anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zakup z Chin a zwrot przesyłki. Kto rzeczywiście powinien ponosić koszty?

MAMY ROZWIĄZANIE!
devasss
#8 Zapaleniec#

Witam.

Ostatnio kupiłem towar od chińskiego sprzedawcy. Myślałem, że jak jest na Allegro to jest zarejestrowany w Polsce albo prowadzi sprzedaż przez pośrednika w Polsce i nie będzie problemów ze zwrotem.

Myliłem się. Towar niesprawny, dotarł po czasie. Formularz zwrotu tylko przesyłka własna, czyli musiałbym ponieść połowę kosztu przedmiotu bez gwarancji, że ktoś to odbierze, uzna zwrot i odda itd. Konto sprzedawcy oczywiście zablokowane co jasno sugeruje, że jest osobą nieuczciwą.

Na stronie Urzędu Ochrony  Konkurencji i Konsumentów znalazłem taki zapis:

"Konsument pokrywa wszystkie bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy (np. koszty opakowania, zabezpieczenia, nadania), chyba że przedsiębiorca:

  • zgodził się je ponieść lub
  • nie poinformował kupującego o konieczności ich poniesienia."

1. W związku z tym proszę o pokazanie mi informacji w regulaminie Allegro, że takie koszty musi ponieść kupujący bo sprzedawca takich nie zamieścił.

2. Dlaczego nie zostałem ostrzeżony, że to jest zakup bezpośrednio z Chin i że zagraża to takimi kosztami? Przecież Allegro ma informacje co do kraju sprzedawcy.

3. Czy serwisowi Allegro opłaca się ponoszenie kosztów za nieuczciwych sprzedawców zagranicznych zamiast jasno oddzielić ich od sprzedawców polskich? (Co chroniłoby rynek naszych sprzedawców i oszczędziło zawodu i problemów kupującym a Allegro zaoszczędziło wypłacanie odszkodowań)

Proszę o doniesienie się do moich pytań.

 

oznacz moderatorów
21 ODPOWIEDZI 21
LEW433
#21 Demiurg#

@devasss Koszty zwrotu zawsze ponosi kupujący i sam znalazłeś to zapis, a na Allegro wszystko jest opisane w ofercie w zakładkach o zwrocie o reklamacji itd> wystarczy czytać kolego.

oznacz moderatorów
mwmonety
#21 Demiurg#

Najlepiej zawsze pytać sprzedawcę o szczegóły przed zakupem . Allegro nie dokłada się do zwrotów do Chin to też wyraźnie nie informuje o ich warunkach .

oznacz moderatorów
sl-aw-ek
#16 Inspirator#

@devasss Informację na temat konieczności poniesienia kosztów w przypadku odstąpienia od umowy znajdziesz w treści oferty w zakładce zwroty - informacja ta dotyczy odstąpienia od umowy bez podania przyczyny. 

Możesz skorzystać z reklamacji z tytułu niezgodności z umową, tutaj też Ty ponosisz koszt wysyłki ale w przypadku uznania reklamacji sprzedawca jest zobowiązany zwrócić Ci koszt wysyłki. Jednak szansa, że sprzedawca z zablokowanym kontem zajmie się Twoją reklamacją jest (moim skromnym zdaniem) niska. 

"Czy serwisowi Allegro opłaca się ponoszenie kosztów za nieuczciwych sprzedawców zagranicznych zamiast jasno oddzielić ich od sprzedawców polskich?" - tak te koszty ponoszą uczciwi sprzedawcy którzy przerzucają je na kupujących, od dawna na allegro jest najdrożej a i tak ludzie kupują. 

oznacz moderatorów
az1rael
#21 Demiurg#

Regulamin allegro? Obowiazuje ustawa a nie jakis regulamin a ustawa jasno okresla koszt zwrotu ponosi kupujacy 

oznacz moderatorów
kostas11
#21 Demiurg#

@devasss to masz na czerwono dotyczy odstąpienia 🙂  nie myl z reklamacją 

1. co do zwrotów jest zakładka zwrot i tam masz to o co pytasz 🙂

2. jest informacja masz nad dostawą kraj wysyłki !!!

