anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Uszkodzona paczka InPost

Ikka87
#7 Wielbiciel#

Dzień dobry zamówiona rzecz dotarła do mnie w uszkodzonym kartonie + uszkodzone (pogniecione) opakowanie zewnętrzne. Zgłosiłam sprawę sprzedawcy dostałam odpowiedź że z jego sklepu produkty wyjeżdżają nowe i skierował mnie do zgłoszenia sprawy przewoźnikowi. Napisałam swoje zdanie dostałam odpowiedź przykro mi. Otrzymany produkt nie nadaje się na prezent z racji zniszczeń które powstały na etapie dostawy. Wiadomo że reklamacje trwają. Czy tak powinna wyglądać ta drogą ? Zawarłam ze sprzedającym umowę sprzedaży i wydaje mi się że w jego obowiazu jest dostarczenie pełnowartościowego produktu. Nadmiernie że w środku nie był prawidłowo zabezpieczony.

oznacz moderatorów
7 ODPOWIEDZI 7

az1rael
#21 Demiurg#

WG prawa reklamację do przewoźnika może złożyć odbiorca (bo ma paczkę) lub nadawca (odbiorca musi przekazać mu protokół szkody oraz przenieść roszczenie reklamacyjne na sprzedawcę na piśmie - zrzec się roszczeń do reklamacji @Ikka87 kogo masz jako nadawcę na etykiecie nadawczej?

oznacz moderatorów

Ikka87
#7 Wielbiciel#

@az1rael Nadawcą jest firmą która sprzedała zabawkę

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@Ikka87 sprzedawca ma rację, paczkę odebrałaś bez uwag co zwalnia go z odpowiedzialności, doszło do wydania paczki więc wszystko przechodzi na Ciebie, protokół spisany przy odbiorze ?

Tak jego obowiązkiem jest dostarczenie ale kupujacy też ma obowiązki żeby nie zostać z uszkodzonym produktem 😞 tym bardziej jak to był paczkomat masz na ekranie mam uwagi do paczki i było włożyć ją do skrytki 🙂 a tak paczka odebrana do uszkodzenia doszło już po wydaniu 😞

Przywołany powyżej przepis art. 545 § 1 k.c. nawiązuje do - wyrażonej w art. 354 k.c. - konieczności współdziałania wierzyciela i dłużnika w wykonaniu zobowiązania. Ponadto wskazuje on na obowiązki sprzedawcy i kupującego związane z wykonaniem umowy sprzedaży, w szczególności, gdy przedmiot umowy jest dostarczany przez przewoźnika. Z przedmiotowej regulacji wynika, że w tym ostatnim przypadku kupujący jest obowiązany do zbadania przesłanej mu rzeczy w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju oraz do dokonania wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika, gdyby w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie rzeczy, co może polegać np. na sporządzeniu protokołu reklamacyjnego, opisującego stwierdzone nieprawidłowości. Dodatkowo należy zaznaczyć, że z chwilą wydania rzeczy sprzedanej przechodzą na kupującego korzyści i ciężary związane z rzeczą oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy (art. 548 § 1 k.c.). Dochowanie przez kupującego wspomnianych aktów staranności jest niezbędne, aby sprzedawca mógł dochodzić ewentualnych roszczeń od przewoźnika. W myśl art. 74 ustawy z dnia 15 listopada 1984r. Prawo przewozowe (Dz. U. z 2000r. nr 50, poz. 601 t.j.), jeżeli przed wydaniem przesyłki okaże się, że doznała ona ubytku lub uszkodzenia, przewoźnik ustala niezwłocznie protokolarnie stan przesyłki oraz okoliczności powstania szkody. Przewoźnik wykonuje te czynności także na żądanie uprawnionego, jeżeli twierdzi on, że przesyłka jest naruszona (ust. 1). Jeżeli po wydaniu przesyłki ujawniono ubytek lub uszkodzenie nie dające się z zewnątrz zauważyć przy odbiorze, przewoźnik ustala stan przesyłki na żądanie uprawnionego zgłoszone niezwłocznie po ujawnieniu szkody, nie później jednak niż w ciągu 7 dni od dnia odbioru przesyłki (ust. 3). Natomiast w świetle art. 76 ustawy, przyjęcie przesyłki przez uprawnionego bez zastrzeżeń powoduje wygaśnięcie roszczeń z tytułu ubytku lub uszkodzenia, chyba że:

1) szkodę stwierdzono protokolarnie przed przyjęciem przesyłki przez uprawnionego,

2) zaniechano takiego stwierdzenia z winy przewoźnika,

3) ubytek lub uszkodzenie wynikło z winy umyślnej lub rażącego niedbalstwa przewoźnika,

4) szkodę nie dającą się z zewnątrz zauważyć uprawniony stwierdził po przyjęciu przesyłki i w terminie 7 dni zażądał ustalenia jej stanu oraz udowodnił, że szkoda powstała w czasie między przyjęciem przesyłki do przewozu a jej wydaniem.

W doktrynie podnosi się, że niewykonanie przez kupującego obowiązku zbadania rzeczy zgodnie z § 2 art. 545 k.c. wywołuje dwa negatywne dla niego skutki, mianowicie: po pierwsze – daje sprzedawcy możliwość podniesienia zarzutu, ze uszkodzenie lub zniszczenie rzeczy nastąpiło po jej wydaniu, a więc już po przejściu ryzyka przypadkowego zniszczenia lub utraty rzeczy na kupującego i po drugie – pozwala sprzedawcy zwolnić się od odpowiedzialności za wyrządzoną szkodę w takim zakresie, w jakim niezbadanie rzeczy spowodowało utrudnienie lub uniemożliwienie mu dochodzenia roszczeń od przewoźnika bądź ubezpieczyciela.

________
Κώστας
oznacz moderatorów

Ikka87
#7 Wielbiciel#

@kostas11 pięknie dziękuję za wyczerpująca odpowiedź w moim temacie, paczkę odebrał mąż więc nawet nie ja byłam przy paczkomacie wtedy na pewno zgłosiła bym tę sprawę. Obecnie złożyłam reklamację do InPost.

oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

@Ikka87   Oczywiście że warto złożyć reklamację przewoźnikowi, ale ja przy okazji chciałbym zwrócić uwagę na drobny szczegół,  niedawno Allegro uruchomiło usługę - instytucję Allegro Delivery  i jest całkiem możliwe że dostawcą paczki nie był InPost  lecz  Allegro  i ewentualnie do nich trzeba zgłaszać reklamację.

Tylko szkoda że zapomnieli o procedurach i zapomnieli  dodać opcji "Zgłoś uwagi do dostawy"  w opcjach zakupu.

oznacz moderatorów

Ikka87
#7 Wielbiciel#

@br.  Bardzo dziękuję za ten szczegół, sama nie zwróciłam na to uwagi , to chyba z automatu i zapisanych dostaw. Na pewno zwrócę na to uwagę w przyszłości :). 

oznacz moderatorów

pecela
#18 Luminarz#

@Ikka87

Zgodnie z prawem pocztowym, odbiór przesyłki z widocznymi śladami uszkodzenia bez zastrzeżeń, jest tożsame ze zrzeczeniem się wszelkich roszczeń od przewoźnika (i to nieodwoływalnie). Dlatego paczkomaty pytają, czy zgłasza się jakieś uwagi do przesyłki.

oznacz moderatorów