anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Usunięcie odpowiedzi sprzedawcy na komentarz

Dziewiatek
#8 Zapaleniec#

Czy Allegro może usunąć odpowiedź sprzedawcy na negatywny komentarz? Chodzi o to, że sprzedawca kłamie w odpowiedzi na co najmniej trzy tematy - rzekome wielokrotne próby kontaktu ze mną (próbowali raz zadzwonić, po czym wysłali niekompletną paczkę licząc chyba na to, że nie zauważę), zwrot środków w dniu wysyłki (bzdura, zwrot nastąpił po założeniu dyskusji) oraz zamiana brakujących produktów na inne (nie było takowej, sprzedawca wystawił paragon na pełną kwotę, a w paczce brakowało produktów). 
Sprzedawcy "wybielają się" jak mogą i wymyślają jakieś niestworzone historie, a Allegro im w tym pomaga nie wyciągając żadnych konsekwencji i narażając tylko kolejnych klientów na zakupy u nieuczciwych ludzi. O tym, że wmawiali mi jakieś bzdury i zrobili ze mnie głupka już nawet nie chce mi się wspominać. Ogólnie odechciewa się tego portalu, bo w tym roku to już chyba moja czwarta sytuacja, kiedy muszę się "szarpać" z allegro i nieuczciwymi firmami. 

oznacz moderatorów
16 ODPOWIEDZI 16

xyz96
#21 Demiurg#

Tak, Allegro może usunąć odpowiedź do komentarza, jeśli narusza ona zasady, a jedną z nich jest to, że komentarze i odpowiedzi powinny być zgodne z rzeczywistym przebiegiem transakcji. Napisz do Allegro w tej sprawie i udowodnij, że sprzedawca kłamie w odpowiedzi. Jeśli udowodnisz, odpowiedź będzie usunięta; https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=1aab3926-a59f-4f0a-b91a-ab3d4e469201&subjectId=0cf36533-0...

oznacz moderatorów

mwmonety
#21 Demiurg#

@Dziewiatek może i racja ale w przypadku gdy kupujący coś nawywija to sprzedawca nie ma szans dać mu odpowiedniej opinii. 

oznacz moderatorów

Dziewiatek
#8 Zapaleniec#

@mwmonety nie bardzo wiem co jako kupujący mógłbym "nawywijać". Kupuję, płacę z góry i z mojej strony to koniec historii. Przynajmniej przez 13 lat tak było, za to ze sprzedawcami problemy miałem co najmniej kilkanaście razy, więc skala niekompetentnych sprzedawców vs kupujących jest nieporównywalna. 

oznacz moderatorów

TATLOK
#15 Entuzjasta#

Oczywiście, że "nawiwijają", gdyż czarne listy są pełne takich klientów. Np.:

 

  • doszukują się wyimaginowanego powodu swojego zwrotu, choć mogą skorzystać z prawa zwrotu bez podania przyczyny.
  • wymuszają zwrot części środków, strasząc negatywnym komentarzem.
  • nie widzą różnicy, między zgodnością produktu z opisem, a zgodnością ze swoimi oczekiwaniami.
  • nie rozumieją i nie chcą zrozumieć czym jest gwarancja, reklamacja, a zwrot w myśl ustawy prawach do odstąpienia od umowy, nie wspomnę już o ograniczeniach prawnych niektórych zwrotów. 

Allegro z czystej chęci zysku na to pozwala i mamy taki Pat.

oznacz moderatorów

Dziewiatek
#8 Zapaleniec#

@TATLOK jak się nie podoba to można handlować poza allegro. Mój temat nie dotyczy kupujących, tylko sprzedawców. A co do czarnej listy to kiedyś trafiłem na taką u jednego sprzedawcy. Powód? Kupiłem kilka złącz i przejściówek z czego jedna była innym produktem niż zamówiony i poprosiłem o zamianę lub zwrot kosztów zakupu + ja odeślę ten produkt na własny koszt. Sprzedawcy nie podobało się pewnie, że klient dupe zawraca o coś za kilka złotych, a tu nie chodzi o pieniądze tylko stracony czas na kolejne poszukiwania i zakup interesującej mnie rzeczy, którą już powinienem mieć u siebie. 

