktu od początku.
@_Likos_ Dlatego właśnie założyłem ten wątek, bo według mnie takim formularzem, że informowany jest klient o zwrocie środków a przychodzi paczka po jakimś czasie, allegro promuje oszustwa i nadużycia ze strony kupujących zamiast dodać kilka pół, bo tematu by według mnie w ogóle nie było gdybym wybrał tą opcje - Nie podaje przyczyny zwrotu i przyleciała by kasa na konto, ale no nie o to chodzi by ktoś inny dostał ten sam przedmiot jak nie jest on pełnowartościowy.
W tej opcji i chyba w żadnej innej na allegro nie ma możliwości wybrania czy chce się otrzymać przedmiot ponownie czy zwrot środków.
@Codename1 my jako sprzedawcy taki zwrot widzimy tak ( to kopia z naszje karty zwrotów)
@_Likos_ dlatego też właśnie założyłem ten wątek. Jeżeli nie tylko dla mnie to się okaże nie jasne to mam nadzieje , że allegro to poprawi.
Akurat ze sprzedającym nie mam tu problemu, bo chciał przyjąć zwrot paczki tylko nie można wygenerować etykiety i ani Ja ani sprzedający nie poczuwamy się do tego by opłacać przesyłkę.
Sprzedający wysłał mi paczkę, pomimo, że ekrany sugerowały że zwróci środki, więc nie chce płacić za paczkomat
A ja mam smarta i też nie chcę płacić za paczkomat, bo według ekranów tej paczki w ogóle miało nie być.
No i patrząc na to z boku, każdy ma swoje racje , to niby tylko 12zł , ale nie chodzi tu o kwoty a o niespójność ekranów.
Zapewne wpadłem w dziurę w procesie , która nie została przewidziana, a karta społeczności to chyba jedyne miejsce gdzie można to zgłosić do poprawy.
A w zwrocie jakoś oznaczyłeś>powód zwrou?
@LEW433Tak, w przypadku gdy się wypełnia , że produkt jest uszkodzony było pole do wpisania to wpisałem co było uszkodzone.
Czyli w myśl tego jest to w zasadzie reklamacja tylko system Allegro szwankuje.
@Codename1 https://spolecznosc.allegro.pl/t5/zaawansowani-sprzedawcy/rozdzielenie-odst%C4%85pienia-i-reklamacji...
Podczas wypełniania formularzu zwrotu wybierasz albo odstąpienie od umowy albo reklamację. Pozostałe widoki związane ze zwrotem w allegro są w zasadzie uniwersalne dla każdej z opcji.
@Codename1 jeśli w powód zwrotu wpiszesz cokolwiek co sugeruje reklamację to to jest reklamacja np uszkodzony, wada fabryczna etc a reklamację sprzedawca rozpatruje jak chce i gratyfikacji udziela jeśli ją akceptuje jak chce np wysyłając produkt na wymianę za uszkodzony, jednocześnie nie możesz naraz skorzystać ze zwrotu i reklamacji więc nie będzie już można zwrócić tego towaru ale tamten kupiony gdzie indziej może się jeszcze zwrócić da