anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Uszkodzona przesyłka reklamacyjna

xLuKix91
#8 Zapaleniec#

Witam,
Wysłałem produkt na reklamacje, sprzedający nie uznał reklamacji i powiedział, że odeśle mi towar. Następnie paczki nie wysyłał przez ponad 30dni skorzystałem z pomocy allegro wypełniłem formularz ochrony kupujących ale został on odrzucony ponieważ sprzedający potwierdził Allegro, że paczka została wysłana i tak faktycznie było po 35 dniach od momentu nieuznania reklamacji paczka do mnie wróciła i tu się zaczęła zabawa. Przesyłka wróciła w stanie tragicznym metalowa obudowa powgniatana i to poważnie a plastikowe elementy połamane wszystko trzyma się kupy póki jest skręcone. 
Kurier przywiózł paczkę była cała, niepoobijana więc otworzyłem ją dopiero wieczorem i ujrzałem co ujrzałem. Zgłosiłem sprawę do sprzedawcy milczał przez ponad tydzień w miedzyczasie sporządziłem protokół na poczcie ponieważ mam na to 7dni i w końcu mi odpowiedział zasłaniając się takimi artykułami.

"Informujemy, że obecne zgłoszenie zostało rozpatrzone, status odrzucone.

Nadmieniamy, że zgodnie z prawem przewozowym Nadawca jest odpowiedzialny za przesyłkę oraz jej zawartość do momentu wydania paczki przez kuriera do rąk własnych.
Z przesłanej/opisanej sytuacji paczka została dostarczona w prawidłowy sposób bez uszkodzeń i odebrana bez zastrzeżeń.

Obecnie nie mamy podstaw do wymiany urządzenia oraz przyjęcia zwrotu oraz dokonania wypłaty środków.
Zaistniałą sytuację normuje prawo przewozowe z art;

Art. 65. 1. Przewoźnik ponosi odpowiedzialność za utratę, ubytek lub uszkodzenie przesyłki powstałe od przyjęcia jej do przewozu aż do jej wydania oraz za opóźnienie w przewozie przesyłki.


Art. 548 § 3. Jeżeli rzecz sprzedana ma zostać przesłana przez sprzedawcę kupującemu będącemu konsumentem, niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy przechodzi na kupującego z chwilą jej wydania kupującemu"

Wydaje mi się, że sprzedawca posłużył się tylko częścią artykułów które mu pasowały na co ja odpowiedziałem mu:

Wnoszę zażalenie do odmowy reklamacji na podstawie Art.65 Prawa przewozowego.
Art.65. 3.
2) braku, niedostateczności lub wadliwości opakowania rzeczy, narażonych w tych warunkach na szkodę wskutek ich naturalnych właściwości;
3)szczególnej podatności rzeczy na szkodę wskutek wad lub naturalnych właściwości;

Opakowanie od zewnątrz było całe, brak wgnieceń oraz uszkodzeń foli stretch nie wskazywały, że paczka była źle traktowana przez przewoźnika tylko uszkodzenie wynika ze złego zabezpieczenia paczki w środku, widocznie kilka kawałków styropianu nie wystarczyło oraz brak naklejek "Ostrożnie" wskazuje przewoźnikowi, że w paczce nie znajduje się nic co mogłoby ulec uszkodzeniu. Także w tym przypadku wina leży po waszej stronie.
Art. 548. § 3.
Jeżeli rzecz sprzedana ma zostać przesłana przez sprzedawcę kupującemu będącemu konsumentem, niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy przechodzi na kupującego z chwilą jej wydania kupującemu. Za wydanie rzeczy uważa się jej powierzenie przez sprzedawcę przewoźnikowi, jeżeli sprzedawca nie miał wpływu na wybór przewoźnika przez kupującego. Postanowienia mniej korzystne dla kupującego są nieważne.

Jeśli podpieramy się Artykułami prawa i przesyłamy je komuś to należy je wklejać w całości a nie tylko wybiórczo tak jak nam pasuje. Nieuznanie reklamacji na podstawie tego punktu uznaje za bezzasadne, ponieważ to Państwo wybrali kuriera i sposób dostawy a nie ja jako konsument będący osobą prywatną.
a więc pełna odpowiedzialność według tego artykułu leży po waszej stronie.
Ponadto paczka od momentu nieuznania reklamacji do momentu dostarczenia była u was 35 dni i podejrzewam, że to tylko dzięki Allegro dotarła do mnie. Najwidoczniej uległa u was uszkodzeniu i czekaliście może aż trafi wam się podobny wypiekacz i wyślecie go do mnie.

Napisałem do Allegro w tej sprawie i kazali mi skorzystać z programu ochrony kupujących ale nie mogę już z niego skorzystać ponieważ próbowałem wcześniej i zostało ono odrzucone ponieważ sprzedawca odesłał produkt. Następnie poradzono mi żebym spakował produkt i odesłał go do sprzedawcy oraz zamieścił list nadania oraz koszty poniesione za wysyłkę.
Tylko teraz co wyśle mu a on moje odwołanie od reklamacji odrzucił i nie wiem co dalej robić.  Jakie mam możliwości wyjścia z tej sytuacji?


oznacz moderatorów
0 ODPOWIEDZI 0