Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam jak mam odzyskać pieniądze od sprzedawcy jeśli paczka wysłana 20 marca zaginęła i do tej pory nie wiadomo gdzie jest. Poczta niby jej ciągle szuka i nie ma rezultatu a ja musze się męczyć bo wzięłam ja na raty na allegro pay i nie mogę zrobić zwrotu do nadawcy nawet bo paczki nie ma i prawdopodobnie została ukradziona moim zdaniem.
@Niunia0310 kolega twierdzi że musisz czekać 30 dni @az1real potem dopiero możesz wyznaczyć kolejny termin dostawy i na koniec odstąpić od umowy i czekać kolejne 14 dni na zwrot kasy 😄
Alegro twierdzi że się tu zajmuje i czekają aż przewoźnik sprawdzi sprawę paranoja ale obejmuje mnie alegro protekt i nie zostawia niby bez pomocy
@Niunia0310 ale 20 marca to była środa potem mamy 2 dni robocze a Ty mówisz o zagięciu ? przewoźnicy mają regulaminowo 2 - 3 dni robocze na dostawę, teraz proponuje meliskę i wróć do nas jak nie dojdzie do końca tygodnia 🙂
Muszę z przykrością stwierdzić iż allegro nie pomaga wcale przy tego typu przypadkach !! Kopię się od 20 listopada z nimi i sprzedawcą o paczkę która nie doszła !! Koszt paczki 499 zł zapłacony BLIKiem . Cały czas przerzucana jest odpowiedzialność z jednego na drugiego a pieniędxzy ani przesyłki nie ma !!! Pozdrawiam !!
@mycha157 czy możesz podać mi numer zgłoszenia, w którym toczy się ta sprawa?
Możesz pomóc i poinformować jak zakończyła się Twoja sprawa. Mam podobną sprawę ze zwrotem, który rzekomo nie dotarł do sprzedawcy natomiast z odpowiedzi na reklamację przewoźnika wynika ,że przesyłka została zwrócona sprzedawcy. Rozumiem, że Allegro Pro to chwyt marketingowy i nie warto czekać na pozytywną reakcję, obecnie mam zawieszony zwrot ze względu na reklamację złożoną do przewoźnika przez sprzedawcę oraz Allegro. Zadzwoniłem na infolinię przewoźnika okazało się, że sprzedawca otrzymał już odpowiedź jednak nie przekazuje jej Allegro, natomiast Allegro twierdzi ,że sprzedający ma czas:) W takiej sytuacji, z mojego punktu widzenia nie warto czekać należałoby wystąpić na drogę cywilną, karną oraz UOKiK . Twoja informacja byłaby cenna. Dodam,że przez kilkanaście lat nie miałem takiej sytuacji, miałem zaufanie do Allegro stąd pewnie brak czujności. Zawsze też można potraktować stratę jako ryzyko zakupów w sieci i podziękować Allegro za współpracę. Jednak ostrzeżenie dla kupujących pozostanie. Pozdrawiam
@Niunia0310 Sprzedający ma obowiązek dostarczenia Ci jej w wyznaczonym terminie, zakup od firmy? A Ja bym odstąpił od umowy zakupu, niech sprzedający sobie walczy a Tobie musi w 14dni zwrócić środki.
Nie ma jak tego zrobić bo przez przypadek wcisnęłam opcje zwrotu towaru i nie mogę tego cofnąć mimo że nie wybrałam opcji dostawy jescze 😕
Sprzedający ma w nosie w ogóle nie interesuje go gdzie jest ta paczka.. Twierdzi że to nie jego problem bo nie odpowiada za poczte
@Niunia0310 napisał(a):
Nie ma jak tego zrobić bo przez przypadek wcisnęłam opcje zwrotu towaru i nie mogę tego cofnąć mimo że nie wybrałam opcji dostawy jescze 😕
Sprzedający ma w nosie w ogóle nie interesuje go gdzie jest ta paczka.. Twierdzi że to nie jego problem bo nie odpowiada za poczte
To zmienia postać rzeczy 😞 odstąpiłaś od umowy i paczka nie należy już do Ciebie, sprzedawca powinien oddać Ci kasę do 14 dni od odstąpienia, i pokryjesz koszty powrotu paczki 😞
Nie cofniesz tego a odstąpienie już poszło, metody zwrotu nie musisz wybierać bo nie masz paczki 🙂
@LEW433 tam nigdzie nie ma w artykule prawa że w określonym terminie to sobie sam dopowiedziałeś odpowiada za doręczenie paczki sprzedawca a za termin przewoźnik zgodnie z zapisami swojego regulaminu i za opóźnienie przewoźnik odpowiada przed obiema stronami wykonywanej usługi do tego jakbys nie wiedział napisanie w dyskusji że przewoźnik rozpatruje reklamację powoduje zawieszenie wypłaty protect do rozpatrzenia reklamacji więc czeka miesiąc i tak chyba że się prędzej znajdzie.
