Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Mam krótkie pytanie. Nie mogę doszukać się nigdzie odpowiedzi, czy sprzedający który otrzymał zwrot towaru mam jakiś konkretny termin (ostateczny) na dokonanie zwrotu pieniędzy i gdzie taka ewentualna regulacja jest zawarta. Dziękuję za podpowiedź jeśli ktoś ją zna!
@Combest Ma 14 dni od czasu zgłoszenia zwrotu, powinien zrobić to bezzwłocznie ale może wstrzymać się do czasu zwrotu towaru.
Dziękję za odpowiedź, ale te 14 dni to kwestia oczywista. Moja wątpliwość dotyczy sytuacji gdy mam potwierdzenie otrzymania i odbioru zwrotu, a sprzedający nie zwraca (prawdopodobnie świadomie) pieniędzy niezwłocznie i nadal zwleka. Czy więc gdy wiem, że towar został przez sprzedającego odebrany (mam potwierdzenie) ma on nadal te 14 dni? i dalej, jeśli tak to od dnia odbioru przesyłki, czy od dnia zgłoszenia zwrotu? Warto to chyba wyjaśnić bo zapewne to nie tylko mój problem.
@Combest Tak ma, ale 14 dni od chwili zgłoszenia zwrotu.
Art. 34 ust. 1 Ustawy o prawach konsumenta brzmi: „Konsument ma obowiązek zwrócić rzecz przedsiębiorcy lub przekazać ją osobie upoważnionej przez przedsiębiorcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że przedsiębiorca zaproponował, że sam odbierze rzecz.” Ten okres 14-dniowy obowiązuje obydwie strony, tzn. konsument ma obowiązek odesłać zakupiony towar, a sklep powinien zwrócić wpłacone pieniądze nie później niż w ciągu 14 dni od dnia odstąpienia konsumenta od umowy.
Po tym terminie 14 dni musisz otrzymać maila od Allegro o zwrocie i w ciągu 3 dni powinny wrócic tam skąd wyszły, jeżeli nie wrócą otwierasz dyskusję: https://allegro.pl/moje-allegro/zakupy/dyskusje/nowa
Załóż dyskusję, powinno pomóc jeśli minęło te 14 dni od zgłoszenia zwrotu. Jak by nie pomogło to po 2 tygodniach możesz zgłosić to do POK.
Teraz już wszystko jasne. Nie minęło jeszcze w moim przypadku tych 14 dni, ale przynajmniej wiem co dalej robić w razie kłopotów. Dziękuję za pomoc.
Nie chcę się zbyt dużo rozpisywać w tym wątku, więc napisze krótko:
@Combest - Nie, sprzedający nie ma żadnego takiego terminu. Zwrot towaru w żadnym stopniu nie obliguje sprzedawcy do zwrotu pieniędzy. Kupujący może zwrócić towar sprzedającemu, sprzedający może go wrzucić na magazyn i naliczać sobie opłaty za magazynowanie towaru.
@LEW433 - również mylisz się - piszesz: "Ma 14 dni od czasu zgłoszenia zwrotu" - nie jest to zgodne z prawdą. To przecież już sam serwis Allegro potwierdził - zwrot towaru nie jest jednoznaczny z odstąpieniem od zawartej umowy - na podstawie wyroków sądowych.
Kupujący może dokonać zwrotu towaru z różnych przyczyn - i to one są ważne, a nie samo dokonanie zwrotu. Może warto zacząć na to zwracać uwagę przy udzielaniu odpowiedzi.
Odnosząc się do wątku - kupujący dokonał zwrotu towaru - odesłał towar sprzedającemu (nie ma żadnej wzmianki o odstąpieniu od umowy) - sprzedający nie ma żadnego obowiązku zwracania pieniędzy kupującemu. Bo niby na jakiej podstawie?
To rzeczywiście racja. Zapomnieliśmy w całym wątku, łącznie ze mną, zadającym pytanie o protokóle odstąpienia od umowy, który jest formalną podstawą dla kupującego do zwrotu towaru. Wynika to przecież z ustawy konsumenckiej. Jednym słowem odsyłamy towar zawsze (kupując na aukcjach Allegro także) wraz z załączonym protokołem odstąpienia od umowy. Dopiero po spełnieniu tego warunku zaczną obowiązywać terminy o jakich wspominaliśmy wszyscy powyżej, a które jasno wynikają z ustawy. Racją jest także fakt, iż sprzedaż poprzez Allegro to normalna sprzedaż wysyłkowa i zasady będą takie same jak kupując w sklepie internetowym. Allegro pozwala szybki, tani i bezproblemowy zwrot, ale odesłanie towaru to nie wszyskie jeszcze warunki które musimy, chcąc odstąpić od umowy spełnić.