dzien dobry. NIE ZGLOSZONA REKLAMACJA U KURIERA BO KARTON BYL Caly
dpd kurier
co teraz robic mam ?
tak wyglada rzecz
@Client:141241055 zakup od osoby prywatnej czy firmy?
od firmy kupiony
@Client:141241055 jeśli karton był cały, musisz mieć zdjęcia + wypełnienia, spisujesz do 7 dni protokół szkody ( nie zwlekaj bo będzie że Ty uszkodziłeś ) i składasz reklamacje sprzedawcy, jak przewoźnik odrzuci za złe pakowanie lub uzna dostaniesz kasę 🙂
czyli to nie ma tak ze moge odeslac ten produkt sprzedawcy? tylko musze to zrobic? i liczyc ze dostane kase?
ta reklamacje spisuje mu prywatnie w wiadomosci czy jakos przez allegro?
@Client:141241055 to tak nie działa, poczytaj UK, KC itp. regulują to przepisy, i żeby nie było że to Ty połamałeś musisz ustalić przy każdym uszkodzeniu winę sprzedawcy lub przewoźnika 😞
Spisujesz tu https://protokol.dpd.com.pl/ i zgłaszasz reklamacje sprzedawcy, on składa na podstawie tego reklamacje i czekacie 30 dni jeśli faktycznie karton był cały nie zgnieciony dostaniesz kasę, ale jak odebrałeś zgnieciony karton to znaczy że przyjąłeś paczkę bez uwag i będziesz w plecy 😞
Przeczytaj se na przyszłość 🙂
Przywołany powyżej przepis art. 545 § 1 k.c. nawiązuje do - wyrażonej w art. 354 k.c. - konieczności współdziałania wierzyciela i dłużnika w wykonaniu zobowiązania. Ponadto wskazuje on na obowiązki sprzedawcy i kupującego związane z wykonaniem umowy sprzedaży, w szczególności, gdy przedmiot umowy jest dostarczany przez przewoźnika. Z przedmiotowej regulacji wynika, że w tym ostatnim przypadku kupujący jest obowiązany do zbadania przesłanej mu rzeczy w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju oraz do dokonania wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika, gdyby w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie rzeczy, co może polegać np. na sporządzeniu protokołu reklamacyjnego, opisującego stwierdzone nieprawidłowości. Dodatkowo należy zaznaczyć, że z chwilą wydania rzeczy sprzedanej przechodzą na kupującego korzyści i ciężary związane z rzeczą oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy (art. 548 § 1 k.c.). Dochowanie przez kupującego wspomnianych aktów staranności jest niezbędne, aby sprzedawca mógł dochodzić ewentualnych roszczeń od przewoźnika. W myśl art. 74 ustawy z dnia 15 listopada 1984r. Prawo przewozowe (Dz. U. z 2000r. nr 50, poz. 601 t.j.), jeżeli przed wydaniem przesyłki okaże się, że doznała ona ubytku lub uszkodzenia, przewoźnik ustala niezwłocznie protokolarnie stan przesyłki oraz okoliczności powstania szkody. Przewoźnik wykonuje te czynności także na żądanie uprawnionego, jeżeli twierdzi on, że przesyłka jest naruszona (ust. 1). Jeżeli po wydaniu przesyłki ujawniono ubytek lub uszkodzenie nie dające się z zewnątrz zauważyć przy odbiorze, przewoźnik ustala stan przesyłki na żądanie uprawnionego zgłoszone niezwłocznie po ujawnieniu szkody, nie później jednak niż w ciągu 7 dni od dnia odbioru przesyłki (ust. 3). Natomiast w świetle art. 76 ustawy, przyjęcie przesyłki przez uprawnionego bez zastrzeżeń powoduje wygaśnięcie roszczeń z tytułu ubytku lub uszkodzenia, chyba że:
1) szkodę stwierdzono protokolarnie przed przyjęciem przesyłki przez uprawnionego,
2) zaniechano takiego stwierdzenia z winy przewoźnika,
3) ubytek lub uszkodzenie wynikło z winy umyślnej lub rażącego niedbalstwa przewoźnika,
4) szkodę nie dającą się z zewnątrz zauważyć uprawniony stwierdził po przyjęciu przesyłki i w terminie 7 dni zażądał ustalenia jej stanu oraz udowodnił, że szkoda powstała w czasie między przyjęciem przesyłki do przewozu a jej wydaniem.
W doktrynie podnosi się, że niewykonanie przez kupującego obowiązku zbadania rzeczy zgodnie z § 2 art. 545 k.c. wywołuje dwa negatywne dla niego skutki, mianowicie: po pierwsze – daje sprzedawcy możliwość podniesienia zarzutu, ze uszkodzenie lub zniszczenie rzeczy nastąpiło po jej wydaniu, a więc już po przejściu ryzyka przypadkowego zniszczenia lub utraty rzeczy na kupującego i po drugie – pozwala sprzedawcy zwolnić się od odpowiedzialności za wyrządzoną szkodę w takim zakresie, w jakim niezbadanie rzeczy spowodowało utrudnienie lub uniemożliwienie mu dochodzenia roszczeń od przewoźnika bądź ubezpieczyciela.
