anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Uszkodzenie towaru przy zakupie przez Allegro Lokalne

Jakub222444
#8 Zapaleniec#

Zakupiłem towar przez Allegro Lokalnie z opcją wysyłki InPost. Przesyłka przyszła w całości (z zewnątrz), jednak towar (książka) uległ uszkodzeniu w postaci rozklejenia się bloku z oprawą (domniemam że klej puścił przy przerzutach na magazynach). Co powinienem zrobić?

Wpierw napisałem do sprzedawcy, myśląc że to jego wina i że wprowadził mnie w błąd. Domagałem się od niego odszkodowania w wysokości opłaty za usługę introligatorską (ponowne sklejenie). Wysłał mi jednak zdjęcia sprzed wysłania książki i informację, że on wysłał dobry towar. Mam więc potwierdzenie zarówno z jego i mojej strony, że do uszkodzenia musiało dojść w trakcie transportu.

Kto więc powinien wypłacić mi teraz odszkodowanie? InPost, bo to ich wina? Sprzedawca, bo to on teoretycznie odpowiada za towar (a potem InPost sprzedawcy)? Czy powinienem już teraz pisać do InPostu? Zakładać Dyskusję na Allegro...? Poradźcie

oznacz moderatorów
15 ODPOWIEDZI 15

LEW433
#21 Demiurg#

Wojna z wiatrakami, skoro uważasz ze sprzedający wysłał cały a że to prywatny sprzedający to jego rola kończy się na wysyłce a za towar odpowiada przewoźnik więc powinieneś tak składać reklamację, ale czy coś da ????

oznacz moderatorów

Jakub222444
#8 Zapaleniec#

Nie kończy się na wysyłce, wszak istnieje rękojmia. Jednak nie wiem jak się ona ma do domniemanego uszkodzenia w transporcie, stąd moje pytanie na AG. Poza tym, jeśli by wyszło, że to sprzedawca niedokładnie zabezpieczył paczkę, to również jest współodpowiedzialny, nie sądzisz?

oznacz moderatorów

Jakub222444
#8 Zapaleniec#

Z tego co wysłałeś wynikałoby, że z uszkodzenia powstałego w transporcie "spowiadać" się musi sprzedawca. Kliknąłem sobie na "rękojmię" i czytam:

"Gdy towar, który do Ciebie dotrze nie jest zgodny z umową, możesz go reklamować. Przedsiębiorca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności towaru z umową, istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności towaru do użycia jest dłuższy."

No rzeczywiście, przedmiot jak do mnie dotarł nie był zgodny z umową... Chyba że źle interpretuję

oznacz moderatorów

Client:109808341
#12 Orędownik#

@Jakub222444jesli wysnułeś taki wniosek jak w pierwszym zdaniu to kiepsko.
Sprzedawca moze od ręki odrzucic reklamacje z tytulu rekojmi.

W ogóle to mylisz pojęcia jesli uwazasz, ze sprzedający jest przedsiębiorcą bo taki tekst "..." wkleiłeś .

Podsumowując:

1. Musisz sie jeszcze wiele nauczyć,
2. W zasadzie niewiele ugrasz tak czy siak.

oznacz moderatorów

Jakub222444
#8 Zapaleniec#

@Client:109808341rękojmia dotyczy zarówno przedsiębiorców, jak i osoby prywatne.

Ad 1. Tak, dlatego ten post tutaj zamieściłem. Czy do dzieci w szkole też tak się powinno mówić zamiast dawać odpowiedzi na pytania? Chyba właśnie po to się do szkoły chodzi, by uzyskać odpowiedzi, a nie dowiedzieć się, że czegoś się nie wie 😉
Ad 2. No ale warto próbować z każdej strony

