anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zostałem dodany do czarnej listy

MAMY ROZWIĄZANIE!
domarski_m
#7 Wielbiciel#

Sprzedający dodał mnie do czarnej listy przez co nie mogę zrobić u niego zakupów. 

Ale dlaczego to zrobił? Moje podejrzenie jest takie. Po zakupie, oceniłem transakcję i poleciłem sprzedającego z tym, że za koszt przesyłki dałem jedną gwiazdkę. Za wysyłkę taśmy klejącej zapłaciłem 24,99zł.  Mam wrażenie, że sprzedający obawia się, być może złej opinii po kolejnym moim zakupie i przez to mnie zablokował. Myślę, że to jest nie fair i allegro powinno coś z tym zrobić.  Jestem na czarnej liście za opinie o zakupie... 

oznacz moderatorów
398 ODPOWIEDZI 398
hardybejs
#12 Orędownik#

i to natychmiast to jest ten obiektywizm allegro najlepiej wywalić od razu negatywa  po co pisać ze sprzedającym czy zadzwonić-on jest wk... na emocjach i myśli że ma racje bo mu nie poszło to wali negatywa za swoją głupotę. To samo z tym czujnikiem gazu  , możliwe że się pomylili przy pakowaniu to się czasami zdarza , można zadzwonić napisać  wiadomość dokonać zwrotu aby wymienić--Nie pospolity potwór musi dać negatywa od razu i jest szczęśliwy , potem sie dziwią że takich kupujących [edycja] blokują;))

oznacz moderatorów
Montana_Max
#8 Zapaleniec#

Nie twierdzę, że klienci to "wszyscy święci". W takim przypadku nad czarną listą bym się jak najbardziej zastanowił. Problem z tym wszystkim polega na zbyt dużej wartości pojedynczych negatywów w ocenie sprzedawcy, ale nie będę rżnął eksperta, który ma na to gotowe rozwiązanie.

oznacz moderatorów
A3dam
#19 Nestor#

Ponawiam pytanie:

@Montana_Max 
W opisie jak byk było, że jest to czujnik czadu ORAZ gazu. Po otrzymaniu okazało się, że tylko czadu. Poleciał negatyw i wylądowała na czarnej liście. 

Czy Twoja Znajoma złożyła Sprzedawcy reklamację z powodu wady polegającej na niezgodności otrzymanego towaru z opisem w ofercie ?

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów
Montana_Max
#8 Zapaleniec#

Z tego co mi wiadomo nie.

oznacz moderatorów
br.
#21 Demiurg#

@A3dam  A co ma wspólnego ocena już wykonanej transakcji i zgodności z opisem,  ze złożeniem reklamacji do sprzedającego? Po co te uparte dopytywanie?

Ocena transakcji  jest konsekwencją  złego potraktowania klienta i dostarczenia mu bubla  zamiast obiecanego w opisie wymarzonego zakupu.

Reklamacja to odrębne zagadnienie, można złożyć reklamację nawet po długotrwałym użytkowaniu i pozytywnym  ocenieniu produktu i sprzedawcy.

Poza tym wielu nie składa reklamacji, przedmiot niewielkiej wartości łatwiej wyrzucić niż szarpać się z wysyłkami, i tłumaczyć  zarozumiałemu sprzedawcy:  kiedy, jak dlaczego...

oznacz moderatorów
hardybejs
#12 Orędownik#

br,Twoim zdaniem lepiej odrazu walnąć negatywa ? 

oznacz moderatorów
br.
#21 Demiurg#

@hardybejs  Nie bądź taki "hooop..  do przodu.."

Każda sytuacja jest inna, czasem powinno się porozumieć,  ale czasem nie ma o co walczyć,  jak napisałem wyżej na przedmiot wartości kilku zł szkoda czasu na reklamacje i tłumaczenia. A ocenić  sprzedawcę powinno się.

