Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Sprzedający dodał mnie do czarnej listy przez co nie mogę zrobić u niego zakupów.
Ale dlaczego to zrobił? Moje podejrzenie jest takie. Po zakupie, oceniłem transakcję i poleciłem sprzedającego z tym, że za koszt przesyłki dałem jedną gwiazdkę. Za wysyłkę taśmy klejącej zapłaciłem 24,99zł. Mam wrażenie, że sprzedający obawia się, być może złej opinii po kolejnym moim zakupie i przez to mnie zablokował. Myślę, że to jest nie fair i allegro powinno coś z tym zrobić. Jestem na czarnej liście za opinie o zakupie...
allegro raczej nie wnika w spory pomiędzy kupującym a sprzedającym. Mam na myśli tą konkretną sytuację.
Sprzedaję na allegro od kilku lat , sam mam kilka osób na " czarnej liście" Tyczy się to głównie osób, które nie odbierają paczek pobraniowych , ale jest też wąskie grono, które sobie na to zasłużyło w inny sposób.
Niestety nie tolerujemy chamstwa, wyzwisk, bezpodstawnych oskarżeń.
Oczywiście, nie twierdzę, że Ty zachowywałaś się tak wobec sprzedającego 🙂
Na dobrą sprawę po co ponawiać zakupu u sprzedającego, z którego towaru/obsługi nie jesteś zadowolona ?!
Możesz równie dobrze zamawiać towar jako osoba niezarejestrowana, jeżeli jednak chcesz kupować ze swojego konta, pewnie pozostaje Ci sąd
"Możesz równie dobrze zamawiać towar jako osoba niezarejestrowana, jeżeli jednak chcesz kupować ze swojego konta, pewnie pozostaje Ci sąd"
kupiłem u kogoś innego, potrzebowałem części, a nie udowadniac komus, że okrężną drogą i tak mi sprzeda. Natomiast wyobrażasz sobie moja minę i zdziwienie, jak zobaczyłem komunikat - nie możesz kupić tego produktu, sprzedawca umieścił Cię na czarnej liście. W ogóle nie wiedziałem co to jest. Napisałem do sprzedawcy, z aukcji (pytanie do sprzedającego) o co chodzi -zero reakcji, zadzwoniłem. Na moje zapytanie , ktoś z drugiej strony burknął, że się tym nie zajmuje i przekaże dalej do kogos, kto zajmuje się sprzedażą na allegro, kolejna osoba stwierdziła, że nie wie o co chodzi, a nastepna, że 5, teraz juz 6 lat temu coś było na rzeczy, ale nie odpowiedziała co.
Skoro więc nie odnotowano nawet powodu dla którego umieszczono mnie na CL, i nie wyjaśniono dlaczegop to juz jest kpina.
Odpowiedziałem, że nigdy u nich nic nie kupowałem i poprosiłem o wyjasnienie. Nigdy takiego nie otrzymałem. A wiem, że nie kupowałem, bo poinformował mnie o tym prawcownik allegro.
Sprzedawca nawet nie wział pod uwagę, że mógł wpisac nik omyłkowo. Jedna literka, jeden znak i wszystko sie zmienia.
Nie mam zamiaru sądzic się , bo to nie ma sensu, natomiast uważam, że sam instrument CL jest złem. Klientów o których wspominali to niektórzy z Was, którzy kupują za pobraniem i nie odbierają przesyłek po prostu należy usuwać z allegro i to będzie w zgodzie z prawem. Samo bycie na allegro, nie jest obowiązkowe.
Dla mnie temat tego przypadku jest już nieaktualny
@bajcia, dlatego właśnie przy każdym loginie dopisujemy powód dodania do CL, króciutko, byle potem wiedzieć o co chodziło 🙂 tam gdzie brak powodu, to przydałoby się wywalić (usunąć z CL) 🙂 złem to są oceny gwiazdkowe, ocena 👍👎 wystarczy + komentarz jeśli potrzeba coś opisać 🙂
wbrew pozorom @bajcia jest chłopakiem, nie mylcie się 😛
Brawo Patryku za spostrzegawczość. Nik załozyła moja córka, ponad 18 lat temu, ja go po prostu przejąłem, bo była wtedy nieletnia i tak to juz zostało.
Ja wiem, ale inni piszą do ciebie jak do dziewczyny 😄
... bo była wtedy nieletnia i tak to juz zostało.
skoro tak zostało, to jest nadal nieletnia 😄 😊 (jak ona to robi 😮 hihihi 😊)
@WREDZIA-W1, ciocia, słyszałaś?
