anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Wadliwa maszynka indukcyjna.

11malp
#7 Wielbiciel#

Zakupiłam kuchenkę indukcyjną, dwupalnikową, Maria marki Esperanza .

Link do produktu i zdjęcia : https://allegro.pl/oferta/kuchenka-plyta-indukcyjna-maria-dwupalnikowa-7866435475?snapshot=MjAxOS0xM...

Pola grzewcze wykonane ze szkła żaroodpornego są przedzielone i otoczone plastikiem, który reaguje na wysoką temperaturę naczynia, rozgrzanego pod wpływem indukcji elektromagnetycznej. W efekcie gdy tylko garnek przesunie się na płycie i dotknie otaczającego go plastiku, ten się topi i powstają ślady brzegu po gorącym naczynia.

Po około dwumiesięcznym użytkowaniu jedno pole grzewcze przestało działać więc spakowałam maszynkę i wysłałam do sprzedawcy, reklamując ją z tytuły rękojmi i wybierając zwrot pieniędzy. Wybrałam tą opcję, bo to już druga  wadliwa maszynka od tego sprzedawcy. Pierwsza przyszła uszkodzona i po włączeniu do prądu wybijała bezpieczniki w mieszkaniu- wtedy wybrałam wymianę towaru na nowy. Nie mam już zaufania do tego produktu dlatego chciałabym zwrotu gotówki i tu zaczynają się schody. Ślady jakie powoduje rozgrzane naczynie na plastiku wokół pól grzewczych, które moim zdaniem są dowodem na złe użycie materiałów przez producenta, sprzedawca chce zakwalifikować jako niewłaściwe użytkowanie. Sam plastik nie ma żadnego wpływu na działanie, a raczej brak działania maszynki, bo jest tylko wokół szklanych pól grzewczych, poza tym złe dobranie materiałów to moim zdaniem kolejna wada tego produktu. Sprzedawca twierdzi, że na kuchence jest informacja by naczynie umieszczać w środku kuchenki - dla mnie to instrukcja obsługi a nie ostrzeżenie, bo ostrzeżenie powinno zawierać informację o skutkach. Maszynkę sprzedawca, jak twierdzi, wysłał do rzeczoznawcy, który ma ocenić czy naprawia mi ją na gwarancji. Rzecz w tym, że nie interesuje mnie naprawa gwarancyjna, chcę skorzystać z prawa rękojmi i uzyskać zwrot pieniędzy. Co powinnam zrobić żeby  wyegzekwować swoje prawa?

Przy okazji -  gdyby ktoś chciał w przyszłości kupić maszynkę indukcyjną, to wybierajcie tylko taką, w której cała płyta grzewcza jest wykonana ze szkła, bez dzielenia pól i  otaczania ich plastikiem.   W przeciwnym razie jest spore prawdopodobieństwo, że będziecie mieć w domu  ponadtapiany  plastikowy badziew

oznacz moderatorów
15 ODPOWIEDZI 15

konto zamknięte
Nie dotyczy

Niestety, ale to sprzedawca wybiera, czy odda na gwarancji do naprawy czy serwis uzna, że zostaje zwrot środków, który sam często zwraca. Ale oficjalnie jeśli 3 razy urządzenie wróci z serwisu i nadal będzie niesprawne, wtedy następuje zwrot kosztów. Tak miałem sam, oddając pewien zestaw na gwarancji. Rękojmia jest wtedy, kiedy gwarancja już nie działa, albo nie da się naprawić urządzenia.

Prywatnie powiem, że produkty firm tego typu, jak Esperanza albo Manta są podobnej jakości. Nie polecam 🙂

oznacz moderatorów

11malp
#7 Wielbiciel#

Patryk, jesteś tego pewien? Mam skad innąd informację, ze to klient ma prawy wybrać rodzaj reklamacji - z tytuły rekojmi czy gwarancji. Jeśli możesz podrzuć podstawę prawną.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@11malp Tak klient wybiera rodzaj ale sprzedawca jeżeli oceni że towar jest łatwy w naprawie może go naprawić albo wymienić aTutaj jest powtorna usterka i masz prawo żądać odstąpienia od umowy

oznacz moderatorów

11malp
#7 Wielbiciel#

Dziękuję  @LEW433

 Poczytałam o wadzie istotnej i problemy z maszynką jak najbardziej się pod to kwalifikują. Napisałam do sprzedawcy, jeśli się nie zgodzi pozostaje mi spór na Allegro albo Rzecznik Praw Konsumenta.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@11malp Powodzenia i nie daj się przerobić