Narazie mam sobie czekać na wiadomości od przewoźnika. Allwgro niby ciągle czeka i ponagła...
@Niunia0310 Nieprawda że zgodnie z prawem to strona która ma umowę z przewoźnikiem, a Ty nie jesteś stroną tu, wprowadzają Cię w błąd, ale jak chcesz to sobie czekaj.
Odpowiedzialność sprzedawcy za przesyłkę w przypadku jej utraty lub uszkodzenia rzeczy trwa aż do momentu wydania jej konsumentowi. Konsument odpowiada za transport tylko wtedy, jeżeli to on samodzielnie wybrał pośrednika, który dostarczy mu zakupiony towar, ale spoza tych oferowanych przez sprzedawcę. Jeżeli konsument wybrał sposób dostawy towaru jako jeden z zaproponowanych na stronie internetowej sklepu, to ma prawo kierować swe roszczenia do sprzedawcy. Nie oznacza to jednak, iż cała odpowiedzialność spoczywa na sprzedawcy. Sprzedawca, jako zlecający przewóz przesyłki, może dochodzić swoich roszczeń od firmy kurierskiej.
Jak stanowi art. 548 § 3 Kodeksu cywilnego (Dz. U. z 2022 r. poz. 1360 ze zm.), jeżeli rzecz sprzedana ma zostać przesłana przez sprzedawcę kupującemu będącemu konsumentem, niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy przechodzi na kupującego z chwilą jej wydania kupującemu. To zaś oznacza, że do tego czasu sprzedawca ponosi ryzyko. Takie stanowisko potwierdza również Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów stwierdzając na stronie https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl, iż: "Nie ma znaczenia, że przy dostarczeniu paczki (sprzedawca) korzystał z usług listonosza czy kuriera. Sprzedawca odpowiada przed konsumentem za nieprawidłowe wywiązanie się z umowy zarówno w przypadku zagubienia, jak i uszkodzenia przesyłki w trakcie transportu".
Odpowiedzialność sprzedawcy za przesyłkę w przypadku jej utraty lub uszkodzenia rzeczy trwa aż do momentu wydania jej konsumentowi. Konsument odpowiada za transport tylko wtedy, jeżeli to on samodzielnie wybrał pośrednika, który dostarczy mu zakupiony towar, ale spoza tych oferowanych przez sprzedawcę. Jeżeli konsument wybrał sposób dostawy towaru jako jeden z zaproponowanych na stronie internetowej sklepu, to ma prawo kierować swe roszczenia do sprzedawcy. Nie oznacza to jednak, iż cała odpowiedzialność spoczywa na sprzedawcy. Sprzedawca, jako zlecający przewóz przesyłki, może dochodzić swoich roszczeń od firmy kurierskiej.
Jak stanowi art. 548 § 3 Kodeksu cywilnego (Dz. U. z 2022 r. poz. 1360 ze zm.), jeżeli rzecz sprzedana ma zostać przesłana przez sprzedawcę kupującemu będącemu konsumentem, niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy przechodzi na kupującego z chwilą jej wydania kupującemu. To zaś oznacza, że do tego czasu sprzedawca ponosi ryzyko. Takie stanowisko potwierdza również Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów stwierdzając na stronie https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl, iż: "Nie ma znaczenia, że przy dostarczeniu paczki (sprzedawca) korzystał z usług listonosza czy kuriera. Sprzedawca odpowiada przed konsumentem za nieprawidłowe wywiązanie się z umowy zarówno w przypadku zagubienia, jak i uszkodzenia przesyłki w trakcie transportu".
Art. 5431. [Sprzedaż konsumencka]
§ 1. Jeżeli kupującym jest konsument, sprzedawca obowiązany jest niezwłocznie wydać rzecz kupującemu, nie później niż trzydzieści dni od dnia zawarcia umowy, chyba że umowa stanowi inaczej.
§ 2. W razie opóźnienia sprzedawcy kupujący może wyznaczyć dodatkowy termin do wydania rzeczy, a po jego bezskutecznym upływie może od umowy odstąpić. Przepisy art. 492, art. 4921 i art. 494 stosuje się.
I jakby ktoś miał obiekcje to tu odpowiedź z uokiku na zapytanie o zagubioną paczkę.
Dzień dobry,
sprzedana rzecz powinna zostać wydana niezwłocznie, nie później niż w terminie 30 dni od daty zawarcia umowy – chyba że w umowie uzgodniono inaczej.