Tylko że sprzedawca  sprzedający drobne przedmioty ma takich ocen tysiące i nie dba o jednego negatywa czy nawet o kilka.

oznacz moderatorów
hardybejs
#12 Orędownik#

br.Hoop.. ....To twoje zdanie  ,moje jest takie że pomyłki sie zdarzają i można walnąc negatywa i za pomyłkę  szkoda że  nie działa to w drugą stronę jak przykładowo kupujący sie pomyli i kupi to czego niechcę , nie można go ocenić że robi zwrot , że jeszcze za swoja pomyłkę wystawia negatywa.W tej chwili sprzedawca nie ma takiego dobrego narzędzia aby mógł sie wytłumaczyć , jedynie w odpowiedzi do opini.A mając narzędzie jak opiniowanie klientów mogło by im także zależeć na wspólnym dogadaniu się a nie tylko walnąć negatywa i po temacie.Zwłaszcz że ocenia wtedy zazwyczaj wszytko na nie wysyłke, produkt , kontakt ,na jedna gwiazdkę już po złości . Czasmi treba dać rozumiem bo sprzedawca ma to gdzieś , ale jak jest uczciwy stara sie załatwić  to tak aby kupiec był usatysfakcjopnowany.

oznacz moderatorów
A3dam
#19 Nestor#

@br. 
A co ma wspólnego ocena już wykonanej transakcji i zgodności z opisem,  ze złożeniem reklamacji do sprzedającego?

Absolutnie nic. Ale przedmiotem rozważań jest zasadność umieszczenie Kupującego na liście nieaktywnych kupujących. W przypadku gdy Kupujący zaszkodził Sprzedawcy (rzekomo z powodu wady otrzymanego produktu) przy jednoczesnym braku zastrzeżeń (braku reklamacji z powodu tejże wady) - umieszczenie na ww. liście mogłoby być uznane za zasadne (oczywiście mamy tu za małą wiedzę aby to jednoznacznie przesądzić, ale przesłanki są).
Niezłożenie reklamacji przez Kupującego poważnie osłabia jego pozycję w ew. sporze ze Sprzedawcą z powodu umieszczenia jego konta na liście nieaktywnych kupujących.

Ocena transakcji  jest konsekwencją  złego potraktowania klienta i dostarczenia mu bubla  zamiast obiecanego w opisie wymarzonego zakupu.
Ocena transakcji na Allegro może być nawet konsekwencją za słonej zupy na obiad.
Są to oceny subiektywne i w żaden sposób nie muszą korespondować z otrzymanym produktem (zwłaszcza w sytuacji gdy Kupujący nie odważył się konfrontować w procesie reklamacyjnym swojej opinii o wadliwości produktu z opinią sprzedawcy).

Poza tym wielu nie składa reklamacji, przedmiot niewielkiej wartości łatwiej wyrzucić niż szarpać się z wysyłkami, i tłumaczyć  zarozumiałemu sprzedawcy:  kiedy, jak dlaczego...

W przypadku przedmiotów o niewielkiej wartości Sprzedawca najczęściej odstępuje od żądania zwrotu reklamowanej rzeczy (bo przy zasadnej reklamacji koszty przesyłek obciążają Sprzedawcę) oczywiście pod warunkiem, że taka reklamacja zostanie w ogóle złożona.
W przypadku wady niebudzącej wątpliwości (w tym przypadku: niezgodność rzeczy z opisem w ofercie) - złożenie reklamacji Sprzedawcy nie wiąże się z żadnymi niedogodnościami dla Kupującego. Przeciwnie: jej niezłożenie przy wystawieniu negatywnej oceny - (jak widać) może.