3. a kto powiedział że dostaniesz odszkodowanie 😉

4. było zamiast wysyłać na pałę, rozpocząć dyskusję i złożyć reklamację, przeważnie oddają kasę bo nie opłaca im się ponosić kosztów przesyłek 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów
devasss
#8 Zapaleniec#

Chyba nie czytacie ze zrozumieniem.

1. Nie złożyłem reklamacji tylko odstąpienie od umowy.

2. W przepisach jasno jest napisane, że jeśli sprzedawca nie powiadomił kupującego o możliwości poniesienia kosztów przesyłki w razie zwrotu to koszt ten ponosi sprzedający. Ja nie zostałem o tym powiadomiony. Czego nie rozumiecie?

3. Dlatego pytam, gdzie w regulaminie Allegro jest napisane, że takie koszty ponosi kupujący bo jeżeli nie ma to ponosi je sprzedający.

4. Jak nazwać to inaczej niż odszkodowaniem, że Allegro niby nie dokłada się do zwrotów kosztów wysyłki do Chin ale w razie nieuczciwej oferty ponosi koszty jako serwis oferujący bezpieczne transakcje?

 

oznacz moderatorów
Hardylegs
#11 Animator#

Tak,ja odpowiem tak skoro kupujesz w  Chinach a all......drogo nauczyło cię darmowych zwrotów ,masz za swoje km.... Czytaj co kupujesz ,przemysł z rozwagą  co potrzebujesz a nie teraz płaczesz ,k....wa następny Jan typowy Janek.

oznacz moderatorów
devasss
#8 Zapaleniec#

Naucz się kultury a potem odpisuj na poważne pytania. Ile masz lat? 13? Moja sprawa gdzie kupuje a prawo jest prawem i musi być przestrzegane przez wszystkich. Mam prawo żądać żeby sprzedawca pokrył koszt przesyłki bo takie jest prawo handlowe. Czego nie rozumiesz?

oznacz moderatorów
pinsplash
#21 Demiurg#

@devasss koszt odsyłki przy odstąpieniu od umowy jest po twojej stronie. Chciałeś tanio z Chin - a patrz wyszło drogo, co za "niespodzianka". Następnym razem przeczytasz warunki uwazniej..

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów
az1rael
#21 Demiurg#

@devasss czy aby na pewno nie zostałeś powiadomiony? może link do oferty tam masz taką zakładkę zwrot i należy ją rozwinąć a tam chińczyk wpisuje zwrot metoda dostawy na własny koszt
tu masz przykład
Zrzut ekranu (298).png

oznacz moderatorów
devasss
#8 Zapaleniec#

Rzeczywiście jest taka zakładka. Powinien być tam adres od razu. Dzięki za info. Już nie dam się nabierać chińczykom.

oznacz moderatorów
RED
#21 Demiurg#

@az1rael 

ja bym polemizował

ustawa mówi wyraźnie

Art. 34. 2. Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu towaru, chyba że przedsiębiorca zgodził się je ponieść lub nie poinformował konsumenta o konieczności poniesienia tych kosztów.

Dla mnie ta zakładka jest niewyraźna i może zawierać treści abuzywne

wina niestety spada raczej na serwis allegro nie Chińczyka

Z pkt widzenia czytającego Sprzedawca w niej wprowadza w błąd konsumenta

Najpierw jest zapis, że koszt zwrotu zależy od typu transportu

Następnie jest podane, że Kupujący i tak nie ma na to wpływu bo musi to wysłać sam

To może być spójne gdy sposobów wysyłek towaru jest wiele

ale wystarczy zrobić test i pokazać tylko tą stronę którą podałeś @az1rael np: komuś kto odpowiada

za kontrolę przestrzegania praw konsumenta

i stwierdzi, że coś tutaj jest "nie halo"

ustawa konsumencka wymaga użycia prostego i zrozumiałego języka w umowie

@devasss  tego nie zrozumiał i zapewniam, że nie on jeden

ja np: zrozumiałem, że mam do wyboru różne sposoby zwrotu, a sprzedawca narzuca mi

kuriera z wysyłką na mój koszt, a o innych mnie nie informuje

 

nie jest to napisane prosto - tutaj powinno być napisane wyraźnie - firma nie ponosi kosztów zwrotu towarów wg art Art. 34. 2

