Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Kupujemy towar przychodzi uszkodzony
Sprzedający każe nam zgłosić reklamacje firmie Inpost Reklamacja odmowna
W dyskusji na Allegro z sprzedającym sprzedający nie otrzymując reklamowanego towaru już rozpatrzył na naszą nie korzyść zaocznie telepatycznie czy jakoś tam.
Moje pytanie brzmi gdzie te bezpieczne zakupy Allegro
Allegro twierdzi nie jesteśmy stroną muszą kupujący i sprzedający się dogadać.
@EDZIA566Za towar odpowiada sprzedający i on musi reklamować a nie ty .Nie rozumiem bo co chcesz odesłać towar ?
@EDZIA566 Kupujący ma prawo do reklamacji, a obowiązkiem sprzedającego (nawet jeśli jest osobą prywatną) jest jej rozpatrzenie i poinformowanie o swojej decyzji, odpowiednio ją argumentując. W przypadku reklamacji z tytułu rękojmi, może on żądać obniżenia ceny lub odstąpić od umowy z uwagi na wady przedmiotu, chyba że sprzedający niezwłocznie wymieni lub usunie wadliwą część przedmiotu. Dodam, że sprzedający w ramach reklamacji może w pierwszej kolejności oczekiwać odesłania przedmiotu. Jeśli reklamacja jest zasadna sprzedający powinien dokonać zwrotu wszystkich kosztów związanych z transakcją.Złóż wniosek POK.
Tak jak pisałem sprzedający nie zrobił nic żeby pomóc w tej sytuacji kazał składać w inpost reklamacje.
W trakcje dyskusji Allegro uznał że mogę odesłać towar na reklamację a po paru godzinach to moja wina że to ja go uszkodziłem towar.
@EDZIA566 To wszystko przez dyskusję Allegro z sprzedającym więc wypełnij wniosek POK
POK co to takiego?
Mogę prosić więcej szczegółów.
spróbuje ale straciłem nadzieje już chyba 2 tygodnie dyskusji i tak na prawdę sprawa w miejscu trochę sprzedający przepychał się z Allegro trochę ze mną i zakończyło się słowami
Niestety jako pracownicy Serwisu, jak już wcześniej zostało wspomniane nie posiadamy kompetencji sądu, który może rozstrzygnąć sprawę na korzyść jednej tylko ze stron. Oznacza to, że w niektórych przypadkach dochodzenie praw przez Użytkowników może odbywać się jedynie na drodze stosownego postępowania przed właściwymi organami państwowymi, którym udzielamy daleko idącej pomocy i udostępniamy potrzebne dla prowadzenia sprawy informacje.
Ale dziękuje spróbuje to POK
@EDZIA566 Tylko nie pisz przez wyżej wskazany formularz. Wypełnij wniosek; https://allegro.pl/program-ochrony-kupujacych/wybor-zamowienia
@EDZIA566 Składaj wniosek i nie zważaj na nic.Dokładnie opisz problem.Jak Allegro zwróci ci kasę to sprzedający szybko zmieni zdanie.
Nie da się złożyć wniosku bez
Możesz dodać maksymalnie 5 plików. Dopuszczalne formaty: pdf, jpg, word, png. Maksymalna wielkość pliku: 4 MB.
@EDZIA566 Masz niżej link do POK w moim poście.
@EDZIA566 Sprzedawca nie może Ci kazać składać reklamacji w InPost. Ty zawierałeś ze sprzedawcą umowę na zakup rzeczy i dostawę i u niego składasz reklamację. W Dyskusji za każdym razem proś o pomoc pracownika Allegro - masz tam taką opcję. Jeśli masz towar uszkodzony, niekompletny itp, a sprzedawca odrzuca reklamację, wypełnij wniosek o rekompensatę z POK; https://allegro.pl/pomoc/dla-kupujacych/program-ochrony-kupujacych/co-zrobic-aby-otrzymac-rekompensa... Jest tam wymóg zgłoszenia sprawy na policję, ale wypełnij bez zgłoszenia i poczekaj na decyzję Allegro. Kilka dni temu ktoś pisał tu, że Allegro przyznało mu taką rekompensatę, po czym dopiero sprzedawca zażyczył sobie zwrotu przedmiotu. Zapewne dlatego, że po przyznaniu rekompensaty Allegro upomina się u sprzedającego o zwrot kosztów.