@bajcia potrafi sprawić, że zatrzymasz się w jednym wieku 😮
😁
@konto zamknięte No, patrzę, widzę i oczom nie wierzę 😄
Według mnie CL jest potrzebna, bo czasami kupujący wystawia negatyw bez żadnych wyjaśnień dlaczego (ot tak miałem zły dzień). Więc po co mu sprzedać drugi raz i znowu dostać negatyw za nic. I bardzo dobrze, że Allegro wprowadza zakupy tylko przez osoby zarejestrowane, nie Client 0000000. Miałem już taką sytuację, że klientka wybierała najdroższe rzeczy, kupowała, nie płaciła i brak kotaktu - za każdym razem z innego konta Client. Wiem to powtarzały się te same dane kupującej w meilach. I towar zablokowany, bo ma 30 dni na wpłatę. Po 3 razie podałem dane do Allegro i chyba ją zablokowali bo to się skończyło. A co do kosztów przesyłki to są one podane wcześniej - nie pasują, to nie zamawiam i nie wystawiam ocen. I potem nie mam pretensji o CL. Apo co chcesz kupić drugi raz? Żeby drugi raz zaniżyć ocenę ?
@monte1133 W zasadzie nigdzie. To znaczy możesz teoretycznie do Allegro, gdzies z zakładki "pomoc" ale to i tak mija się z celem. Możesz także podać sprzedającego do sądu, lub dokonać zgłoszenia na Policji, powołując się na art. 135 kodeksu wykroczeń....ale sensowności tego rozwiązania nie podejmę się ocenić.
Poczekaj, bo czegoś nie rozumiem. Wystawiasz komentarz sprzedawcy aby przestrzec innych kupujących. Generalnie nie polecasz zakupów u tego sprzedawcy. A teraz sama chcesz coś u tego sprzedającego kupić? Gdzie sens? Gdzie logika?
Właśnie widzę, że nie rozumiesz. Negatywny komentarz odnosił się do tego, iż sprzedający wprowadził mnie w błąd pewną kwestią, która była w opisie produktu. Reszta była oceniona dobrze. Chciałam kupić, ponieważ pewna oferta była w świetnej promocji cenowej. Sprzedający wystawiając swoje oferty na platformie Allegro AUTOMATYCZNIE godzą się z systemem oceniania, który polega na polecaniu i niepolecaniu. Otrzymanie oceny niepolecającej nie obliguje sprzedawcy do odmowy sprzedaży klientowi, co zresztą przyznało mi samo Allegro, które osobiście kontaktowało się ze sprzedającym tagomago-pl i kazało mu usunąć mnie z czarnej listy oraz dając upomnienie sprzedającemu.
To może po prostu wystarczyło poprosić o jakiś rabat w związku z niepełną zgodnością oferowanego produktu, albo zwyczajnie odstąpić od umowy?!
Chyba lepiej się dogadać, aniżeli psuć komuś opinie/renomę ?!
Rozumiem Twój punkt widzenia, ale masz możliwość założenia dyskusji i wyjaśnienia wątpliwości z kupującym. Negatyw powinien być ostatecznością, jeżeli faktycznie nie idzie dojść do porozumienia.
Pisanie do allegro i odkręcanie "blokady" chyba zajęło Ci więcej czasu, niż zająłby kontakt ze sprzedawcą 😛
Jak domniemam zakupiony przedmiot i tak zostawiłaś 😉
Właśnie! Plaga roszczeniowców, klientów nie potrafiących obsługiwać otrzymanego sprzętu, mających pretensje "do garbatego, że ma dzieci proste" 😄 przekracza na Allegro ludzkie pojęcie! Negatywy też wystawiane są często tylko po to, aby sobie ulżyć w monotonnym życiu - i co, uczciwy Sprzedawca ma to wszystko tolerować i jeszcze się cieszyć?
A najgorsi są cwaniacy, którzy kupują np. elektronikę - 14 dni używają, potem zgłaszają odstąpienie, następne 14 dni używają i zwracają produkt! I to oczywiście wszystko w ustawowym czasie - Sprzedawca ma takich tolerować i robić ze sklepu komis?