 

osobnym jest, że ustawa konsumencka nic nie mówi o rozgraniczeniu kosztów zwrotu

od rodzaju transportu wybranego przy zakupie

nie ma w niej mowy o warunkowości

 

czy inne analogiczne przypadki byłyby prawidłowe:

- koszt zwrotu zależy od typu rasy, narodowości Kupującego

- koszt zwrotu zależy od rodzaju płatności kartą, gotówką, przez payu

- koszt zwrotu zależy od w jaki sposób zarobiłeś pieniądze: kradzież, renta. emerytura, praca

dlatego takie rozgraniczenie może być abuzywne

 

oznacz moderatorów
az1rael
#21 Demiurg#

@RED tak ale za sposób prezentacji oferty i danych w ofercie odpowiada serwis a to że nikt nie kuma ze weź se rozwiń zakładke w zakladce to zrypana funkcjonalność strony 

oznacz moderatorów
kostas11
#21 Demiurg#

@devasss to źle zrobiłeś, i masz dodatkowe koszty bo za odesłanie nikt Ci nie odda 😞 powiadomił napisałem to w punkcie 1. regulamin allegro nie ma tu nic do powiedzenia reguluje to UopK 

Art. 34. 2. Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu towaru, chyba że przedsiębiorca zgodził się je ponieść lub nie poinformował konsumenta o konieczności poniesienia tych kosztów.

Daj link do aukcji sprawdzimy czy nie zostałeś poinformowany ?

Tak jak napisałem w punkcie 4. było reklamować ! odstępując od umowy i odsyłając uszkodzony produkt sprzedawca może obniżyć kwotę zwrotu 😞

Art. 34. 4. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru, chyba że przedsiębiorca nie poinformował konsumenta o prawie odstąpienia od umowy zgodnie z wymaganiami art. 12 obowiązki informacyjne przedsiębiorcy ust. 1 pkt 9.

________
Κώστας
oznacz moderatorów
krejzole
#14 Krzewiciel#

Kupując z chin to adrenalina jak w początkach allegro. Zamawiasz i nie wiadomo co przyjdzie kiedy i czy cokolwiek wyślą.😂 Fajna zabawa.

oznacz moderatorów
devasss
#8 Zapaleniec#

Może dla niektórych adrenalina ale dla mnie tylko złość bo chciałem sprzęt dla syna który działa a nie problemy z odzyskaniem kasy 🙂

oznacz moderatorów
devasss
#8 Zapaleniec#

Już wyżej użytkownik wyprowadził mnie z błędu. Jest zakładka Bezpieczeństwo Pozakupowe i tam pewnie było coś napisane o przesyłce własnej. Nie wiem tego a z ciekawości znajdę jakiegoś chińczyka na Allegro i zobaczę czy jest tam taka informacja. Do aukcji linku już nie ma bo konto zostało zablokowane. Dzięki za info.

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

Oczywiście że odstąpiłeś, oczywiście że zwrot jest także zawsze opłacany prze kupującego, Tylko Allegro zrobiło "prezent" dla kupujących w postaci Smarta. Jeżeli uważasz że masz rację to należy iść do sądu.

oznacz moderatorów
devasss
#8 Zapaleniec#

Smart jest super ale nie oczekuję żeby odsyłali za darmo coś do Chin. Allegro zabezpiecza transakcje więc powinien być jakiś mechanizm zabezpieczający przed oszustami. Co w przypadku gdy towar warty jest mniej niż przesyłka do Chin? Nie warto odsyłać a zwrotu kasy się nie dostanie bo jak nie odeślesz to nie masz podstaw do żądania zwrotu i oszust jest wygrany.

oznacz moderatorów