Allegro cytuje
Proszę sprzedającego o potraktowanie tej sprawy jako wyjątkowej i rozważenie pro-klienckiego jej rozwiązania. Proszę sprzedającego o przedstawienie kupującemu propozycji rozwiązania sprawy. Wierzę, że przy dobrej woli obu ze stron, uda się sprawę zakończyć pozytywnie.
sprzedający
Reklaamcja zostala rozpatrzona zgodnie z prawem. Jesli klient sie z nia nie zgadza, ma prawo odwolania sie na droge prawną
Tylko ja poinformowałem o tej sytuacji w formie dyskusji a tu już cała reklamacja przebiegła i została rozpatrzona na podstawie czego?
@EDZIA566 Po 14 dniach od zakupu wypełnij wniosek do POK, opisz tam problem, stan przedmiotu, powołaj się na treść Dyskusji. Napisz, że sprzedawca odsyłał Cię z reklamacją do przewoźnika, a ten uznał, że uszkodzenie nie powstało z jego winy. Prawdopodobnie okaże się, że sprzedawca nagle zmieni zdanie, ponieważ otrzymuje info o wpłynięciu wniosku.
Sprawa ciągnie się już od 8 czerwca
Ale będę próbować z tym POK DZIĘKUJE WSZYSTKIM KTÓRZY STARALI SIĘ POMOC
TO TAKA JESZCZE JEDNA PANA WYPOWIEDŹ
reklamacje składałem ja odpowiedz pan chciał więc przesłałem mu do wglądu.
Reklamacja w jego firmie została rozpatrzona zaocznie na podstawie bo ja tak mówię dziwny ogólnie sprzedający.
Uprzejmi einformuje iz reklamacja u przewoznika zostala zlozona i zostala odrzucona na podsatwie art 87 ustawy prawo pocztowe i jest jak najbardzie zasadna. W zalaczxniku przesylam decyzje przwoznika. Czy serwis Allegro twierdzi iz jest ona wydana bezpodstawnie?
Jak panstwo sami napisali Sprzedawca przy umowie zawieranej na odległość z Konsumentem odpowiada za towar do momentu wydania go "do ręki" Wydanei do reki nastapilo w momencie odbioru przesylki z paczkomatu.
Co to za towar?
Jakie ma uszkodzenia?
Przyszło kurierem czy paczkomat em?
Wyświetlacz Led pęknięty przesyłka doręczona za pośrednictwem Paczkomat.
Czyli to takie uszkodzenie, ktore moglo powstac przy odbiorze?
Wiec jesli przy paczkomacie nie sprawdzono tego i nie zostala wybrana opcja 'mam uwagi do paczki' to sprzedawca slusznie odrzuca reklamacje zakłądając, że odbiorca sam rozwalił.
Niestety masz problem, ale może jeszcze allegro coś pomoże...
Opakowanie od dołu widoczne wgniecenie pan wydał na aucie paczkomat przepełniony reklamacji już nie przyjmuje bo nie ma takiej możliwości.
Uszkodzenie mogło powstać wszędzie w transporcie chwile przed wydaniem na samochodzie nawet u sprzedającego i takie przysłał.
Allegro już widzę dało sobie spokój
Zawsze fajnie jest jak nic nie kupisz ubezpieczenia towaru bezpieczne zakupy zapraszamy korzystaj a jak coś przyjdzie do czegoś to Faktycznie to slogany reklamowe.