anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

zmiana komentarza po prośbie sprzedającego

MAMY ROZWIĄZANIE!
czarna88bytom
#7 Wielbiciel#

Kolejny raz po wystawieniu komentarza negatywnego (kciuk w dół) otrzymuję prywatną wiadomość od sklepu na między innymi na skrzynkę mailową, z prośbą aby komentarz zmienić na pozytywny w zamian za "upominek"

Uważam taki proceder przede wszystkim za nie etyczny, bo po to są komentarze żeby potencjalni kupujący wiedzieli czego mogą oczekiwać od produktu oferowanego przez sprzedającego a nakłanianie w ten sposób jest nie na miejscu. Co można zrobić z takim sprzedającym bo po mojej wyraźnej odmowie widzę że nie odpuszcza, do tego jeśli sprzedający tak modyfikują swoje oceny sprzedaży to system oceniania traci sens.

Gdzie zgłosić i co robić z takim powiedzmy szczerze nieuczciwym sprzedającym?

oznacz moderatorów
11 ODPOWIEDZI 11
mdrogeria
#21 Demiurg#

czarna88bytom nie musisz zmieniać oceny , to Twoje subiektywne odczucie dotyczące przebiegu transakcji . Tak to prawda ocenę sprzedający powinien wziąć na klatę , a przede wszystkim postarać się o pozytywne rozwiązanie problemu .Niemniej jednak do oceny produktu służy inny system ocen .

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

Jak uważasz możesz zgłosić, sprzedający może oficjalnie prosić o zmianę komentarza, nie jest to zabronione, dlaczego robi to w ten sposób nie wiem: https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=1aab3926-a59f-4f0a-b91a-ab3d4e469201

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@czarna88bytom Podzielam Twoją opinię na ten temat. Kupowanie komentarzy jest wstrętne i nieuczciwe. Nękanie o komentarz zgłoś do Allegro tu; https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=1aab3926-a59f-4f0a-b91a-ab3d4e469201&subjectId=0cf36533-0...

Oczywiście nie masz obowiązku zmieniać oceny.

oznacz moderatorów
Wilczekstepowy
#13 Ambasador#

Po raz kolejny? Ja w życiu nikomu nie wystawiłem negatywnego komentarza, a trochę już tutaj przez allegro kupuję. Masz takiego pecha, czy może zbyt wygórowane mniemanie o sobie?

Jak czasami czytam negatywy to aż za głowę się łapię. Jeden gość dostał negatywa za to, że paczka do klienta przyszła w rozdartym opakowaniu, tak jakby to była wina sprzedającego, a nie przewoźnika.

oznacz moderatorów
czarna88bytom
#7 Wielbiciel#

Źle się rozumiemy, po raz kolejny dostaje taka propozycję. Niegatwów nie rozdaje tak na prawo i lewo. Poprzednim razem sprzedającemu nie spodobało się że za wszystko dostał pełna ilość gwiazdek a za zgodność z opisem 3 bo przyszedł przedmiot tego samego typu ale o innym kształcie innej firmy, moim zdaniem adekwatne co opisałam w komentarzu, że obsługa super jednak otrzymałam nie to co zamawiałam o git. A tu foch i nękanie o zmianę w zamian za coś tam z ich sklepu. 

oznacz moderatorów
mwmonety
#21 Demiurg#

@czarna88bytom Tu masz rację jeśli sprzedawca nie posiadał w danym momencie przedmiotu który kupiłaś a chciał zaoferować zamiennik powinien to z tobą uzgodnić przed wysyłką i tylko za twoim przyzwoleniem mógł wysłać inny.

oznacz moderatorów
czarna88bytom
#7 Wielbiciel#

W tamtym przypadku sprzedający twierdził że nie wiedział że jest coś innego w opakowaniu, bo naklejka na kartonie ukazywała zamówiony produkt. Dla mnie też słabe tłumaczenie bo mówiąc o wysokim standardzie obsługi i że każda paczka jest sprawdzana (hasła prosto z każdej aukcji sprzedającego) przed wysyłką wychodzi, że to co piszą nie ma pokrycia w rzeczywistości.

A przecież na podstawie opisu dajemy kredyt zaufania i kupujemy.

oznacz moderatorów
mikeza
#20 Guru#

Zasadniczo nigdy nie nękam klientów w sprawie komentarzy, ale są sytuacje, gdzie piszę pewne sprostowania. Nie lubię jak ktoś wypisuje np. nieprawdę w komentarzu. to się zdarza również często w przypadku pozytywnych ocen, gdzie właśnie ktoś obcina gwiazdki i dopisuje info, że coś mu tam nie pasowało.

Ostatni przykład: mam w ofercie ustawioną wysyłkę 48godzin (wysyłam w ciągu 24), klient kupił produkt w piątek, paczka wyszła w poniedziałek w południe, czyli w ciągu 24 godzin. Ocena za całokształt pozytywna, ale obsługa 2 gwiazdki - komentarz od klienta - "wysłali dopiero 3 dni po zakupie"

Zostawienie takiego tekstu niestety uderza w mój wizerunek, bo jest niezgodne z prawdą i sugeruje jakąś opieszałość w wysyłce, a tak nie było, bo mamy przecież weekend. W takiej sytuacji piszę do klienta prośbę o wyjaśnienie, ale nie jest to prośba o zmianę komenatrza, tylko raczej zwrócenie uwagi, że oceniając nas w ten sposób postąpił trochę nie fair.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów
czarna88bytom
#7 Wielbiciel#

Myślę że w takiej sytuacji rozmowa ma sens. Dodatkowo nie oferuje Pan żadnej korzyści materialnej za zmianę komentarza, więc jest to jak najbardziej ok.

oznacz moderatorów
Wilczekstepowy
#13 Ambasador#

Ale oferty za zmianę oceny negatywnej na pozytywną często też wypływają od klientów. Nie jest to droga jednokierunkowa.

oznacz moderatorów
Wilczekstepowy
#13 Ambasador#

Druga sprawa, że nie uważam, że to coś złego, jeżeli sprzedawca zaoferuje coś za coś. Biznes podobny trochę do arabskiego rynku. Kupujący często sobie nie zdają sprawy, że czasami się popełnia jakiś głupi błąd z przemęczenia. Jeżeli gość jest kultura i chce przeprosić to jak najbardziej jest to ok. Błędy się zdarzają i jest to po prostu ludzkie. Próba naprawienia tego nie jest niczym złym. Gorzej, jak ktoś kogoś szantażuje, to wtedy jest to głupie i bezprawne, powinno być karalne.

oznacz moderatorów