Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam.
Skuszony okazyjną ceną nowego telefonu- dokonałem zakupy poprzez Allegro w systemie rat 0%. Bank przyznał mi pożyczkę, pieniądze trafiły na konto sprzedającego. Ze sprzedającym nie ma żadnego kontaktu, nie odpowiada na emaile, nr kontaktowy nie odpowiada, firma podana w ogłoszeniu nie ma żadnych danych kontaktowych w sieci. Anulowałem więc zamówienie. Teoretycznie sprzedający ma 14 dni na zwrot poniesionych przeze mnie kosztów (towar + wysyłka), co w przypadku, gdy sprzedający nie dokona zwrotu? Jakie kroki powinienem przedsięwziąć? Wiem, że mam 14 dni na odstąpienie od umowy pożyczki w banku, od momentu odstąpienia muszę zwrócić przyznaną mi w ramach pożyczki kwotę. Szczerze mówiąc chciałbym, aby środki, które otrzymał sprzedający od razu trafiły na konto banku, nie chcę z własnej kieszeni pokrywać kosztów pożyczki i ubiegać się później o zwrot od sprzedającego... Czy ktoś z Was był w podobnej sytuacji?
Czy wczoraj nie było takiego postu?
Jeżeli był- przepraszam, nie znalazłem podobnego tematu dlatego założyłem wątek
Odczekaj 14 dni i jeśli nie dostaniesz powiadomienia mailowego od Allegro o zwrocie wpłaty, wypełnij wniosek do POK. https://allegro.pl/pomoc/dla-kupujacych/program-ochrony-kupujacych/co-zrobic-aby-otrzymac-rekompensa...
Nie musisz zgłaszać sprawy na policję. Pieniądze z POK wrócą do banku i wtedy rozwiążesz z bankiem umowę kredytową. Jeśli pieniądze z POK trafią do Ciebie, także rozliczysz się z bankiem i zamkniesz kredyt.
@xyz96 wszystko ok, ale może się rozminąć z terminami.
To nie ma większego znaczenia, rozliczenie się i rozwiązanie umowy z bankiem to nie to samo co odstąpienie w ciągu 14 dni.
Czy to oznacza, że nie muszę rozwiązywać umowy z bankiem?
Musisz poczekać te 14 dni i jeśli nie otrzymasz przedmiotu (bo może otrzymasz) wystąpisz o rekompensatę z POK. Potem, gdy POK wypłaci pieniądze, trafią one albo do banku, albo do Ciebie, w zależności od tego jak Allegro uzna za stosowne. Jeśli trafią do banku, skontaktujesz się z bankiem i rozwiążesz umowę. Jeśli trafią do Ciebie, oddasz je do banku, czyli rozliczysz się z bankiem i też rozwiążesz umowę. Upływ terminu 14 dni na odstąpienie od umowy z bankiem nie oznacza, że po zwrocie środków bank nie rozwiąże z Tobą umowy po tym terminie.
Dziękuję za odpowiedź. Przedmiot na pewno do mnie nie dotrze, tzamówienie zostało anulowane. Sprzedający zablokował mój nr, gdy zadzwoniłem z innego nr rozmowa wyglądała mniejwięcej tak:
-Dzień dobry, dzwonię w sprawie telefonu...
-Nieaktualne
-Ale to ja zakupiłem telefon przez Allegro...
i w tym momencie sprzedający się rozłączył... brak możliwości nawiązania kontaktu ze sprzedającym, dlatego anulowałem zakup.