Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
I bought an item (UGREEN Stojak biurkowy na telefon uchwyt podstawka), which appeared to be broken out of the box.
In polish I can explain the problem as:
Znaczny luz nogi stojaka. Mechanizm jest ewidentnie luźny. Mógł być używany
This is a warranty case as the warranty card says that UGREEN provides 2 years warranty for this item.
I tried to initiate the return using Allegro website. But when I came to the step where I had to shoose the return delivery options all of the options required me to pay. According to the Polish law, the return for warranty cases is covered by the seller, not buyer.
The seller is [edytowano]
So I initiate a law suite against Allegro. And if anybody had the same situation and wants to join - welcome.
Hope Allegro will react to this message and help make things right.
And some more valid info for you:
@Client:110143050 @ko_alka @pinsplash
Please read the quote from this document carefully
@Client:109314332 it will make the lawsuite against Allegro only worse. it is already going into Polish public media.
Pffff, hahahah. Yeah, sure. Whatever. If actual arguments can't stop you before making a stupid mistake, whatever really. Your money, your time. And polish media, hahahahah. Yeah. XD
Wow)
This comment from @Client:110143050 is a personal offence. Interestingly the Allegro moderators rename the topic but not react to such stuff:
"
@Client:109314332 And some more valid info for you:
Law article called: Art. 43d. [Uprawnienia konsumenta w przypadku braku zgodności z umową]
Is NOT about a warranty, you moron. Lmao
"
Any actions from your side here @ko_alka ?
And for those who are still wondering how the paragraphs from the law that I quoted previously are connected to the
@Client:109314332 Personal offence? This thread is a personal offence to you, hahah. Find a new hobby, because definitely posting lies about lawsuit and taking thing to media is not healthy. As you can see, Allegro doesn't care about your fictional lawsuit and lack of understanding how Polish law even works.
Mate, thank you for your passion, but I guess to show how smart you are you need to provide some more basis of your point of view.
So far you couldn't even provide a single paragraph from the law to prove anything you are claiming here.
Shame on you(
@Client:109314332 Answer is in law I quoted, yet you ignore it. Sorry, Winnetou, but shame is only on you. I can't help you, if you're not listening. Go to lawyer for proper explanation, if provided by me is not enough. Neither of us are authorities in such subject law is.
In fact, this is first thing you SHOULD do, before trying to scare Allegro with fictional media and lawsuit. Absurd is to even start this thread in such way before asking anyone competent.
You are wronmg.
Please read this carfully:
Konsument składający reklamację z tytułu gwarancji jest zobowiązany dostarczyć wadliwy przedmiot na koszt gwaranta do miejsca wskazanego w gwarancji lub miejsca wydania towaru.
Jeżeli jednak z okoliczności (np. duże rozmiary rzeczy lub skomplikowany sposób montażu) wynika, że wada powinna zostać usunięta na miejscu, konsument jest zobowiązany udostępnić towar gwarantowi (np. pralka w domu).
Podstawa prawna: art. 580 § 1 Kodeksu cywilnego
https://lexlege.pl/kc/dzial-iii-gwarancja-przy-sprzedazy/8915/
https://www.biznes.gov.pl/pl/portal/00309#5
- So what it says is the warrant should organize and pay for the return right away.
Allegro is the first shop where I have issues with this. I had cases where I needed to return items by warranty to the other sellers and none of them rejected as they know Polish law. But Allegro just ignores it.
So again, anybody is welcome to join the collective lawsuit against Allegro which I am starting.
Allegro renamed the theme of this topic for some reason.
But for those who wonder, it was originaLly called
"Allegro doesn't work according to the Polish law"
I consider it as the trolling form Allegro side🤣
mylisz pojęcia gwarancji z rękojmią
rękojmi udziela sprzedawca na 2 lata od zakupu, reklamując z tytułu rękojmi masz odesłać towar na swój koszt chyba że jest to niemożliwe lub bardzo trudne np odesłanie zabudowy kuchennej, wtedy musisz udostępnić towar do oględzin w miejscu w którym go używasz. Po uznaniu reklamacji z tytułu rękojmi sprzedawca zwraca ci koszty odesłania towaru jeśli reklamację odrzuci wtedy ty odbierasz towar na własny koszt
reklamacja z tytuły gwarancji lub gwarancja - gwarancji udziela gwarant czyli zwykle producent lub jego serwis w zależności co jest napisane w karcie gwarancyjnej może tam być zapis że gwarant jest zobowiązany do odebrania d ciebie towaru na swój koszt
@az1rael Zignoruj go, on cytuje surowe artykuły bez jakiegokolwiek zrozumienia i omija niewygodne fragmenty, albo jeszcze miesza jedno z drugim. Niech idzie do sądu z Allegro, jak mówi. Będzie śmiech na sali.
@Client:110143050 zauważyłem że go zabetonowało
On chce reklamować nie z rękojmi w 2023 lecz jako "niezgodność towaru z umową". Jak interpretować w takim razie art. 43d. pkt 5 "Przedsiębiorca odbiera od konsumenta towar na swój koszt."
Przepisy się zmieniły na niekorzyść sprzedawców, ale prawo jest prawem.