Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam, sprzedałem część samochodową na fakturę, klient nie odebrał przesyłki z paczkomatu po dowiedział się że jest nie taka co kupił, moja wina, teraz co dalej faktura wysłana przez formularz, korekta wysłana ale klient stwierdził że nie musi nic podpisywać żadnej korekty bo nie odebrał paczki, natomiast allegro po kilku prośbach na dyskusji aby wypowiedziało się w tym temacie milczy, proszę o jakąś pomoc.
@tel609535305 poprosiłam już nas zespół o wypowiedź w Twojej dyskusji z kupującym.
Faktura korygująca wystawiana jest w związku z udzieleniem rabatu, podwyższeniem ceny, występującymi błędami w kwotach na fakturze, stawkach podatku VAT, zwrotów nabywcy lub części zapłaconych kwot. Od 2021 r. do ujęcia faktury korygujące w ewidencji wystarczające jest posiadanie dokumentacji, z której wynika, że sprzedawca uzgodnił z nabywcą warunki obniżenia podstawy opodatkowania dla dostawcy towarów lub świadczenia usług określone w fakturze korygującej oraz warunki te zostały spełnione, a faktura jest zgodna z posiadaną dokumentacją. Jeśli w okresie rozliczeniowym, w którym została wystawiona faktura korygująca, podatnik nie ma w posiadaniu wyżej wspomnianej dokumentacji, obniżenia podstawy opodatkowania dokonuje za okres rozliczeniowy, w którym tę dokumentację uzyskał. Ustawa o VAT, a w szczególności art. 106j ust. 2 i 3, wymienia wszystkie elementy, które powinna zawierać faktura korygująca. Przepis nie określa jednak szczególnych wymogów dotyczących formy potwierdzenia. Oznacza to, że – podobnie jak w przypadku zwykłej faktury VAT – nie trzeba podpisywać faktury korygującej.
Zamiast cytować paragrafy wystarczyło normalnie napisać.
Wystawiający korektę musi mieć potwierdzenie jej odbioru - o czym zresztą piszesz.
Kupujący nie musi odsyłać podpisanej korekty FV. Wystarczy, że wyśle do sprzedawcy e-mail z informacją: "Potwierdzam odbiór faktury korygującej nr FK-xxx/xxxx" . I sprawa załatwiona.
Kupujący wyśle potwierdzenie, a sprzedawca zwraca kasę i standardowo liczy straty.
Wkleiłem to na dyskusję i cisza ani kupujący ani allegro nie wypowiadają się dalej.
Niestety kupujący ani śni wysłać jakąkolwiek wiadomość na e-mail iż otrzymał fakturę korygującą, natomiast allegro pomimo że wkleiło długi tekst z paragrafami nic kompletnie z tym nie robi, mimo moich próśb o włączenie się w dyskusję, co mogę z tym dalej zrobić? proszę o pomoc.
Nie mogę w żaden sposób dotrzeć do kupującego aby potwierdził mi że otrzymał fakturę korygująca twierdzi że nie ma takiego obowiązku, na tomiast allegro wymusza abym zwrócił pieniądze i wogule nie naciska na klienta co robić ?