anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zmiana danych na fakturze - niemożliwa według sprzedawcy

fikusny19
#7 Wielbiciel#

Hej! Pierwszy raz w życiu a jestem na allegro kilkanaście lat mam taką sytuację po zakupie przedmiotu. Żona kupuje monitor za 2000 zł, zapomniała wybrać opcji faktura VAT ale w ciągu 45 minut opisuję sytuację sprzedawcy i prosi o jej wystawnie (oczywiście jest taka opcja). Sprzedawca po ponad 3h wystawia jej fakturę ale na jej prywatne dane inne niż w wiadomości od niej. Żona zwraca uwagę sprzedawcy, że wystawił fakturę na źle dane i prosi o ich poprawienie. Sprzedawca jako, że towar jest już wysłany informuje że nie ma takiej możliwości a na infolinii klienta zostałem poinformowany, że najwygodniej (dla sprzedawcy bo wiadomo że nie o klienta chodzi) będzie nie odbierać przesyłki i czekać na zwrot pieniędzy a w międzyczasie zamówić sobie drugi monitor za 2000 i wtedy już dane na fakturze będą poprawne. Co tu się od........ ?

Niech mi ktoś powie czy tych danych rzeczywiście nie idzie zmienić? Co z fakturą korygującą? 

Pozdrawiam
Filip

oznacz moderatorów
6 ODPOWIEDZI 6

ares_
#14 Krzewiciel#

Sprzedawca ma rację, jeżeli wystawiona została faktura imienna to nie ma możliwości zrobienia z tego faktury na firmę. Sprzedawca informacje o rodzaju dokumentu powinien otrzymać w momencie składnia zamówienia. Teraz większość sklepów nie robi dokumentów ręcznie tylko tworzone są one automatycznie na podstawie danych z zamówienia. Oczywiście teoretycznie można to zrobić robiąc korektę i wystawiając nowy dokument ale w razie kontroli urzędu skarbowego można mieć problemy więc mało kto chce tak robić.

oznacz moderatorów

fikusny19
#7 Wielbiciel#

Dzięki za odpowiedź, zastanawia mnie natomiast jak to możliwe że firma może mieć nieprzyjemności z tytułu anulowania czy skorygowania faktury - w internecie znalazłem kilka aktualnych źródeł które potwierdzają taka możliwość nawet w przypadku całkowitej zmiany danych podmiotu. Żeby zwracać zamówienie i obciążać klienta dodatkowymi (nawet) tymczasowymi kosztami ponownego zamówienia to brzmi jak absurd 😕 

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@fikusny19 istotą w tym zamieszaniu jest to czy został podany sprzedawcy Twój NIP zanim doszło do wysyłki / sprzedaży  . Jest zasadnicza różnica w fakturowaniu dla odbiorców prywatnych i dla firm . Fakturę dla odbiorcy prywatnego należy ufiskalnić , nabywca otrzymuje oryginał , a u sprzedawcy zostaje kopia z podpiętym paragonem natomiast fakturę dla przedsiębiorcy MOŻNA ufiskalnić ALE!!! pod jednym warunkiem - na fakturze jak i na paragonie fiskalnym musi figurować ten sam NIP nabywcy , jeśli są rozbieżności w tej kwestii sprzedawca musi naliczyć podatki podwójnie .

oznacz moderatorów

drekenzes
#17 Koryfeusz#

@fikusny19 To o co prosiłeś podchodzi pod przestępstwo karno-skarbowe. Niestety pozostaje zwrot i ponowne zamówienie z podaniem danych do faktury VAT, reszta to podkładanie głowy pod topór US i to po obu stronach transakcji.

_________________________________________________________________
Przed upadkiem idzie pycha; a przed ruiną wyniosłość ducha.
oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Nie ma, ale jeżeli prośba była wysłana zaraz po zakupie i dotarła do sprzedającego(tego nie wiemy) nie powinien wystawiać z tymi danymi fv. Tak pozostaje zwrócenie.

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@fikusny19 takie jest aktualne prawo i nic nie zrobisz , masz obowiązek najpóźniej w chwili zakupu podać sprzedawcy NIP firmy i dalej jest tylko wielka czarna kropka .

oznacz moderatorów