anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zablokowanie decyzji Allegro Protect przez sprzedajacego.

Mowad1
#8 Zapaleniec#

Sprawa w skrócie wygląda tak, że kupiłem nowe felgi, felgi przyszły krzywe co zauważyłem dopiero po montażu opon, felgi chcę zatrzymać, złożyłem reklamację u sprzedawcy z tytułu rękojmi, chciałem obniżenia ceny, sprzedawca odmówił, stwierdzając, że felgi zostały uszkodzone w transporcie. I tu sprawa się komplikuje, bo tak stwierdził ale nie złożył reklamacji u przewoźnika obwiniając mnie, że nie otworzyłem paczek przy kurierze. Dla mnie te felgi były krzywe jeszcze przed transportem, bo kartony nie nosiły żadnych śladów uszkodzeń przy odbiorze, jest to potwierdzone zdjęciami zrobionymi w dniu odbioru paczek więc ja nie zgłaszałem nic kurierowi. Mimo to sprzedawca poprosił mnie o sporządzenie protokołów szkody, w których zgodnie z prawdą napisałem, że kartony nie były uszkodzone o co teraz ma pretensje sprzedawca, jednocześnie DPD zastrzegło, że wysłanie protokołów nie jest wniesieniem reklamacji.
Dyskusja do niczego nie doprowadziła więc zgłosiłem wniosek do allegro protect, które poprosiło sprzedawcę o przedstawienie potwierdzenia złożenia reklamacji u przewoźnika, sprzedawca nie odpowiadał przez tydzień aż wznowiono dyskusję, gdzie przyznał, że nie złożył takiej reklamacji. Mimo to odrzucił moją reklamację stwierdzając jasno, że felgi były uszkodzone w transporcie. Termin na złożenie reklamacji u przewoźnika już minął, Allegro protect twierdzi, że nie może wydać decyzji bez rozpatrzenia reklamacji przez przewoźnika i tu koło się zamyka, bo sprzedawca nie chce takiej reklamacji złożyć. Jak rozumiem w ten sposób sprzedawca może skutecznie zablokować wydanie decyzji przez allegro protect lub spowodować, że będzie ona odmowna?

oznacz moderatorów
18 ODPOWIEDZI 18

kostas11
#21 Demiurg#

@Mowad1 mówisz o rękojmi ? więc to zakup od osoby prywatnej ? tu reklamację Ty składasz 😞 złóż jak odrzucą z decyzją że źle spakowane wtedy wystąp z roszczeniem do sprzedawcy 🙂

Felgi chcesz zatrzymać, czyli co wystarczyło wyważyć ( czyli chcesz wyrwać kasę ), czy prostowałeś ? ( to był Twój błąd bo nic teraz nie udowodnisz a sprzedawca może poprosić o odesłanie )

________
Κώστας
oznacz moderatorów

Mowad1
#8 Zapaleniec#

Tak teraz widzę, że chyba założyłem temat w niewłaściwym dziale, błąd początkującego, proszę moderatora o przeniesienie do właściwego. 

@kostas11 tak średnio wiesz na czym polega rękojmia? Zakup był zrobiony w sklepie na allegro, normalnie prowadzącym działalność. Rękojmia obowiązuje sprzedawcę, gwarancja jest od producenta, mam prawo wyboru jako kupujący z czego chcę skorzystać. Z gwarancji producenta nie chcę korzystać, bo to się wiąże z dodatkowymi kosztami np. demontażu opon, pakowaniem wszystkiego, odsyłaniem na mój koszt itd. a przy podejściu producenta, z którym się także kontaktowałem już widzę, że zrzuci winę na transport więc zapewne obciąży mnie ponownie kosztami zwrotu, ja będę lżejszy o kilka stówek i nadal z krzywymi felgami. Felgi chcę zatrzymać i naprawić zgodnie ze sztuką, na razie nic z nimi nie zrobiłem, obniżenia ceny od sprzedawcy chcę właśnie na naprawę felg zgodnie z wyceną z warsztatu który się tym zajmuje. Kupiłem fabrycznie nowy produkt i taki bym chciał finalnie mieć bez przerzucania na mnie dodatkowych kosztów. Ale nie tego dotyczy moje zapytanie tylko tego czy brak chęci złożenia reklamacji u przewoźnika może blokować działanie allegro protect. Zgodnie z regulaminem przewoźnika szkodę może zgłosić ten co zamawiał usługę transportu jeśli nie stwierdziłem uszkodzeń przesyłki przy odbiorze, a nie stwierdziłem więc nie będę z siebie pajaca robić i zgłaszać czegoś czego nie było.

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@Mowad1 teraz nie ma rękojmi , w miejsce tego jest ,, niezgodność z umową ,, .... poczytaj nowe zapisy w UK.

oznacz moderatorów

Mowad1
#8 Zapaleniec#

Być może, w kodeksie cywilnym to pojęcie nadal obowiązuje, ale mniejsza o nazwę, tak czy inaczej daje to takie same prawa.

oznacz moderatorów

pecela
#18 Luminarz#

@Mowad1

Po pierwsze. Reklamację do przewoźnika po odebraniu przesyłki, co to zasady składa adresat.