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@konto zamknięte Niestety nie do końca masz rację ponieważ jest to druga usterka a więc jest to tzw "wada istotna "i klient ma prawo żądać od odstąpienia od umowy

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

no teraz jusz bendem wiedzioł 😄

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@konto zamknięte 😎😎😎

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@11malp To rzadkość tutaj, aby kupujący tak dobrze jak Ty znał swoje prawa. Masz rację, przysługuje Ci prawo do odstąpienia od umowy w ramach reklamacji  w tym przypadku, a sprzedawca nie może rozważać tego w odniesieniu do jakiejkolwiek gwarancji. Pozostaje jedynie warunek wady istotnej, ale z tego co piszesz wynika, że jest on spełniony. Tutaj Allegro Ci nie pomoże, skorzystaj z pomocy rzecznika konsumentów i ewentualnie rzeczoznawcy, który wyda opinię w sprawie. Koszt opinii odzyskasz od sprzedawcy po uznaniu reklamacji, a pomoże Ci w tym rzecznik, nawet gdyby miało dojść do sądowego finału tej sprawy.

oznacz moderatorów

11malp
#7 Wielbiciel#

@xyz96dziękuję za wypowiedź i poparcie. Mam nadzieję, że jakoś dogadam się ze sprzedawcą.

Coraz bardziej utwierdzam przekonania, żeby nie wymieniać starych ale nadal działających urządzeń na nowe, tylko dlatego że nowe są ładniejsze. Praktyka uczy,  że wyegzekwowanie gwarancji czy rękojmi jest coraz bardziej utrudnione, zarówno przez sprzedawców jak i nieuczciwych rzeczoznawców pracujących dla wielkich producentów czy korporacji. W ubiegłym roku przekonałam się, że część telefonów komórkowych ma jeden w kraju serwis gwarancyjny, który nie tylko nie uznaje reklamacji w okresie gwarancyjnym, ale nawet część urządzeń odsyła uszkodzonych ( zalanych wodą) obciążając winą użytkownika. Sama wysłałam do nich telefon, na szczęście mi go nie zalali tylko napisali, że to moja wina i mogą za opłatą wymienić płytę główną. Najsmieszniejsze jest to, że telefon nie działął tylko z kartą jednego operatora, natomiast inne karty ob

oznacz moderatorów

11malp
#7 Wielbiciel#

 c.d. - obsługiwał prawidłowo. Poszłam do serwisu w mieście i naprawili mi go za 50 zł, bez wymiany płyty głównej i innych cudów. Tak teraz wyglądają gwarancje wielu przedmiotów w naszym "dzikim"kraju,  niestety.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@11malp UOKiK poleca korzystanie z rzeczoznawców wskazanych tu; http://www.wiih.org.pl/index.php?id=122

oznacz moderatorów

11malp
#7 Wielbiciel#

Dziękuję, w razie konieczności skorzystam z linku 🙂

oznacz moderatorów

__RPM_
#14 Krzewiciel#

@11malp  Skoro było napisane w instrukcji że garnek ma stać na środku a stał na zewnątrz albo był za duży to źle użytkowałeś produkt i reklamacja nic nie da.

Kiepska jakość to inna sprawa.  Jedyne co zyskasz to wdzięczność innych osób za opinię aby nie kupować tego produktu.

oznacz moderatorów

11malp
#7 Wielbiciel#

@__RPM_nie rozumiesz tematu. Garnek ma stać na środku bo tylko tam tam wytwarza się indukcja magnetyczna. Tyle. Garnek nie był za duży, natomiast naturalną sprawą jest przesuwanie się naczynia na śliskiej płycie. Obawiam się, że nigdy nie miałeś płyty indukcyjnej, a nawet, że nigdy niczego nie gotowałeś, dlatego nie rozumiesz problemu. Tu nie chodzi o kiepską jakość tyko niewłaściwe użycie materiałów. Tworzywa dzielą się na termoplastyczne i termoutwardzalne. W urządzeniach gdzie występuje wysoka temperatura należy stosować te drugie. Nikt nie robi piecyków gazowych z plastiku bo wiadomo, że płomień  mógłby tam dotrzeć i zniszczyć urządzenie, tak jak nie robi się nóg do wolnostojących kominków z drewna, bo wypadający przypadkowo ognik mógłby je uszkodzić.

Po drugie ślad gorącego garnka na wąskim pasku plastiku wokół pola grzewczego  nie powoduje uszkodzenia płyty grzewczej. Zobacz sobie  zdjęcie kuchenki to może   wtedy zrozumiesz o czym piszę.

oznacz moderatorów