anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

w jaki sposób odesłać towar niepełnowartościowy po ponad 14 dniach

Jantych
#8 Zapaleniec

Zauważyłem dopiero po 3 tygodniach że towar zakupiony na allegro jest wadliwy, zrobiłem zdjęcie, wysłałem sprzedającemu, on uznał to, bo sprawa jest ewidentna (w złym miejscu zaspawana część do części). Ale pojawił się problem jak mam odesłać towar, skoro po 14 dniach nie ma już opcji "odeślij towar". W moim przekonaniu skoro towar jest wadliwy, odesłanie go powinno się odbyć na koszt sprzedającego. 

oznacz moderatorów
5 ODPOWIEDZI 5

N_Nitka28
Moderatorka Allegro Gadane
Moderatorka Allegro Gadane

@Jantych Zwrot po 14 dniach nie jest już możliwy. W tej sytuacji zgłoś reklamację sprzedającemu. Załóż dyskusję. W zakładce Moje Zakupy wybierz zamówienie, dla którego chcesz otworzyć dyskusję. Przejdź do szczegółów zamówienia i kliknij [zgłoś problem z zakupem]. W kolejnym kroku wskaż powód dyskusji i zaznacz jedną z opcji dostępnych na liście. Sprzedający będzie miał 24 godziny na odpowiedź (czasu nie liczymy w weekendy i święta), będziesz mógł poprosić nas o pomoc.

   Nicol
   Moderatorka
oznacz moderatorów

Jantych
#8 Zapaleniec

sprawę załatwiłem zgodnie z Waszą sugestią, dziekuję

oznacz moderatorów

MOJEGRATY5
#14 Krzewiciel

Witam.

@Jantych 

Sprzedawca może poprosić o zdjęcia/opis usterki i na tej podstawie podjąć decyzję reklamacyjną - czasem to wystarczy do załatwienia sprawy. Jeżeli poprosi o odesłanie przedmiotu, to w takiej sytuacji powinien po uzgodnieniu z Tobą zapewnić odbiór towaru na swój koszt, podsyłając chociażby opłaconą z góry etykietę do nadania zwrotu.

Sprzedawca ma 14 dni na podjęcie decyzji reklamacyjnej licząc od dnia zgłoszenia reklamacji a nie od dnia otrzymania przesyłki z reklamowanym produktem. Zasadniczo jak rozumiem to sprzedawca uznał reklamację za zasadną. Jeśli dostaniesz etykietę, to zgodnie z życzeniem sprzedawcy powinieneś odesłać produkt.

W przypadku pierwszej reklamacji to sprzedawca decyduje jak "naprawi szkodę". Może zwrócić środki, wymienić towar na nowy, naprawić towar, lub zaproponować obniżkę ceny.

Poniżej aktualna wykładnia przepisów:

https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacja/niezgodnosc/

Wszystko powyższe dotyczy tylko i wyłącznie sprzedaży konsumenckiej (zakup od firmy przez osobę prywatną), czyli ogromnej większości obecnie dokonywanych na Allegro.

W przypadku zakupu od osoby prywatnej sprawa wygląda trochę inaczej.

Pozdrawiam. Marek.

oznacz moderatorów

Jantych
#8 Zapaleniec

dziękuję, znalazłem rozwiązanie dzięki Waszym sugestią. 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@Jantych podstawowe pytanie czy sprzedawca poprosił cię o odesłanie towaru na reklamację? Jeśli tak to doprecyzuj z nim w jaki sposób na jego koszt to się odbędzie jeśli nie to albo odda ci kasę albo przyśle nowy towar, ewentualnie może tez przysłać nowy towar i odebrać od razu ten felerny

oznacz moderatorów