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@Jakub222444 sprzedający prywatny odpowiada za paczkę do chwili przekazania przewoźnikowi
jeśli sam wybrałeś przewoźnika zwalniasz sprzedającego z wszelkich form roszczeń za uszkodzenia w transporcie
składasz reklamację u przewoźnika w terminie do 7 dni musisz sporządzić reklamację i protokół uszkodzenia inaczej przewoźnik odrzuci reklamację ponieważ paczkę przyjęto bez zastrzeżeń 
sprzedający może odrzucić reklamację i allegro nie ma kompetencji do podważania tej decyzji założysz dyskusję to będą ci pisać byście się dogadali

oznacz moderatorów

Jakub222444
#8 Zapaleniec#

@az1raela jeśli założy się, że sprzedawca nawalił, bo źle zabezpieczy przesyłkę? No np. taka sytuacja, że reklamacji mi przewoźnik nie uznał, ponieważ było źle zabezpieczone i w takim a nie innym stanie mogło dojść do uszkodzenia. To, że allegro tutaj nic nie wskóra to wiadomo, ale tak czysto teoretycznie rozważając, jakbym chciał czegoś prywatnie dochodzić

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@Jakub222444 to zastanów się jak udowodnisz że źle zabezpieczył przesyłkę? nie wiem jak ci tą książkę wysłał ale porównaj to z metodą jaką wysyła książki księgarnia internetowa czyli pewnie karton i stretch. Nie wiem ile naprawa ale czy do sądu isć za paręnaście złotych to jest sens to ja nie wiem, samo pismo przedsądowe żeby ci prawnik napisał to z 200pln a w końcu nie wiem czy idzie udowodnić. Jak masz obiekcje co do zabezpieczenia paczki to zawsze możesz ulepszyć wypełnienie wewnętrzne o folię bąbelkową / karton. Do reklamacji i protokołu szkody potrzebujesz zdjęcia paczki / wypełnienia wewnętrznego i dowodu zakupu

oznacz moderatorów

Jakub222444
#8 Zapaleniec#

@az1raelno do sądu iść nie będę, dlatego napisałem o rozważaniach teoretycznych. A udowodnić, no to cóż - to już firma kurierska ocenia i to ona dowodzi, podczas odrzucania mi reklamacji, ze byly złe zabezpieczenia. A wypełnienie paczki folią, jak piszesz, już po fakcie niewiele da. Ja osobiscie zawsze daję nadmiarowe ilosci folii bąbelkowej jak wysyłam. Więc gdyby to tylko ode mnie zależało... no nic.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@Jakub222444 z doświadczenia z inpostem i pocztą dodam że mając 30 dni pod koniec zwykle przychodzi wiadomość reklamacja odrzucona ze względu na złe zabezpieczenie paczki więc do protokołu szkody to ja robię z paczki pancernika żeby się szanowni nie wypięli (głównie wypełnienie wewnętrzne tu robi robotę)

oznacz moderatorów

Client:109808341
#12 Orędownik#

@Jakub222444pewien polski przewoźnik który ma najwiecej punktów w kraju niemal zawsze na reklamacja odpowiada: zle zapakowana/zabezpieczona przesylka. Rzadko kiedy pozytywnie rozpatruje reklamacje. Nawet wtedy jak doręczyciel twierdzi, ze przesylkę wrzucil do skrzynki w bloku a to jest fizycznie nie mozliwe bo towar *bez opakowania* ma wysokosc 7cm a szczelina skrzynki w bloku ma 4cm. 😡 Wtedy ten przewoznik odpisuje mi, ze jako odbiorca mam sie "gonić", że to nadawca ma skladac rekamację (chińczyk z chin). Chinski handlarz z aliex pokazał mi środkowca. I tyle (po polski doreczyciel zaznaczyl, ze odebrana przesylka).

Polska to taki dziwny kraj.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@Client:109808341 nikt nie powiedział że reklamowanie u przewoźnika jest proste, mi uwalają jedną przesyłkę reklamowaną na 5 reklamacji

oznacz moderatorów

pecela
#16 Inspirator#

Niestety, ale tak to  nie działa, Jak odbiorca zgłosi reklamacje, to Inpost odpisze, że odrzuca jako zgłoszoną przez osobę nieuprawnioną (i niestety to wynika z Prawa pocztowego).

oznacz moderatorów

pecela
#16 Inspirator#

Poproś nadawcę o złożenie reklamacji lub przesłanie oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do zgłoszenia reklamacji na twoją rzecz. 

Jak zgłosisz reklamację bez dołączonego oświadczenia, to niestety odrzucą, jako zgłoszoną przez osobę nieuprawnioną.

__PRESENT

oznacz moderatorów