Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Cześć!
W skrócie, 15 kwietnia moja paczka zaginęła(inpost paczkomat). Po 20 kwietnia zamówiłam ponownie ten sam produkt. Były rozmowy ze sprzedającym oraz z inpostem. Ze sprzedającym uzgodniłam, ze przesyłka ma wrócić do niego o ile się znajdzie. Kwota zamówienia to 233zl. Czy moge ubiegać się w tym momencie o zwrot środków od sprzedawcy?
Dziekuje za pomoc.
Tak, masz prawo odstąpić od umowy ze względu na przekroczenie czasu realizacji (dostawy towaru). Podstawa to art. 5431 Kc. W takiej sytuacji sprzedawca ma obowiązek niezwłocznego zwrotu wpłaty. Wszelkie reklamacje na poczcie, czy w InPost Ciebie nie dotyczą, to sprawa pomiędzy sprzedawcą a przewoźnikiem. Gdyby pojawiły się problemy, rozpocznij z nim Dyskusję;
https://allegro.pl/dyskusje/nowa
Dziekuje za odpowiedz. Dyskusje prowadzę z nimi od 20 kwietnia. Zwykle kontaktowali się ze mną telefonicznie ale na dyskusje terminowo odpowiadali. Wczoraj o 13:00 na dyskusji zapytałam, czy właśnie moge otrzymać zwrot pieniędzy. Do teraz nie uzyskałam odpowiedzi.
Ale dziekuje za podpowiedz, juz lecę odstąpić od umowy.
Jaki powinnam podać powód?
Aby było zgodnie z prawem, musisz wyznaczyć mu dodatkowy termin wydania rzeczy, na przykład 1 dzień po terminie określonym na aukcji w zakładce Dostawa i płatność. Jeśli termin ten zostanie lub już został przekroczony, odstępujesz od umowy na podstawie art.5431Kc, a sprzedawca jest zobowiązany do bezzwłocznego zwrotu wpłaty; https://www.arslege.pl/wydanie-rzeczy-kupujacemu/k9/a79224/
Termin wydania rzeczy to termin objęcia rzeczy w posiadanie przez Ciebie, a nie termin wysłania.