Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Proszę wytłumaczyć mi sens funkcji "anuluj zakup".
Po skorzystaniu z tej opcji kupujacy, który zapłacił za przedmoit traci możliwość;
-dodania opinii o tranzakcji
-rozpoczęcia dyskucji
-skorzystania z programu ochrony kupujacych
Sprzedawca ktory otrzymal zaplate -a z którym brak kontaktu (telefonicznego i mailowego) otrzymuje pewnie od razu zwrot prowizji a zaplacona kwota za nie istniejacy towar pozostaje na jego koncie i tylko od jego dobrej woli zalezy kiedy zwroci ja pozbawionemu wszelkich praw kupujacemu.
Czy zostaje tylko policja? charge back z karty kredytowej? ubezpiecznie zakupów?
Co sadzicie?
@AllenI to jest odstąpienie od umowy i podlega 14 dniowemu zwrotowi kasy ( taki zamysł miało allegro ) zwrtou prowizji sprzedawca nie dostaje z automatu 😞 sprzedawca ma 14 dni na oddanie kasy i wszystko musi zrobić ręcznie 😞
Prawa kupujący zachowuje wszystkie, allegro ma kilka narzędzi, ponad to są prawa konsumenta, kodeks cywilny więc nikt nikogo niczego nie pozbawia 🙂 Allegro nie jest stroną transakcji 🙂
Gdybym wiedział wcześniej jak działa ten wpaniały mechanizm zdecydowałbym się na odpowiedni komentarz do tranzakcji oraz skorzystanie z programu ochrony kupujących po otwarciu dyskusji.
@AllenI ale to działa tylko w firmach, więc jesteś chroniony, odstąpiłeś od umowy i sprzedawca powinien Ci oddać kasę w ciągu 14 dni. Opisz coś więcej moze poradzimy coś 🙂
Wypłata powinna być od razu blokowana i po 3 dniach zwracana kupującemu, poprostu 🙂
Jest? czy powinna oto jest pytanie.
@AllenI nie jest więc warto przemyśleć zakupu a nie bawić się na allegro, bo blokuje się kasę 🙂
@konto zamknięte Totalny bezsens. Dlaczego Allegro miałoby blokować jakiekolwiek środki? Nie podsuwaj im takich pomysłów. Sprzedający ma 14 dni na zwrot po odstąpieniu i nie uważam, aby pozbawianie go tego "prawa" było fair.
A czy przetrzymywanie środków przez sprzedającego w nieskończoność jest fair? ile maili typu "proszę" muszę wysłać aby odzyskać zapłaconą kwotę za stracony czas? Mógłbym zrealizować transakcję z innym sprzedającym wiele razy i otrzymałbym przedmiot w deklarowanym terminie. Takie zachowania sprzedajacych powinny mieć możliwość napiętnowania choćby przez komentarz. To by było fair.
@AllenI A co ze straconym czasem sprzedającego? Nie jestem po niczyjej stronie, pytam tylko.
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
@Knowhere doskonale pytanie. Aby zastawić pułapkę w postaci nieistniejącego towaru w ogłoszeniu kup teraz tez trzeba się napracować. Wiec może ta „darmowa pożyczka” na 14,20, 30 dni nie jest taka darmowa? Czas to pieniądz!! Szkoda że kupującego w tej konkretnej sytuacji!
@AllenI Bardziej pytałem w kontekście tego, po co robić zakupy, które anuluje się tuż po opłaceniu? Aż tak nie szanujesz czasu czyjegoś i swojego?
Zakupy powinny być przemyślane: nie jesteś pewien - nie kupuj.
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
@Knowherez mojej strony wyglada to trochę inaczej. Jeżeli kupujący deklaruje wyraźnie czas realizacji czyli chociaż wysyłki paczki nie mówię o dostarczeniu jej przez przewoźnika i nie wywiązuje się z niego a do tego nie potrafi nawet odpisać na dwa maile ani odebrać ani razu telefonu to przepraszam ale o czyim marnowaniu czasu teraz rozmawiamy? 😉
@AllenI To w takim przypadku zakładasz mu dyskusję, a gdyby dalej nie pomogło, występujesz do POK o zwrot poniesionych kosztów.
Przy tego typu problemach, nie załatwia się nic na tzw. gębę (telefon).
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
@Knowhere brawo! I tu dochodzimy w końcu do tematu tej dyskusji. Gdybym wiedział ze naciśnięcie anuluj zakup pozbawia mnie wszelkich praw i przywilejów kupującego postąpiłbym tak jak napisałeś wyżej. Dlatego założyłem ten temat aby przestrzec innych i wyjaśnić działanie funkcji anuluj zamówienie.
@AllenI No to allegro sobie robi żarty i nie informuje o wszystkich konsekwencjach takiego wyboru, bo z trzech wymienionych przez Ciebie jego skutków:
Po skorzystaniu z tej opcji kupujacy, który zapłacił za przedmoit traci możliwość;
-dodania opinii o tranzakcji
-rozpoczęcia dyskucji
-skorzystania z programu ochrony kupujacych
w artykułach pomocy wymieniony jest tylko pierwszy (a przynajmniej ja nie znalazłem takich, które o wszystkich trzech wspominają).
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
Patryk0701 Co ty masz w glowie ?? To jakbyś dał obcej osobie swoją kartę płatniczą i podał PIN.
@AllenI, @mdrogeria, chodziło mi o to, że jak kupujący klika ANULUJ, a środki są na koncie PayU sprzedającego, ten jeszcze nie wysłał, to wtedy one tam zostają i z automatu wracają do kupującego, nie jest fair? 😞
@mdrogeria, jakbyś dał mi swoją kartę i podał PIN, ja bym sobie zobaczył jak wygląda i powiedział, że nie, dzięki, nie potrzebuję, skoro mam swoją 🙂 gdybym zapłacił za coś czyjąś kartą, miałbym z tyłu głowy, że to jest pożyczka i muszę oddać, ja nie umiem w nieuczciwość 🙂
Patryk0701 NIE MA TAKIEJ SIŁY , KTÓRA BY SAMOWOLNIE POBRALA ŚRODKI Z TWOJEGO KONTA , ALE NARZĘDZIE JAKIM JEST DYSKUSJA POWINNO BYĆ UDOSTĘPNIONE W TAKIM PRZYPADKU , ALE POD JEDNYM WARUNKIEM ZAMYKANA AUTOMATYCZNIE W MOMENCIE PRZELANIA ŚRODKÓW
Ale czemu krzyczysz?