@Client:141241055 wg prawa pocztowego reklamację składa albo nadawca albo odbiorca popatrz kogo masz na etykiecie jako nadawcę. W obu przypadkach musisz w terminie 7dni od odbioru zrobić protokuł szkody na stronie internetowej przewoźnika bez tego i wniesienia zastrzeżeń do odbioru paczki przewoźnik się wypnie. Do protokołu zazwyczaj wystarczą zdjęcia paczki z uszkodzeniem zzewnątrz, zdjęcie uszkodzeń towaru, dowodu zakupu pewnie paragonu i zdjęcie zabezpieczenia wewnątrz czyli np ta tektura. Zrób dokładnie protokół na str przewoźnika. Gotowy na maila przyjdzie jaki tam podasz. Mając protokół skladasz reklamację sam do przewoźnika też na stronie lub do sprzedawcy ale wtedy udostępniasz mu protokół i zdjęcie że zrzekasz się roszczeń z tytułu reklamacji na sprzedawce takiego dokumentu z podpisem odręcznym. Podajesz swoje dane osobowe imie nazwisko adress jakis kontakt że zrzekasz się na firmę i podajesz jej wszystkie dane z allegro na poczet przeprowadzenia postepowania reklamacyjnego u przewoźnika. Sprzedawcę poinformuj o fakcie że przyszło rozwalone najlepiej w dyskusji i poproś o wytyczne co masz robić ale protokół zrób od razu bo bez tego świstka będzie kaszana wg prawa nie wniesienie przez ciebie zastrzeżeń i spisanie protokolu do odbioru paczki oznacza że przyszło całe i uszkodzenie zaistnialo u ciebie. Ps zgloś to jako reklamację NIE jako zwrot bo wg prawa za stan przedmiotu zwrotu odpowiadasz ty zwrócisz rozwalone odda ci np 1zł zgodnie z prawem więc nie warto ryzykować.
dzieki za rozpisanie.
https://www.dropbox.com/scl/fo/jj9i9kbvw97zoqztsz8e2/AN_Kp08EyCNSTEvztLCZpOE?rlkey=we7o6dz3ic4g6kv7d...
dobrze zdjecia porobilismy? film tez sie przyda?
Musisz przekonwertować zdjęcia na mniejszy format,przez jakiś program z przeglądarki w jpg zapisie bo co nie wlezą w protokół. Zazwyczaj wymagaja zdjęcie paragpnu / faktury, zdjęcieuszkodzenia paczki z zewnatrz jak jest, zdjęcie uszkodzonego towaru i zdjęcie wypełniacza albo zabezpieczenia paczki w środku. Jak złożysz reklamację to musisz maila pilnować bo odpowiadaja na mail i jak im coś brakuje dają 7dni by im dosłać np dodatkowe zdjęcia mailem niestety ale przewoźnik ma 30dni na rozpatrzenie reklamacji niemniej jak jestes strona bo ty skladasz go się dowiesz np z pisma od przewoźnika np że sprzedawca źle spakował towar co jest powodem odrzucenia a jednocześnie dowodem dla allegro by kase odzyskać za towar
ok udalo sie. zlozylem protokol szkody na stronie dpd.
a teraz czy te 7 dni jest liczone jako dni robocze czy ogolnie? 7dni ?
Ogólne 7 dni od dnia kolejnego od dnia wystąpienia zdarzenia wg kc art 110 do 115 jeśli dobrze pamiętam @Client:141241055
nie dziala nr przesylki
Przewoźnik i numer przesyłki
Potwierdzenie znajdziesz w szczegółach zakupu i mejlu od nas.
Co dalej?
Reklamację rozpatrzy Allegro.
Numer reklamacji: 225936/2025
Decyzję o wyniku reklamacji otrzymasz w mejlu najpóźniej do: środa, 31 gru 2025, do końca dnia.
W wyjątkowych sytuacjach czas oczekiwania na odpowiedź może się przedłużyć do 30 dni. Szczegóły dostępne w regulaminie usługi.
czyli tak mialem zrobic?
1.zrobilem zdjecia uszdzonen
2. zglosilem na stronie dpd protokol
3, zglosilem na allegro reklamacje
dobrze zrobilem to?
dziekuje za porady
Potwierdzenie znajdziesz w szczegółach zakupu i mejlu od nas.
Co dalej?
Reklamację rozpatrzy Allegro.
Numer reklamacji: 225936/2025
Decyzję o wyniku reklamacji otrzymasz w mejlu najpóźniej do: środa, 31 gru 2025, do końca dnia.
W wyjątkowych sytuacjach czas oczekiwania na odpowiedź może się przedłużyć do 30 dni. Szczegóły dostępne w regulaminie usługi.
To przesyłka Allegro Delivery a nie DPD, to dwóch różnych przewoźników (nawet jak dostarczał to kurier DPD).
Reklamację składasz tutaj https://allegro.pl/pomoc/last-mile/zloz-reklamacje
Wszelkie zdjęcia uszkodzenia itp dodajesz jako załączniki do reklamacji. To co zgłosiłeś na protokole szkody w DPD, nie ma większego znaczenia (to formalnie inna firma).