Po drugie. Nie ma konieczności otwarcia przesyłki przy kurierze. Jest to klauzula abuzywna.

Po trzecie. Rękojmia od 1 stycznia 2023 obowiązuje tylko w przypadku transakcji pomiędzy dwiema osobami prywatnymi lub między dwiema firmami 

Po czwarte. Zgodnie z 43d ust 1 masz tylko możliwość żądania wymiany towaru lub naprawy. Dopiero jak sprzedawca nie jest w stanie w rozsądym czasie spełnić żądania doprowadzenia towaru do zgodności z umową, możliwy jest zwrot lub obniżenie ceny.

Po piąte. Ustawa o prawach konsumenta, wyklucza stosownie przepisów Kodeksu Cywilnego w transakcjach pomiędzy przedsiębiorcą a konsumentem. 

Po szóste. Jeżeli zgłaszasz reklamację do sprzedawcy, to on ma ją rozpatrzyć. Nie może on odsyłać kupującego do przewoźnika.

Po siódme. Sprzedawca nie może uzależniać rozpatrzenia reklamacji od spisania przez kupującego protokołu szkody z kurierem. Jest to klauzula abuzywna na podstawie wielu wyroków SOKiK. 

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@Mowad1 nie mniejsza o nazwę bo to dwie różne procedury i wymogi, jak zakup od firmy czyli konsumencki to jest niezgodność z umową, Ty reklamujesz a co zrobi sprzedawca to już jego decyzja, naprawi, wymieni czy odda kasę 🙂 

Przy rękojmi Ty odsyłasz towar, przy niegodności to sprzedawca odbiera 🙂

Rękojmia jest przy zakupach C2C i B2B 😄

Zgodnie z regulaminem przewoźnika to reklamację może złożyć też odbiorca bo ma protokół, towar itp. 

________
Κώστας
oznacz moderatorów

Mowad1
#8 Zapaleniec#

No dobra, to teraz skoro wada się ujawniła dopiero po montażu opon na wyważarce, a sprzedawca chce żeby mu towar odesłać to kto ma ponosić koszty ponownego demontażu, a potem ewentualnie montażu opon, wentyli, wyważenia itp?

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@pecela masz rację i co z tego - przeanalizuj przypadek autora wątku i co on chce

- przecież to jest pełen odlot, ponieważ sprzedawca nie uznał roszczenia obniżenia ceny (bo nie musiał) to kupujący domaga się zwrotu całej kwoty

i ma pretensje, że ap nie działa

czym jest ap? allegro przystępuje do długu(roszczenia) z wyłączeniem szkód transportowych

kupujący nawet nie odesłał towaru i co najlepsze ciągle go używa, wiedząc, że towar ma wady

 

ile tutaj jest prawnych absurdów?

 

@Mowad1 kombinujesz jak koń pod górę - weź analizę od warsztatu i odeślij wraz z towarem do sprzedawcy, jeżeli produkt ma wady fabryczne - niech sprzedawca odeśle to do producenta

 

oznacz moderatorów

Mowad1
#8 Zapaleniec#

@RED Nie chcę zwrotu całej kwoty, skąd taka informacja? Chcę kwotę zgodną z wyceną warsztatu, który się zajmuje naprawą takich rzeczy. Chcę nie dokładać do interesu, bo sprzedawca nie potrafi zapakować paczki jak należy, nie płacić za ponowny demontaż opon i nie ryzykować kolejnego uszkodzenia w transporcie odsyłając felgi w oryginalnych opakowaniach jak żąda sprzedawca, bo to były zwykłe kartony i kawałkiem pianki. Żebym wiedział, że w środku są uszkodzone felgi to bym nie odbierał i tyle, ale kartony wyglądały na nieuszkodzone więc odebrałem, czekałem na opony i kilka dni później pojechałem do warsztatu gdzie po montażu opon na wyważarce wyszło, ze to jest krzywe. Sprzedawca już na wstępie uznał, że uszkodzenie powstało w transporcie i zrzucił winę na mnie, że przyjąłem paczki i nie otwierałem ich przy kurierze, na tym zakończył rozpatrywanie reklamacji więc zgłosiłem sprawę do ap, w żadnym momencie nie żądałem zwrotu całej kwoty za felgi. Nic nie kombinuję, chcę naprawić to co dostałem, bo zdejmowanie opon i potem ponowny ich montaż nawet w przypadku uznania reklamacji to jest kolejnych kilka stów z mojej kieszeni, a że sprzedawca na wstępie już uznał, że felgi uszkodzone w transporcie to teraz jak mu odeślę to i tak tej reklamacji nie uzna, a ja będę lżejszy o te kilka stówek. To tak to ma wyglądać?

oznacz moderatorów

pecela
#18 Luminarz#

@Mowad1

Zasadnicze pytanie. Czy uważasz, że możliwe jest powstawanie tego typu uszkodzenia zawartości przesyłki, bez pozostawia śladu na opakowaniu przesyłki?

