Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
@Ania_C3
Sprzedawca ma prawo wstrzymać się ze zwrotem pieniędzy do czasu otrzymania rzeczy z powrotem.
Po otrzymaniu rzeczy z powrotem może ocenić jej stan, a w przypadku uszkodzeń lub śladów używania - ma prawo zwrócić tyle ile jest warta zwracana rzecz w stanie w jakim została zwrócona (konsument korzystający z prawa do odstąpienia z Art. 27 UoPK - odpowiada za zmniejszenie wartości zwracanej rzeczy).
W świetle powyższego: to w Twoim interesie jest złożyć reklamację w InPost (a jeżeli to była przesyłka SMART! - to bezpośrednio w Allegro) aby odzyskać odszkodowanie za zniszczoną przesyłkę bo sprzedawca nie otrzymawszy przesyłki, a tylko protokół szkody: ma pełne prawo nie oddać Ci nic.
Konsument pokrywa wszystkie bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy (np. koszty opakowania, zabezpieczenia, nadania), chyba że przedsiębiorca:
lub
Konsument jest odpowiedzialny wobec sprzedawcy za zmniejszenie wartości rzeczy w związku z korzystaniem z niej w nieodpowiedni sposób. Ma prawo zbadać charakter, cechy i funkcjonowanie towaru w taki sposób, w jaki mógłby to uczynić w sklepie stacjonarnym. Nie może jednak używać rzeczy w sposób nieograniczony. Jeśli tak robi, przedsiębiorca ma prawo obciążyć go dodatkowymi kosztami w związku ze zmniejszeniem wartości towaru.