Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry, wygrałem licytacje monitora na Allegro.
sprzedawcą była osoba fizyczna.
monitor przyjechał słabo zapakowany i matryca podczas transportu została zbita.
Monitor zamawiałem awaryjnie ponieważ potrzebuje go na” już” sprzedawca póki co nie odpowiedział na moją wiadomość.
zalezy mi na jak najszybszym rozwiązaniu sprawy i odzyskaniu pieniędzy.
co robić?
pozdrawiam
@steel2 przy zakupie od osoby prywatniej niebezpieczeństwo utraty lub uszkodzenia przechodzi na kupującego w momencie przekazania paczki przewoźnikowi 😞
Spisz protokół szkody https://inpost.pl/protokol potem złóż reklamację https://inpost.pl/reklamacja jak wyjdzie że źle było zabezpieczone możesz dochodzić odszkodowania od sprzedawcy 🙂
@steel2 Nie słuchaj do końca sprzedających, najszybciej i najlepiej rozwiążesz ten problem składając reklamację z tytułu rękojmi, ale zrób to przez otwarcie dyskusji tam sprzedajacy ma 24godz. na odpowiedź masz także pomoc Allegro: https://allegro.pl/moje-allegro/zakupy/dyskusje/nowa?source=LOKALNIE
@LEW433
Miej przynajmniej odrobinę szacunku dla Kupujących.
Wiadomo już, że nie odróżniasz (czemu wielokrotnie dałeś wyraz) zwrotu od złożenia oświadczenia o odstąpieniu.
Teraz "doradzasz" :
najszybciej i najlepiej rozwiążesz ten problem składając reklamację z tytułu rękojmi
Tym samym utwierdzasz świadomych Forumowiczów w przekonaniu, że nie masz pojęcia czym jest rękojmia.
Nawet Kupujący nie kwestionuje faktu, że uszkodzenie powstało w czasie przewozu, a więc już PO wydaniu rzeczy przez sprzedawcę. W takiej sytuacji reklamacja z tytułu rękojmi jest bezzasadna (w chwili wydania przedmiot nie był wadliwy, a wada została wywołana później przyczyną zewnętrzną).
Kupującemu serio może zależeć na czasie, a nie wdawaniu się w awanturki ze sprzedawcą. Realizując Twoje pomysły może stracić sporo czasu (np. na sporządzenie protokołu szkody jest tylko 7 dni, czas na rozpatrzenie reklamacji liczy się od daty jej wpływu, etc.) a w skrajnie niekorzystnym przypadku: możliwość skutecznego dochodzenia roszczeń w ogóle.
A rozwiązanie Jego problemu powinno prowadzić przez wykazanie, że wprawdzie uszkodzenie powstało już po wydaniu towaru przez Sprzedawcę ale np. wskutek jego rażących zaniedbań albo z innych powodów za które odpowiada już przewoźnik.
Ale do tego potrzebna jest odpowiedź na reklamację podmiotu odpowiedzialnego za przewóz rzeczy.
Ty tylko doradzasz żeby to kupujący ponosili koszty tego co powinni sprzedający, więc lepiej nie doradzaj, twoje myślenie każe większości kupujących włóczyć się po sądach a po co ? mają pomoc Allegro, tu kupują i z tego należy korzystać. Powtarzam, nie podoba ci się działanie Allegro więc walcz z nimi a nie z KUPUJĄCYMI.😛xyz
@LEW433 allegro nie jest stroną transakcji co jest ujęte w regulaminie 🙂
7.1.
Spółka nie jest stroną umów sprzedaży Towarów zawieranych pomiędzy Użytkownikami i nie gwarantuje, że Sprzedający oraz Kupujący są uprawnieni do zawarcia i wykonania umowy.
W tym przypadku zakup był C2C i ma zastosowanie KC o którym tu mówimy, to co piszesz miało by rację jak by był to zakup konsumencki 🙂
Tu do wydania produktu nastąpiło w momencie przekazania paczki przewoźnikowi i zwolniło go na razie z odpowiedzialność 🙂
@LEW433
Czytasz co piszesz ?
kupujący ponosili koszty tego co powinni sprzedający
Koszty czego ? Złożenie reklamacji u przewoźnika jest bezpłatne.
Sprzedawca wydał przewoźnikowi nieuszkodzony monitor. Ryzyko uszkodzenia rzeczy przeszło na Kupującego - tak stanowi prawo.
Jedyną linią obrony Kupującego jest wykazanie odpowiedzialności przewoźnika lub winy (zaniedbania) sprzedawcy.
Jak bardzo trzeba być naiwnym (lub nie mieć wyobraźni), żeby zakładać że Sprzedawca sam potwierdzi, złe pakowanie.
Powtarzam, nie podoba ci się działanie Allegro
Nie podoba mi się Twoje działanie polegające na wprowadzaniu Kupujących w błąd lub komplikowania ich sytuacji "szybko i łatwo".
Ale nie zamierzam walczyć lecz prostować fałszywe informacje i wadliwe "porady".
Kto nie zechce - nie musi korzystać. Ważne żeby miał świadomość konsekwencji.
Złożyłem reklamacje w inpost. Niestety sprzedający nie odpowiada na wiadomości.
monitor jest mi potrzebny do projektu - muszę kupić drugi. Dlatego nie ukrywam liczę, że cała procedura szybko minie.
Cześć, złożyłem reklamacje w inpost ponieważ produkt przyszedł uszkodzony. Inspot stwierdził, że paczka była źle zabezpieczona - jakie następne korki mam podjąć?
pozdrawiam
@steel2 Od kogo zakup i dlaczego ty jako kupujący zgłaszasz reklamacje(oczywiście że możesz) a zgłosiłeś to sprzedającemu?
Od osoby fizycznej, tak mi poradzili w poprzednim topicu 🙂
Złóż reklamację do sprzedawcy z kopią opinii z InPost-u z której wynika odpowiedzialność sprzedawcy za źle zabezpieczoną przesyłkę.
@steel2 Nie rozwiążesz tak tego problemu, zacznij od otwarcia dyskusji i tam opisz sytuację, tam sprzedający ma 24godz. na odpowiedź, później możesz poprosić o pomoc Allegro: https://allegro.pl/moje-allegro/zakupy/dyskusje/nowa?source=LOKALNIE
nie pisz niczego ze sprzedającym poza Allegro, dobra rada.😁
Nie mogę dodać dyskusji, o co może chodzić?
@steel2 Spróbuj proszę rozpocząć dyskusję w przeglądarce na komputerze, a jeśli problem nadal będzie występował, daj tutaj znać. Wówczas będziemy działać.