Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam! 🙂
Zamawiam czasem ze swojego prywatnego konta coś na firmę, w której pracuje i mam zapisane dane. Przy ostatnim zamówieniu prywatnym na raty nie zwróciłam na to uwagi i została wystawiona faktura na firmę, mimo, że nie ma ona z tym zakupem nic wspólnego. Z tego co wyczytałam, sprzedawca powinien wystawić korektę faktury zgodnie ze stanem faktycznym zmieniając dane nabywcy. Czy miał ktoś z Państwa taki przypadek? Z góry dziękuję za odpowiedzi 🙂
@Client:110752823 nie , to Ty wysyłasz do sprzedawcy notę korygującą .
@mdrogeria nie wiem czy notą da sie to załatwić notą korygującą. W ten sposób można poprawić pewne niewielki błędy. Natomiast w tym przypadku de facto nastepuje zupełna zmiana kupującego. Tak jakby kupowałi inna firma/osoba
Moim zdnaniem prawidłwy jest sposób który opisał @Client:110752823 tzn. korekta oraz ponowne wystawieni FV przez sprzedającego na prawidłowe dane
@_Likos_ no ... nie bardzo , do FV bez NIP musisz podpiąć paragon , data z paragonu nie będzie zgodna z czasem realizacji zamówienia , czyli ...zwrot towaru , korekta ... ponowny zakup na prawidłowe dane
Nie można notą zmienić nabywcy.
@Client:110752823 notą tego nie zrobicie, sprzedawca musi wystawić fakturę korygującą 🙂
.
Najlepszym wyjściem to zwrot i ponowny zakup - niestety błąd po Twojej stronie. Nota tego nie załatwi.
@kostas11 @mdrogeria - tak z ciekawości, jakie przepisy mogą zmusić sprzedawcę do wystawienia korekty?
Zmiana beneficjenta umowy po jej zawarciu to przecież poważna sprawa.
Dokładnie, też mi się wydaje, że w takiej sytuacji zarówno korekta jak i nota korygująca nie wchodzą w grę. Przecież to zupełna zmiana nabywcy oraz formy dokumentu.
Ja w takich sytuacjach zawsze robiłem pełny zwrot, a następnie kupowałem poprawnie - cóż, za błędy się płaci. 😕
O widzisz, człowiek uczy się całe życie 😄
tu piszą, że nie wolno wystawiać not korygujących
@kostas11 czy te wyroki dotyczą zmiany charakteru umowy i podmiotu umowy?
sprzedaż konsumencka i na firmę to nie to samo
rozumem, mamy umowę z firmą, następuje pomyłka w fakturowaniu tego zdarzenia, wyjaśniamy pomyłkę korektą ale tutaj jest inna sytuacja
na upartego można spróbować anulować fakturę
@QueLord my mieliśmy kiedyś podobną sytuację, oczywiście wyszło to przy zwrocie 🙂
Kupujący jak i odbiorca faktury stworzyli odpowiednie dokumenty na podkładkę, stworzyliśmy korektę, choci
Generalnie to jest wina allegro - sprzedawca i kupujący nie otrzymują od serwisu potwierdzenia zawarcia umowy zgodnego z przepisami