anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Wada wyświetlacza oraz nadmierne zacinanie czy jest możliwość zwrotu pieniędzy?

Artox2001
#9 Pomysłodawca#

Pierw gdy kupiłem telefon po mniej więcej tygodniu pojawiła się pionowa kreska na wyświetlaczu i telefon się zacinał tak na pół minuty lub dłużej albo resetował się. Sprzedający przyjął do naprawy telefon. Gdy przyszedł naprawiony na samym początku zauważyłem mały pyłek od środka na aparacie ale uznałem ze nie będę już się czepiał żeby znów na tydzień bez telefonu nie zostać. Niedawno po tym jak otrzymałem telefon zauważyłem że gdy było ciemno i miałem włączony ciemny tryb w telefonie na takim szarawym tle podczas wykonywania telefonu zauważyłem jak by nierównomierne podświetlenie na szarym tle. sprawdzałem na internecie czy ktoś ma podobny problem i tak są takie problemy lub gdy ogląda się jakiś film na telefonie przy słabym oświetleniu i jest jakaś ciemna scena to też występuje wtedy taka jak by mgiełka tylko niestety nie mam takich możliwości żeby udowodnić to co widzę na zdjęciu. I ostatnim problemem (który występował również wcześniej) jest bardzo częste zacinanie się telefonu przynajmniej raz na dzień przy tak prostych zadaniach Jak odblokowywanie telefonu, przechodzenie z prostych aplikacji na ekran główny lub po prostu nic nie robienie co jak na tą specyfikacje telefonu nie powinno mieć w ogóle miejsca. Tym bardziej że sprzedawca na swojej aukcji oznajmia: "Przed dopuszczeniem do sprzedaży każdy telefon jest testowanyprzez wykwalifikowany personel autoryzowanych serwisów dzięki czemu masz pewność że zakupione urządzenie pod względem technicznym nie roni się niczym od urządzenia nowego". I pytanie jest takie czy mogę żądać zwrotu pieniędzy? 

Sprzedawca się upiera że: "Serwis potwierdza zgodność z specyfikacją i serwis allegro otrzymał tą informację . Jeśli uważa Pan że coś jest niezgodne z opisem sprawę tą wyjaśni autoryzowany serwis Xiaomi który jest do tego upoważniony"

A co ma specyfikacja do wady np wyświetlacza do zacinania się jeszcze rozumiem ale no jak na tą specyfikacje to coś takiego nie powinno występować.

Z góry dziekuję za pomoc

oznacz moderatorów
6 ODPOWIEDZI 6

xyz96
#21 Demiurg#

Nie składaj reklamacji na podstawie żadnych gwarancji. Warunki gwarancji ustala gwarant (sklep, producent) i są one zazwyczaj dla kupującego mniej korzystne od warunków rękojmi, które są ustalone przepisami. Złóż sprzedawcy pisemną reklamację z rękojmi, określ w niej wady. Wtedy odpowiada za nie sprzedawca, nie żaden serwis itp. Gdyby to była reklamacja z rękojmi, przy wystąpieniu wady istotnej po raz drugi (czyli gdy telefon już raz był naprawiany), mógłbyś odstąpić od umowy i żądać zwrotu wszystkich kosztów, na podstawie art. 560 Kc. Zrób to teraz, załóż spór; https://allegro.pl/dyskusje/nowa i odstąp od umowy na podstawie wskazanego artykułu, zażądaj zwrotu pieniędzy. Przepisy o rękojmi są tak skonstruowane, aby sprzedawca nie mógł naprawiać sprzętu w nieskończoność. Po 24 godzinach w dni robocze pomoże Ci tam pracownik Allegro.

Poczytaj o rękojmi; https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia/

oznacz moderatorów

Artox2001
#9 Pomysłodawca#

Właśnie już raz był otwarty spór i gdy przyszedł telefon to zakończyłem go (w sensie zamknąłem) z myślą że jeśli będzie coś nie tak to z powrotem go otworze i będę miał też możliwość poproszenia o pomoc allegro niestety po zamknięciu dyskusji nie mam tych opcji tylko mogę skorzystać z Programu Ochrony Kupujących. Nie  mając innej możliwości zrobiłem to i złożyłem ten wniosek. Sprzedający napisał i mówi że :

"Telefon spełnia wszystkie parametry producenta - dokumentacja potwierdzająca od producenta. Informacja w tej sprawie została już przekazana do serwisu allegro"

"Telefon był w autoryzowanym serwisie po naprawie każdy telefon przechodzi ekspertyzę- telefon spełnia wszystkie parametry zgodne z danymi producenta"

"Jeśli natomiast są jakieś zastrzeżenia co do naprawy to proszę o zgłoszenie reklamacji - autoryzowany serwis Xiaomi się do tego odniesie"

"Informacja została już przekazana do allegro wraz z dokumentacją serwisową potwierdzającą zgodność produktu ze specyfikacją . Przypominamy że zgłoszenia POK nie służą do robienia zwrotów."

