anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

W jakim terminie sprzedający musi dokonać zwrotu pieniędzy po odesłaniu mu zakupionego towaru?

Combest
#8 Zapaleniec#

Mam krótkie pytanie. Nie mogę doszukać się nigdzie odpowiedzi, czy sprzedający który otrzymał zwrot towaru mam jakiś konkretny termin  (ostateczny) na dokonanie zwrotu pieniędzy i gdzie taka ewentualna regulacja jest zawarta. Dziękuję za podpowiedź jeśli ktoś ją zna!

oznacz moderatorów
7 ODPOWIEDZI 7

LEW433
#21 Demiurg#

@Combest Ma 14 dni od czasu zgłoszenia zwrotu, powinien zrobić to bezzwłocznie ale może wstrzymać się do czasu zwrotu towaru.

oznacz moderatorów

Combest
#8 Zapaleniec#

Dziękję za odpowiedź, ale te 14 dni to kwestia oczywista. Moja wątpliwość dotyczy sytuacji gdy mam potwierdzenie otrzymania i odbioru zwrotu, a sprzedający nie zwraca (prawdopodobnie świadomie) pieniędzy niezwłocznie i nadal zwleka. Czy więc gdy wiem, że towar został przez sprzedającego odebrany (mam potwierdzenie) ma on nadal te 14 dni? i dalej, jeśli tak to od dnia odbioru przesyłki, czy od dnia zgłoszenia zwrotu? Warto to chyba wyjaśnić bo zapewne to nie tylko mój problem. 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@Combest Tak ma, ale 14 dni od chwili zgłoszenia zwrotu.

Art. 34 ust. 1 Ustawy o prawach konsumenta brzmi: „Konsument ma obowiązek zwrócić rzecz przedsiębiorcy lub przekazać ją osobie upoważnionej przez przedsiębiorcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że przedsiębiorca zaproponował, że sam odbierze rzecz.” Ten okres 14-dniowy obowiązuje obydwie strony, tzn. konsument ma obowiązek odesłać zakupiony towar, a sklep powinien zwrócić wpłacone pieniądze nie później niż w ciągu 14 dni od dnia odstąpienia konsumenta od umowy.

Po tym terminie 14 dni musisz otrzymać maila od Allegro o zwrocie i w ciągu 3 dni powinny wrócic tam skąd wyszły, jeżeli nie wrócą otwierasz dyskusję: https://allegro.pl/moje-allegro/zakupy/dyskusje/nowa

oznacz moderatorów

kaliszaneczka-x
#15 Entuzjasta#

Załóż dyskusję, powinno pomóc jeśli minęło te 14 dni od zgłoszenia zwrotu. Jak by nie pomogło to po 2 tygodniach możesz zgłosić to do POK.

oznacz moderatorów

Combest
#8 Zapaleniec#

Teraz już wszystko jasne. Nie minęło jeszcze w moim przypadku tych 14 dni, ale przynajmniej wiem co dalej robić w razie kłopotów. Dziękuję za pomoc.

oznacz moderatorów

maxr01
#17 Koryfeusz#

Nie chcę się zbyt dużo rozpisywać w tym wątku, więc napisze krótko:

@Combest  - Nie, sprzedający nie ma żadnego takiego terminu. Zwrot towaru w żadnym stopniu nie obliguje sprzedawcy do zwrotu pieniędzy. Kupujący może zwrócić towar sprzedającemu, sprzedający może go wrzucić na magazyn i naliczać sobie opłaty za magazynowanie towaru.

@LEW433 - również mylisz się - piszesz: "Ma 14 dni od czasu zgłoszenia zwrotu" - nie jest to zgodne z prawdą. To przecież już sam serwis Allegro potwierdził - zwrot towaru nie jest jednoznaczny z odstąpieniem od zawartej umowy - na podstawie wyroków sądowych. 

Kupujący może dokonać zwrotu towaru z różnych przyczyn - i to one są ważne, a nie samo dokonanie zwrotu. Może warto zacząć na to zwracać uwagę przy udzielaniu odpowiedzi.

Odnosząc się do wątku - kupujący dokonał zwrotu towaru - odesłał towar sprzedającemu (nie ma żadnej wzmianki o odstąpieniu od umowy) - sprzedający nie ma żadnego obowiązku zwracania pieniędzy kupującemu. Bo niby na jakiej podstawie?

 

 

--------------------------------------------------------------------------------
Rozumiem, że są ludzie, którzy za 20 gr. będą gnać pchłę przez 20km, lecz nie potrafię ich zrozumieć.
oznacz moderatorów

Combest
#8 Zapaleniec#

To rzeczywiście racja. Zapomnieliśmy w całym wątku, łącznie ze mną, zadającym pytanie o protokóle odstąpienia od umowy, który jest formalną podstawą dla kupującego do zwrotu towaru. Wynika to przecież z ustawy konsumenckiej. Jednym słowem odsyłamy towar zawsze (kupując na aukcjach Allegro także) wraz z załączonym protokołem odstąpienia od umowy. Dopiero po spełnieniu tego warunku zaczną obowiązywać terminy o jakich wspominaliśmy wszyscy powyżej, a które jasno wynikają z ustawy. Racją jest także fakt, iż sprzedaż poprzez Allegro to normalna sprzedaż wysyłkowa i zasady będą takie same jak kupując w sklepie internetowym. Allegro pozwala szybki, tani i bezproblemowy zwrot, ale odesłanie towaru to nie wszyskie jeszcze warunki które musimy, chcąc odstąpić od umowy spełnić. 

oznacz moderatorów