anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

uważajcie na sprzedającego

MAMY ROZWIĄZANIE!
marcinmeses
#8 Zapaleniec#

uważajcie na [edycja], o ile z pozostałymi sprzedawcami miałem świetny kontakt, o tyle ci wyżej wymienieni sprzedają komputery i inny sprzęt z opisami, które różnią się od rzeczywistości. Kontakt z nimi jest z ich strony lekceważący. nie potrafią przyznać się do błędu, tylko wciskają komputery, które są po taniości sprowadzane z innych krajów. komputery i inne akcesoria nie nadają się do uzyku, trzeba je później oddać do serwisu, który musi ogarniać sprzęt. koszt komputera wzrasto o 40%

oznacz moderatorów
22 ODPOWIEDZI 22
medalik_2009
#17 Koryfeusz#

Jeśli kupowałeś jako konsument to masz też odpowiednie narzędzia - odstąpienie od umowy zawartej na odległość czy rękojmia. Nie korzystałeś z tego?

oznacz moderatorów
marcinmeses
#8 Zapaleniec#

odpowiadają, że miałem dwa tygodnie na reklamację, ale sprawdzę to, o czym piszesz

oznacz moderatorów
medalik_2009
#17 Koryfeusz#

Przy towarze używanym kupując jako konsument od firmy (taką jest lombard) masz 1 rok rękojmi (minimum!) i dokładnie rok na zgłoszenie reklamacji.

 Art. 568 § 1 k.c.

Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat, a gdy chodzi o wady nieruchomości – przed upływem pięciu lat od dnia wydania rzeczy kupującemu. Jeżeli kupującym jest konsument a przedmiotem sprzedaży jest używana rzecz ruchoma, odpowiedzialność sprzedawcy może zostać ograniczona, nie mniej niż do roku od dnia wydania rzeczy kupującemu.
oznacz moderatorów
marcinmeses
#8 Zapaleniec#

sprzedawca zachowuje się, jakby miał kilka odpowiedzi, i na te argumenty, do których nie odnosi się, ciągle powtarza, że miałem 14 dni na sprawdzenie sprzętu, i tyle, chociaż przyznaje, że w opisie było kilka ważnych informacji pominiętych, sytuacja patowa, 

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

@marcinmeses Nie dyskutuj z takim sprzedającym poza Allegro, masz tu narzędzia i pomoc Allegro, zacznij od dyskusji i tam opisz problemy, sprzedający na 24 godz. na odpowiedź: https://allegro.pl/dyskusje/nowa

oznacz moderatorów
marcinmeses
#8 Zapaleniec#

odpowiada ciągle to samo, czyli że miałem 14 dni gwarancji, i tyle, spróbuję skorzystać z pomocy Allegro, ale to na nic się nie zda, odpowie mi to samo, na te wszystkie argumenty o rękojmi, itd. itp., nie ustosunkowuje się wcale, w sumie to już nie wiem, co zrobić

oznacz moderatorów
marcinmeses
#8 Zapaleniec#

nie ma co z tym iść do sądu, bo komputer był tani, ale jednak.. był niezgodny z opisem, co sprzedający przyznał, i to wszystko, nie wydaje mi się, żeby Allegro mogło pomóc

oznacz moderatorów
A3dam
#19 Nestor#

@marcinmeses 
Jeżeli dokonałeś zakupu jako konsument - to masz 12 miesięcy na złożenie reklamacji z tytułu rękojmi za wady produktu (niezgodność z opisem w ofercie jest wadą).
Złóż stosowną reklamację (podając niezgodność towaru z opisem) i określ w niej swoje żądanie: usunięcie wady (poprzez naprawę lub wymianę rzeczy) albo obniżenie ceny (tu musisz podać kwotę żądanej obniżki). 
Nie musisz odsyłać rzeczy do czasu otrzymania żądania sprzedawcy o odesłanie. Sprzedawca ma 14 dni na rozpatrzenie Twojej reklamacji i może ją uwzględnić (np. przychylić się do obniżenia ceny) bez dokonywania oględzin rzeczy - zwłaszcza gdy zgłaszane nieprawidłowości nie budzą wątpliwości.

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów
marcinmeses
#8 Zapaleniec#

a jeżeli nie odpowie na wiadomość, albo znów napisze, że miałem 14 od momentu dostarczenia?>

albo nie przychyli się do żądania? tak z nim może być

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#
oznacz moderatorów
marcinmeses
#8 Zapaleniec#

a jeżeli wniosek złożę wcześniej? jaki sens jest dyskutować, jeżeli na moje argumenty, różne, są dwie gotowe odpowiedzi? chociaż pisałem do nich w tej sprawie wcześniej

czy jeśli po złożonym wniosku jestem w stanie zrobić screeny z czatu i wysłać rozpatrującym osobom, to coś zmieni...?

oznacz moderatorów
medalik_2009
#17 Koryfeusz#

Możesz złożyć wniosek wcześniej. Dyskusja ma charakter polubowny, gdzie Allegro może sprzedawcy tkwiącemu w błędzie przemówić do rozsądku.

Allegro namawia do korzystania z tej formy komunikacji, bo ma pełny wgląd w rozmowę. Tobie sprzedawca już odmówił przyjęcia reklamacji wprowadzając Cię w błąd. możesz złożyć wniosek do POK i załączyć tam zapis korespondencji mailowej czy z centrum wiadomości.

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

@marcinmeses Jeżeli dyskusja będzie się toczyła to złożenie wniosku wcześniej może nic nie dać, rozpatrzenie może trwać dłużej ale złożyć możesz .

oznacz moderatorów
marcinmeses
#8 Zapaleniec#

dzięki za informację,

we wniosku napisałem, że dotychczasowe rozmowy nic nie wnoszą, sprzedający używa jednego argumentu na kilka moich, napisałem we wniosku też, że mogę dać screenshoty, i że dyskusja nie wnosi nic, bo po prostu sie nie da rozmawiać

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

Wgląd do dyskusji Allegro ma, nie musisz tego dołączać do wniosku.

oznacz moderatorów
marcinmeses
#8 Zapaleniec#

ale dyskusja była na priv, 

poza tym czego mogę się spodziewać, jeżeli mój wniosek będzie rozpatrzony na moją korzyść?

bo ewidentnie racja jest po mojej stronie, w pewnym momencie sprzedawca przyznał, że nie dodał kilku faktów do opisu...

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

Zawsze takie sprawy należy załatwiać przez dyskusję na Allegro. Minęło chociaż 7 dni od zakupu: https://allegro.pl/regulamin/zalacznik/9

oznacz moderatorów
marcinmeses
#8 Zapaleniec#

nie wiedziałem, od niedawna korzystam częściej z Allegro...

no cóż... zawaliłem sprawę, na przyszłość będę wiedział, jak to załatwiać...

oznacz moderatorów
medalik_2009
#17 Koryfeusz#

Jeśli komunikowałeś się z nim poprzez "pytanie do sprzedającego" na Allegro lub poprzez maile w domenie allegromail, to cała korespondencja jest tutaj - https://allegro.pl/pomoc/dla-kupujacych/dane-i-ustawienia-konta/centrum-wiadomosci-allegro-LvY8REV7o...

oznacz moderatorów