"Serwis potwierdza zgodność z specyfikacją i serwis allegro otrzymał tą informację . Jeśli uważa Pan że coś jest niezgodne z opisem sprawę tą wyjaśni autoryzowany serwis Xiaomi który jest do tego upoważniony"

I w kółko to samo pisze że dokumentacja została przekazana do allegro.

Nie chce mi się bawić dalej w wysyłanie i tracenie czasu i pieniędzy a następnie znów sprawdzanie telefonu czy wszystko jest jak należy. 😞

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@Artox2001 O ponowne otwarcie sporu mogłeś poprosić Allegro przez ten formularz; https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=65a29468-5e40-4672-a8d6-e0a1f77e6d3a&subjectId=5d429015-5... ale teraz to już sens jest niewielki.

Skoro złożyłeś wniosek do POK, czekaj na decyzję Allegro. Jeśli będą potrzebne Twoje wyjaśnienia, opisz wady urządzenia, wskaż na problem z naprawą, na próby przerzucenia odpowiedzialności na zewnętrzny serwis i zaznacz, że sprzedawca odsyła Cię z reklamacją do serwisu. Dodaj, że awarie się powtarzają i ciągle masz wadliwy sprzęt. 

oznacz moderatorów

Artox2001
#9 Pomysłodawca#

Może to głupie ale troszkę nie mogę zrozumieć odpoweidzi od allegro która brzmi:

"Jeśli przedmiot był już naprawiany lub wymieniany w ramach reklamacji z tytułu rękojmi, wówczas kupujący może w toku drugiej reklamacji na dany towar, od razu wnioskować o odstąpienie z uwagi na wadę oraz zwrot środków po odesłaniu przedmiotu do sprzedającego.

Sprzedający przy uznaniu drugiej reklamacji przedmiotu za zasadną, nie może zmienić Pana roszczenia na wymianę lub naprawę.

Zachęcam zatem do bezpośredniego kontaktu ze sprzedającym w celu ponownego zgłoszenia reklamacji. "

I właśnie jestem troszkę zmieszany czy mam odesłać znów telefon do sprzedającego i on go znów naprawiał będzie i nie mogę się ubiegać o zwrot czy jednak odsyłam telefon on mi oddaje pieniądze i kończymy sprawę?

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

To jest dokładnie to, o czym Ci piszę na początku. Przy drugiej reklamacji z rękojmi (nie z gwarancji) możesz odstąpić od umowy i jeśli wada jest istotna, sprzedawca nie może po raz kolejny naprawiać sprzętu, tylko musi zwrócić wszystkie koszty.

Nie musisz odsyłać telefonu, zrobisz to dopiero wtedy, gdy sprzedawca tego zażąda. Wyślij pisemną reklamację na podstawie rękojmi, powołaj się na art. 560 Kc i odstąp od umowy, zaznacz, że sprzęt już raz był naprawiany, więc nie uznajesz kolejnych napraw, tylko domagasz się zwrotu kosztów.

Najlepiej napisz to w ponownie otwartym sporze i poczekaj na reakcję sprzedawcy i Allegro. Jeśli nie otworzyłeś ponownie sporu i złożyłeś wniosek do POK, czekaj na rozpatrzenie wniosku.

oznacz moderatorów

Artox2001
#9 Pomysłodawca#

Właśnie jak wysłałem wniosek POK to sprzedawca 2 min po tym sam do mnie napisał jaki jest problem i mu wszystko wyjaśniłem co jak i że nie chce się już bawić w naprawy serwisowe i że żądam zwrotu pieniędzy, a on zaczął pisać to co wyżej wysyłałem.

Więc mogę mu chyba wysłać to na tej samej rozmowie

oznacz moderatorów