anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Uznana reklamacja i odliczenie kwoty gratisu

Mirek9841
#7 Wielbiciel#

Zareklamowałem towar z tytułu niezgodności towaru z umową. Jako iż wada była istotna chciałem odstąpienia od umowy. Sprzedający po rozpatrzeniu zgłoszenia uznał reklamację. Jednak oddał mi tylko część pieniędzy bo UWAGA! 
Na aukcji i w jej opisie był wystawiony Towar + GRATIS w postaci sprayu do włosów. Można było kupić tylko taki zestaw i nie było możliwości zakupu tych dwóch rzeczy osobno. Na paragonie widniały dwie pozycje Towar i Gratisowy produkt. Sprzedawca postanowił odliczyć wartość tego gratisu i pomniejszył kwotę zwrotu. Według moich informacji zasięgniętych od prawnika, nie miał prawa odliczać kwoty gratisu gdyż była to całość zestawu. Produkt zepsuł się po 7 miesiącach a ja zdążyłem już zużyć gratis. 

„W przypadku odstąpienia od umowy z powodu niezgodności towaru z umową, konsumentowi przysługuje pełny zwrot ceny zapłaconej za towar, niezależnie od tego, czy towar jest częścią większego zestawu, czy stanowi samodzielny produkt.”

Czy mam rację a sprzedawca powinien zwrócić całą kwotę ?

oznacz moderatorów
22 ODPOWIEDZI 22

Client:44052296
#21 Demiurg#

@Mirek9841 a ten gratis na paragonie jakiej wartości?

oznacz moderatorów

Mirek9841
#7 Wielbiciel#

ok 50 zł 

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@Mirek9841 prawidłowo , zwracając produkt nie spełniasz warunków promocji , wraz z produktem na reklamację powinieneś zwrócić również gratis . Podjąłeś decyzję o zwrocie środków  ,to Twoja decyzja .

oznacz moderatorów

Mirek9841
#7 Wielbiciel#

Mylisz zwrot produktu z reklamacją widzę, że nie masz wiedzy w tym zakresie.

oznacz moderatorów

datsun1931
#9 Pomysłodawca#

Ile ten gratis byl wart? Siedem miesiecy uzywales produkt,, zuzyles gratis i dostales domniemywam duza czesc sumy zwrotu, wiec w mojej opini trafiles na uczciwego sprzedawce.

 

Mnie by  szacunek do ludzi nie pozwala sie klocic o takie cos.

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@datsun1931 @Client:44052296 Zgodnie z prawem konsument ma prawo odstąpić od umowy na podstawie niezgodności z opisem dopiero podczas drugiej reklamacji i tu jest sedno całego zamieszania . Autor wątku zażądał zwrotu środków przy pierwszej reklamacji  ,sprzedawca poszedł na rękę choć nie musiał , mógł przedmiot naprawić lub wymienić na wolny od wad .

oznacz moderatorów

Mirek9841
#7 Wielbiciel#

Chyba że wada jest istotna 

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@Mirek9841 o tym czy wada jest istotna czy nie decyduje sprzedawca i on również podejmuje decyzję czy doprowadza przedmiot do zgodności z umową czy odstępuje od niej i zwraca środki .Jeśli pozostawiłbyś sprzedawcy prawo do decyzji w żadnym przypadku nie miałby prawa umniejszyć zwrotu , ale to Ty jednostronnie odstąpiłeś od umowy żądając zwrotu środków , sprzedawca zgodził się na odstąpienie po terminie choć nie musiał . W zakładce ,,zwroty,, napisane jest co Masz zrobić z gratisem jeśli go otrzymałeś , ten zapis zaakceptowałeś zawierając transakcje .

oznacz moderatorów

Mirek9841
#7 Wielbiciel#

Masz rację, że w przypadku odstąpienia od umowy, to sprzedawca ma prawo do podjęcia decyzji, czy naprawia towar, czy zwraca pieniądze, a także czy przedmiot zostanie doprowadzony do zgodności z umową. W sytuacji, gdy konsumenci zwracają towar z powodu wady, jeżeli sprzedawca zdecyduje się na zwrot pieniędzy, powinien to zrobić w pełnej

Zgodnie z prawem, wada istotna to taka, która uniemożliwia korzystanie z towaru zgodnie z przeznaczeniem. (tak jak w moim przypadku, produkt który został zakupiony nie nadaje się do użytkowania w przeznaczonym dla niego celu) 

Decyzja o istotności wady nie należy tylko do sprzedawcy, ale do przepisów prawa, które konsument może powołać się, gdy uznaje, że wada jest istotna.

 

oznacz moderatorów

Mirek9841
#7 Wielbiciel#

Tutaj drugi dowód na to, że w ogóle nie masz pojęcia o prawach konsumenta i reklamacji z tytuły "niezgodności towaru z umową". Po co wprowadzasz kogoś celowo w błąd ??

oznacz moderatorów

Mirek9841
#7 Wielbiciel#

Oczywiście większość sumy została zwrócona. Ale skoro słuszność stoi po mojej stronie, a mam prawo żądać zwrotu pełnej kwoty to dlaczego sprzedawca ma mi coś odliczać.

 

oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

@Mirek9841  Nie rozumiem twoich wątpliwości, w opisie był zestaw dwóch przedmiotów, równiez tak było na paragonie.  Zwróciłeś jeden przedmiot , za jeden przysługuje zwrot.

Chciałbyś teraz dostać kasę za coś co zużyłeś?

Trochę ta nazwa "gratis"  wprowadza w błąd bo nie jest gratisem coś za co się płaci. A może jeszcze inny przedmiot miał być gratisem i sprzedający zapomniał dołozyć?  Tutaj masz prawo się domagać tego prawdziwego  gratisu.

 

oznacz moderatorów

Mirek9841
#7 Wielbiciel#

W opisie był dokładnie napisane "Gratis"  i było wskazane że ten przedmiot to gratis, prawdopodobnie sprzedawca chcąc zdjąć go ze stanu wystawił na niego paragon  

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

@Mirek9841 Na wszystko musi być paragon - nawet na gratis (o ile nie jest to np. jednorazowa próbka)

W zakładce 'ZWROTY' najpewniej widniał zapis "Otrzymujesz gratis? – w przypadku zwrotu towaru odeślij go również do nas".

oznacz moderatorów

Mirek9841
#7 Wielbiciel#

To nie jest ZWROT !!!!

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@Mirek9841 a kto to napisał ? cyt ,,Zareklamowałem towar z tytułu niezgodności towaru z umową. Jako iż wada była istotna chciałem odstąpienia od umowy.,,

oznacz moderatorów

Mirek9841
#7 Wielbiciel#

O to to, brawo. Reklamacja! , "niezgodności towaru z umową". Zwrot to tak jakbym zrezygnował z zakupu i odesłał 🙂  Wtedy również trzeba oddać gratis.

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@Mirek9841 dobra,,, jeszcze raz z wytłuszczeniem istoty sprawy cyt ,,Zareklamowałem towar z tytułu niezgodności towaru z umową. Jako iż wada była istotna,,,,,,,, chciałem odstąpienia od umowy   !!!!!.......chciałeś to dostałeś , przy odstąpieniu od umowy MASZ ODDAĆ GRATIS!!!

oznacz moderatorów

Mirek9841
#7 Wielbiciel#

Spoko, nie każdy musi mieć wiedzę w zakresie reklamacji. Mam nadzieję że nie prowadzisz sklepu i nie wprowadzasz w ten sposób klientów w błąd 🙂 

oznacz moderatorów