A co do Allegro Protect, to niestety musisz najpierw przejść proces reklamacji u sprzedawcy. Allegro Protect nie zastepuje ustawowej niezgodności z umową lub rękojmi. Jest to rodzaj dodatkowego ubezpieczenia transakcji.

Ps. Allegro Protect powinno Ci zwrócić koszt naprawy tych felg oraz koszt montażu i demontażu. Pamiętaj tylko, aby brać faktury (bez nich nie ma opcji zwroty kosztów, bo nie było wydatku). 

oznacz moderatorów

Mowad1
#8 Zapaleniec#

@pecela uważam, że nie ma takiej opcji, żeby skrzywić felgi (w dodatku trzy prawie w tym samym miejscu) bez uszkodzenia opakowania, dlatego uważam, że felgi miały te wady zanim trafiły do kartonów. 

oznacz moderatorów

KOGIEL_T
#18 Luminarz#

@Mowad1 problem jest taki, ze to jest słowo przeciwko słowu😕, sprzedający tez nie wie, czy warsztat nie uszkodził tych felg  podczas zakładania opon

oznacz moderatorów

Mowad1
#8 Zapaleniec#

@pecela Dodam jeszcze, że tam wcześniej został przez Ciebie wspomniany artykuł 43d ust 1, ale dalej jest jeszcze 43e ust 5, który mówi, że mam prawo żądać obniżenia ceny jeśli towar jest niezgodny z umową gdy:
"z oświadczenia przedsiębiorcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta."

No i tu jest sedno sprawy - demontaż opon, czyszczenie felg, pakowanie w te wątpliwej jakości kartony fabryczne, oczekiwanie na kuriera, auto na kołkach przez nie wiadomo jak długi okres, bo nie mam zapasowych kół, to są wg mnie właśnie te nadmierne niedogodności dla mnie jako konsumenta.

@KOGIEL_T tak by było, gdybym nie przedstawił zdjęcia, co prawda tylko jednej felgi, która jeszcze nawet nie jest wyciągnięta z kartonu i widać na niej już to zagniecenie, a karton jest w stanie nienaruszonym. Zdaje się, że zdjęcia mają zapisane informacje kiedy były zrobione. Co oznacza, że nie mogła zostać uszkodzona w trakcie zakładania opon, bo ich wtedy nawet jeszcze nie miałem zakupionych (a też zamawiałem przez allegro). Nie widziałem tego w tamtym momencie, wróciłem do zdjęcia gdy wyszło, że felgi są krzywe na wyważarce i gdy już wiem gdzie to jest to faktycznie na zdjęciu widać tą wadę. Mam zdjęcie tylko jednej, bo nie fotografuję z reguły wszystkiego co wyciągam z paczek.

oznacz moderatorów

KOGIEL_T
#18 Luminarz#

@Mowad1  zgadza się, zdjęcia w swoich nagłówkach mają zapisany czas utworzenia modyfikacji, itd.., ale można to zmienić edytując polik jako HEX😉 

oznacz moderatorów

sl-aw-ek
#17 Koryfeusz#

@Mowad1 "w dodatku trzy prawie w tym samym miejscu" - czwarta jest ok? 

"czekałem na opony i kilka dni później pojechałem do warsztatu gdzie po montażu opon na wyważarce wyszło, ze to jest krzywe" - po montażu ktoś zauważył krzywiznę felgi? Przecież to się sprawdza bez opony. Ile tam jest tej krzywizny? 

oznacz moderatorów

Mowad1
#8 Zapaleniec#

@sl-aw-ek czwarta też ma bicie tego rantu ale minimalne, już nie biorę jej pod uwagę. Wydaje mi się, że felgi wkłada się na wyważarkę po montażu opon, a nie przed, zwłaszcza fabrycznie nowe. 

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

coś dużo spraw Ci się tylko wydaje i za dużo sobie interpretujesz przepisów po swojemu

cyt Wydaje mi się, że felgi wkłada się na wyważarkę po montażu opon, a nie przed

u mnie mechanik najpierw wyważa felgi, a dopiero potem razem z oponami - ale ma na kosmiczny sprzęt i bierze za usługę 3 razy tyle co inni - ale efekt jest znakomity, bo mu wyważarka jeszcze pokazuje gdzie zamontować te felgi (przód tył, lewo, prawo)

 

Nie podałeś tutaj jakiej kwoty roszczenia domagasz się od ap/allegro, nie rozumiesz przepisów, kupujący może domagać się obniżenia ceny ale sprzedawca ma prawo to zignorować.

 

oznacz moderatorów

sl-aw-ek
#17 Koryfeusz#

@RED a wyważa Ci koła na samochodzie? (niekiedy nazywają to doważaniem) 

"u mnie mechanik najpierw wyważa felgi" - ale tutaj nie rozmawiamy o wyważaniu tylko o tym, że felgi są krzywe. Do sprawdzania tego czy felga jest krzywa nie służy wyważarka. 

oznacz moderatorów