oznacz moderatorów

TATLOK
#15 Entuzjasta#

@Dziewiatek Tak zgadzam się z Tobą, nie ma obowiązku ani sprzedaży, ani zakupu na Allegro. Zupełnie nie interesuje mnie twój temat, a moim postem chciałem Tobie pokazać tylko kilka z możliwych powodów, których nie rozumiesz, jak sam piszesz:

"nie bardzo wiem co jako kupujący mógłbym "nawywijać"

 

nie zrozumiesz tak długo, dopóki nie postawisz się z drugiej strony.

 

 

oznacz moderatorów

Dziewiatek
#8 Zapaleniec#

@TATLOK ale ja pisałem o sobie, a nie o wszystkich kupujących, więc nie przypisuj mi takiej łatki. Rozumiem, co kupujący mogą zrobić, a po drugiej stronie nigdy nie będę bo nie mam predyspozycji do bycia internetowym handlarzem. Sęk w tym, że co drugi sprzedawca tutaj też takowych nie ma i tego bardziej dotyczy temat, ale rozumiem, że jako sprzedawca musiałeś sobie przyjśc ponarzekać na tych strasznych klientów 😉

oznacz moderatorów

cw12
#9 Pomysłodawca#

''Sprzedawcy "wybielają się" jak mogą i wymyślają jakieś niestworzone historie, a Allegro im w tym pomaga nie wyciągając żadnych konsekwencji i narażając tylko kolejnych klientów na zakupy u nieuczciwych ludzi. "

Dobrze kminisz. Nie masz szans. A spróbuj podać login nieuczciwego sprzedawcy. Dowiesz sie co to jest [edycja]. Ja opisuję sprzedawcę, który wysłał mi niedziałającą płytę i po jej zwrocie nie otrzymałem wszystkich środków. Poczytaj sobie: https://spolecznosc.allegro.pl/t5/dyskusje-kupujących/ostrzegam-przed-zakupem/td-p/53202

oznacz moderatorów

Dziewiatek
#8 Zapaleniec#

@cw ehh masakra 🙂 Wniosek z tego taki, żeby w ogóle nie dyskutować ze sprzedawcami telefonicznie czy mailowo, tylko od razy dyskusja na allegro. Ja teraz też popełniłem ten błąd i grzecznie poprosiłem o dosłanie brakujących przedmiotów na maila, który został zignorowany do czasu założenia dyskusji na allegro. 

Ale ogólnie poziom obsługi Allegro też leci na łeb. Ledwie dwa miesiące temu zgłosiłem im sprzedawcę z multikontami, który jak się okazało jest zwykłym oszustem i zarabia na wycofanych lub "z lewego źródła" sprzętach agd/narzędziach. Krótki research w necie i dowiadujesz się, że ta firma od lat jest gdzieś opisywana i nawet da się znaleźć wyroki sądu za niezrealizowane zwroty czy uchylanie się od gwarancji. Kupiłem od nich blender firmy 4kraft, który spieprzył się po kilku miesiącach i od oficjalnego serwisu dowiedziałem się, że to nie jest rzecz z ich dystrybucji tylko wycofany dawno produkt. Dostałem od nich protokół nienaprawialności na podstawie którego miałem ubiegać się o zwrot kosztów i co? Sprzedawca przestał się odzywać, raz tylko próbował ściemniać, że "czekają na korekte z serwisu" 😄 Wysłałem wszystkie dowody na wałki tego sprzedawcy do Allegro i co? I nic, goście z wyrokami dalej robią w balona kupujących i sprzedają na kilku kontach towary (przynajmniej ich część) z gwarancją, której nikt nie jest w stanie zrealizować. 

oznacz moderatorów

KostekMax
#10 Popularyzator#

Ja to się zastanawiam jak jest cel kontaktowania się ze sprzedającym za pomocą emaila albo co gorsza telefonu.
Jedyny efekt będzie że sprzedawca dostanie sygnał żeby szybko opracować wygodną dla niego wersję zdarzeń, zwłaszcza jak to doświadczony przekręt.