Bądźmy uczciwi również jako kupujący, bo dobrze wiecie, że bardzo często pogrywamy nieuczciwie, wałując Sprzedawców 😕
Do wyboru są tysiące firm detalicznych i hurtowych, jesteś na CL to trudno, przełknij to i kupuj gdzie indziej, po co ta mściwość?
ostatnio miałem taki przypadek że klient wykorzystał to o czym piszesz te 28 dni używając sobie mojego mikrofonu po czym oddał bez paragonu i bez żadnego druku zwrotu. Paragon potrzebny jest do zrobienia zwrotu fiskalnego jeśli go nie mam nie to nie mogę wrócic towaru do sklepu a także zrobic korekty do Urzedu Skarbowego i muszę bezpodstawnie zapłacić podatek, mimo że informacje o zwrocie dowodu zakupu sa zawarte w zakładce zwroty na moich aukcjach. Ateraz najlepsze klient olał mnie ponieważ napisał że dokonał zwrotu zgodnego z postanowieniami allegro. Szybko to sprawdziłem i się załamałem gdyż allegro informuje w swoim regulaminie że klient może oddac towar bez dowodu zakupu a ja muszę mu zwrócic pieniądze. To jest k...a jakaś paranoja. Gnój może nawet na podstawie tego paragonu uzyskać jakis zwrot kasy np z mopsu czy potrzebne jest mu to np do jakiej sprawy sądowej jako dowód że ponosił jakies koszty etc....
@JKmuzyczny_pl " informacje o zwrocie dowodu zakupu sa zawarte w zakładce zwroty na moich aukcjach. "
Klient miał prawo to olać, gdyż taki zapis znajduje się pod numerem 2685 na liście klauzul niedozwolonych prowadzonej przez UOKIK.
Czyli przepisy prawa oczywiście są kulawe, nikt nie pomyślał o tym co ma zrobić przedsiębiorca w takiej sytuacji. Najlepiej nie wysyłać papierowego paragonu, tylko i wyłącznie wersję elektroniczną.
ej, na serio wymagasz paragonu od konsumenta przy odstąpieniu od umowy?
Przecież to zapis niedozwolony, żebyś nie miał problemów, chociaż tym się upiekło:
W zakładce zwroty możesz nawet napisać, że ziemia jest płaska. Nie będzie wiążące dla kupującego coś co nie jest zgodne z prawem. I mógł sobie używać towaru 28 dni, bo takie są przepisy. Sprzedając w necie warto chyba je znać?
Interpretacja US jest jednoznaczna- jeśli dokonuje zwrotu na urządzeniu fiskalnym, to podstawą do wykonania takowego zwrotu, a co za tym idzie odliczenia naliczonego podatku do US - MUSZĘ W "PAPIEROLOGI" MIEĆ ORYGINAŁ PARAGONU ZWRACANEGO TOWARU. JEŚLI PODCZAS KONTROLI NIE BĘDZIE TAKIEGO PARAGONU CZY NP. PODPISANEJ PRZEZ ZWRACĄJACEGO KOREKTY FAKTURY TO TAKI ZWROT JEST NIEWAŻNY I MUSZĘ ZAPŁACIĆ PODATEK A PRZY OKAZJI KARĘ + ODSETKI JAK TO ODKRYJĄ :).Czy to że jakiś debil nieprowadzący nigdy firmy ani żadnej działalności wymyśla bzdurne przepisy, to my przedsiębiorcy musimy odpowiadać ??????
Jeśli już tak "cwaniakujesz" 🙂 to proszę wytłumacz mi czy w porządku jest A ZARAZEM ZGODNE Z PRAWEM - niezwrócenie paragonu celem uzyskania korzyści np jakiegoś dofinansowania z MOPSU gdzie wymagany jest dowód zakupu??? - TO JEST PRZESTĘPSTWO. A weźmy sytuację z innej beczki,- np. jeśli nieuczciwy sprzedawca tworzy fikcyjne zwroty żeby nie płacić podatku, gdzie wg Twojej teorii może to robić bez dowodu zakupu 🙂 toż to jest przestępstwo doskonałe i robione pod przykrywką prawa, przecież w przypadku sprzedaży paragonowej jest to nie do sprawdzenia 🙂 .......
NIE WIEM JAK JEST W INNYCH US NA TERENIE KRAJU, bo wiem że są różne interpretacje tych samych spraw W MOIM US PRZY ZWROCIE FISKALNYM WYMAGANY JEST PARAGON LUB PODPISANA KOREKTA FAKTURY i jeśli tego nie mam to muszę zapłacić podatek od sprzedaży
Święta racja !
@monte1133 Patrząc z dystansu na tę sytację - jak to wygląda: wystawiając ocenę NIE POLECAM dajesz informację potencjalnym klientom, aby nie kupowali u tego sprzedawcy, ale mimo to sama chcesz w tym miejscu robić zakupy. