Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam,
Dwa tygodnie temu zakupiłem laptopy na aukcji wystawionej przez sprzedającego.
Na rozmowie czatowym, dogadaliśmy się, że przelew pieniędzy zostanie wysłany bezpośrednio na jego konto, z tego powodu, że musi długo czekać, aż przyjdzie przelew z PayU( to był piątek, więc na konto sprzedającego wysłałem przelew natychmiastowy ). Po czasie okazało się, że sprzedający oszukuje. Wysłał przesyłkę po czym kurier "odmówił dostarczenia", na wiadomość o tym powiedział, że sam przyjedzie dostarczyć przesyłkę. Oczywiście minęły trzy dni i codziennie obiecywał, że przyjedzie. Skończyło się na tym, że wysłał ponownie przesyłkę kurierem i gdy już była w trybie dostarczania okazało się, że ponownie została "odmówiona". Dzwoniąc na infolinie okazało się, że to nadawca prosi o zwrot przesyłki.
Moje pytanie, czy jest możliwość skorzystania z pomocy Allegro w takiej sytuacji ? Produkty zostały zakupione na Allegro, lecz płatność nie przeszła poprzez Allegro finanse, tylko bezpośrednim przelewem.
Jak wygląda sytuacja z strony Allegro co do rekompensaty ?
Z góry dziękuje za odpowiedź.
@TempoBinarne Rozpocznij dyskusję - masz to w szczegółach aukcji, a po 24h możesz poprosić Allegro o włączenie się pracownika w sprawę. Potem ewentualnie obejmie Cie program Ochrony Kupujacych ( POK)
Ryzykowne jest ustalanie warunków transakcji telefonicznie nie ma żadnej podkładki że było tak jak mówisz ,powinieneś zgłosić do allegro ,przesłać skan przelewu na konto tego sprzedawcy ,rozpocząć z nim dyskusję na którą musi odpowiedzieć w ciągu 24 h oczywiście przez formularz allegro .
Jeżeli chodzi o podkładkę, że taka sytuacja się odbyła to większość rozmów była prowadzona poprzez smsy - nie wiem czy to jest jako dowód, ale na pewno coś.
Dziękuje za odpowiedź
@TempoBinarne Sprzedawca Cię ściemniał od początku. Wypłacić z PayU można najszybciej następnego dnia roboczego. To tyle co idzie zwykły przelew krajowy do innego banku niż nadawcy. Jeszcze Cię naciągnął na koszt przelewu ekspresowego.
Najlepiej nic nie ugaduj z nim przez telefon tylko pisz w dyskusji na allegro. Jeśli to nie będzie skuteczne, nie będzie odpisywał, złóż wniosek do POK o rekompensatę. Prawdopodobnie będziesz musiał też mieć zgłoszenie oszustwa z policji jeśli kwota nie jest mała.
@TempoBinarne Rozpocznij spór https://allegro.pl/dyskusje/nowa w który po 24 godzinach w dni robocze zaangażuje się pracownik Allegro. Domagaj się dostarczenia towaru lub zwrotu wpłaty.
Po 14 dniach od zakupu możesz złożyć wniosek o zwrot wpłaty z POK. Nie musisz zgłaszać sprawy na policję. Zapłata poza Allegro nie stanowi problemu, można płacić bezpośrednio na konto sprzedawcy, trzeba tylko do wniosku dołączyć dowód wpłaty.
https://allegro.pl/program-ochrony-kupujacych/wybor-zamowienia
Dziękuje, to chyba najważniejsza informacja !