Ja już teraz z automatu dyskutuję tylko poprzez oficjalną dyskusję ze sprzedawcą. Metoda szybka i jak dotąd skuteczna, i mniej stresująca.

Dodatkowo niektóre unboxingi robię przed kamerą, co jednak uważam za lekką wiochę no ale cóż.

PS
Nie rozumiem tylko dlaczego sprzedawcę należy ocenić w przeciągu 90 dni skoro niektórych parametrów jak np obsługa z tytułu rękojmi, która trwa z reguły 2 lata, nie da się ocenić w ciągu okresu 90 dni.
Czas na wystawienie oceny też powinien być 2 lata.

oznacz moderatorów

Dziewiatek
#8 Zapaleniec#

No celu w tym nie ma, jest za to po prostu dobra wola na dogadanie się. 

Nie rozumiem tylko dlaczego sprzedawcę należy ocenić w przeciągu 90 dni skoro niektórych parametrów jak np obsługa z tytułu rękojmi, która trwa z reguły 2 lata, nie da się ocenić w ciągu okresu 90 dni.

Otóż to, sprzęt zepsuje się po niecałym roku i nie masz możliwości wystawienia oceny ani nawet rozpoczęcia dyskusji na allegro, bo termin minął, absurd.

oznacz moderatorów

marcello-jubiler
#9 Pomysłodawca#

powiem tak jak to zawsze odpowiada nam sprzedawcom Allegro w przypadku bezpodstawnych negatywów od klientów:

Jest to subiektywna oodpowiedz sprzedającego do ktorej ma pełne prawo i nie mozna w nią ingerować . 🙂

 

ps. to chyba ostatnia linia obrony jaka nam została sprzedawcom

oznacz moderatorów

marcello-jubiler
#9 Pomysłodawca#

Tak samo jak Pani ma prawo do jak to mawia obsługa allegro " subiektywnej oceny sprzedającego  "tak samo sprzedający ma prawo do subiektywnej odpowiedzi na ta ocene.

Proszę się nie obrazać ale zna Pani zasady panujące na tym portalu tylko z jednej strony. Kupujący są chronieni na każdym kroku nawet jak nie mają racji to Allegro i tak powie ze mają. Sprzedawcy nie mają tu nic do gadania nie chroni ich żaden program ochrony przed nieucziwymi  klientami, Panuje ogólna zasada " sprzedawco radź se sam a nam płać... "

Szkoda ze Allegro nie interesuje się bredniami pisanymi w negatywnych ocenach przez kupujących  chcących wyłudzić coś od sprzedawcy i sprawdzac czy rzeczywisicie taki komentarz jest zgodny z prawda, albo wystawianiem 1 gwiazdki za koszt transportu podcza gdy klient wybiera np. Allegro przesyłka polecona za 6,49zł z ceną narzuconą przez samo allegro.

oznacz moderatorów

grubcio2987
#11 Animator#

A może łatwiej wybierać sprzedawców,z wysokimi ocenami,jeżeli są negatywy to przeczytać sens tego komentarza.Wtedy można uniknąć niepotrzebnych stresów.

oznacz moderatorów

Knowhere
#21 Demiurg#

@grubcio2987 Najwięcej natomiast o sprzedawcy mówią odpowiedzi na negatywy😏

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów

grubcio2987
#11 Animator#

Raczej to jak kulturalnie załatwia sprawę,nie jeden może być ok ale jak dostanie komentarz z kosmosu to może się zdenerwować.Bo co można powiedzieć o tych którzy nie odpisują na komentarze?lekceważą kupującego? są i tacy czy po prostu już wolą nie odpisywać na wyimaginowany komentarz kupującego

oznacz moderatorów