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów
Ziolko39
#21 Demiurg#

Pomyłka w opisie każdemu sie może zdarzyć. "tylko ten się nie myli co nic nie robi" Ale nie jest to od razu powód do negatywa. Sam kiedys zrobiłem błąd w opisie podając, że sprzedaję coś w wersji III, a w rzeczywistości była to wersja II. Klient napisał o błędzie, że zamawiał w. III, a dostał w. II. Napisałem mu, żeby odesłał przedmiot, ja zwrócę koszty przedmiotu+przesyłki w obie strony. Odesłał, dostał kasę, nie wystawił oceny. Wilk był syty i owca cała. Czasami kupujący wystawiają negatyw z powodu "złej pogody", bez podania żadnych argumentów, ot to moje "widzimisię" Wg, Allegro to kupujący ma "SAME PRAWA", a sprzedający tylko "OBOWIĄZKI' . Powinniśmy jako sprzedający kupic po 1 kg wazeliny i "po palcu w ...." @ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

oznacz moderatorów
br.
#21 Demiurg#

@A3dam  No dobrze,  nawet starałem się ten memoriał przeczytać,  ale po przeczytaniu nadal mam pewne wątpliwości:

Więc które ze świąt jest  ważniejsze  Boże Narodzenie czy Wielkanoc?

Jeżeli w jasny sposób, podobnie jak poprzednio rozwiejesz moje wątpliwości  będę cię  uważał za autorytet w dziedzinie filozofii.

oznacz moderatorów
A3dam
#19 Nestor#

@br. 
Absolutnie nie chciałbym zostać Twoim autorytetem w dziedzinie filozofii.
Aby jednak (nawet przypadkowo) nie wygrać ogłoszonego przez Ciebie konkursu - po prostu nie wezmę w nim udziału.

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów
Client:100160870
#12 Orędownik#

@br. 

które ze świąt jest ważniejsze Boże Narodzenie czy Wielkanoc?

dzień babci czy dziadka? wiadomo że dzień św. Mikołaja jest najważniejszy ze wszystkich świąt

oznacz moderatorów
EMKABHP
#1 Nowicjusz#

[edycja] zapłacił i coś mu nie pasuje.Tylko na czarną listę z takimi.

oznacz moderatorów
Ziolko39
#21 Demiurg#

CL jest bardzo potrzebna. Klient kupił. dostał dodatkowe informacje przez telefon odnośnie uzytkowania, a potem wystawił negatyw. Drugi kupił i wystawił negatyw bez żadnego komentarza ( wiem, że nie musi, ale może Allegro wprowadziło by obowiązek uzasadnienia) Trzeci tak samo. To po co ja mam się narażać na kolejne negatywy w przypadku zakupu przez tą samą osobę ( przecież nie wiem czy co zrobi po zakupie), wolę dodać do CL i mieć z nim spokój. A już miałem pytanie (przed samymi świętami) od klientki (przed zakupem) czy jak kupi kamerę to będzie mogła zaraz oddać (od razu uprzedzam, że kamera poszła i nikt nie zgłosił zastrzeżeń do działania) Czyli kombinowała zakup "świąteczny" - zrobienie sobie kilku nagrań i zwrot.

oznacz moderatorów
docar1
#2 Obserwator#

Po co kupujesz u sprzedającego w którym Ci się cos nie podoba ? 

Czytałeś że allegro pobiera prowizje od sprzedajacych za koszt wysylki ? Może dlatego zaplaciles 24.99....

Znajdz sobie takiego sprzedającego, który da Ci wysylkę za darmo. Temat załatwiony.

Po co sie denerwować.

Nie rozumiem kupujących którzy wybierają zakupy u kogoś kto im nie odpowiada a potem dodają dziwne komentarze i takie tam. Zwykla złośliwość czy coś jeszcze innego ?

 

 

oznacz moderatorów
toMCioPP
#12 Orędownik#

Teraz allegro się wycwaniło. W trosce o gnidy i łajzy, nie możesz takiego dodać do czarnej listy, póki Cię nie wystrzela. Jeśli przykładowo Twój kolega został przez takiego trafiony i podaje Ci nick, nie możesz go profilaktycznie dodać do blokowanych. Kiedyś było można, od jakiegoś czasu już nie. Taki parasol ochronny dla łajdactwa. 

oznacz moderatorów
glenmoranghie
#14 Krzewiciel#

...

oznacz moderatorów
swawekz
#9 Pomysłodawca#

Jestem za, a nawet przeciw ...

oznacz moderatorów