Jeżeli jedna ze stron dopuszcza się zwłoki w wykonaniu zobowiązania z umowy wzajemnej, druga strona może wyznaczyć jej odpowiedni dodatkowy termin do wykonania z zagrożeniem, iż w razie bezskutecznego upływu wyznaczonego terminu będzie uprawniona do odstąpienia od umowy.
W związku z powyższym w przedmiotowej sprawie, jeżeli upłynął termin określony w umowie do wydania zamówionej rzeczy, to winien Pan wyznaczyć przedsiębiorcy dodatkowy termin do wydania zamówionego towaru pod rygorem odstąpienia od umowy. Przedmiotowe pismo należy wysłać na adres siedziby przedsiębiorcy listem poleconym, a jego kopię zachować w domowym archiwum.
W razie dalszej ewentualnej zwłoki dłużnika będzie mógł Pan odstąpić od przedmiotowej umowy, a także wyznaczyć przedsiębiorcy termin do zwrotu wpłaconej kwoty pod rygorem skierowania sprawy na drogę postępowania sądowego. Przedmiotowe pismo również należy wysłać na adres siedziby przedsiębiorcy listem poleconym, a jego kopię zachować w domowym archiwum.
W razie dalszej ewentualnej zwłoki dłużnika będzie mógł Pan wystąpić z pozwem o zapłatę do sądu lub zwrócić się z wnioskiem o pomoc do powiatowego/miejskiego rzecznika konsumentów właściwego ze względu na Pana zamieszkanie (dane teleadresowe dostępne są na stronie internetowej https://www.uokik.gov.pl/rzecznicy.php oraz https://www.uokik.gov.pl/pomoc.php) celem podjęcia próby pogodzenia stron sporu konsumenckiego lub też pomocy w dalszym prowadzeniu sprawy.
---
Paweł Cieplicki
Konsumenckie Centrum E-porad
@Niunia0310 oznacza to że zgodnie z prawem czekasz 30dni na wywiązanie się z umowy wydania rzeczy przez sprzedawcę, raty splacasz zgodnie z harmonogramem. Po 30dniach możesz wyznaczyć dodatkowy termin na wydanie towaru pod rygorem natychmiastowego odstąpienia od umowy po którego przekroczeniu umowa uznana zostaje za nie zawartą i ma ci kasę oddać w terminie do 14dni jak w ustawie konsumenckiej. Reklamacja u przewoźnika trwa 30dni allegro protect można zgłosić po 14dniach od rozpoczęcia dyskusji a realnie i tak zawiesza wypłatę do uzyskania odpowiedzi reklamacyjnej ergo spłacasz towar zgodnie z umową kredytową i albo dostaniesz go z opóźnieniem czego ci życzę by było szybko albo wkońcu odstąpisz i kasa wróci na konto pay a nadpłatę allegro ci zwróci. Nic więcej z tym sie nie zrobi takie mamy prawo w Pl
Ok dzięki 🙂
@az1rael masz rację, ale allegro podaje czas za sprzedawcę, a sprzedawca się na to godzi i to jest w ofercie sprzedającego, fakt że przewidywany więc może być poślizg ale nie przeciągniesz tego do 30 dni 😞 druga sprawa w życiu bym nie zwodził klienta przez miesiąc gdzie zawinił przewoźnik którego ja udostępniam i ja mam z nim umowę a regulamin określa np. 2 dni na doręczenie po 5 oddał bym kasę i żądał od przewoźnika zwrotu kasy za nadanie i powrót paczki 😄
@kostas11 primo to nikt nie mówi o zwodzeniu kupującego miesiąc bo jednak one średnio w 2 tyg wytrzaśnie paczkę spod ziemi i doręczy a paczka wtedy no już po odstąpieniu i się robi dym bo kupujący odbiera bo nie pamięta i ma focha że ma odesłać na swój koszt bo inaczej dokona przywłaszczenia bo powinien kujem tej paczki nie tykać, secundo wysłałem zapytanie do uokik bo przepisy prawa należy czytaćliteralnie w sprawie rozpoczecia biegu terminu na odstąpienie w zakupach z netu tam jasno napisali od chwili doręczenia zaczyna biec termin na odstąpienie czy w takim razie odstąpienie jest możliwe dopiero po doręczeniu czy przed nadaniem lub w trakcie przejazdu paczki, kolejna rzecz zapytałem wprost czy sprzedawca odpowiada za terminowe doręczenie czy tylko za doręczenie paczki / zgubienie do tygodnia czasu się dowiemy
Nie ma znaczenia w jakim czasie odstąpienie od umowy zakupu, a sprzedający ma 14 dni max na zwrot środków.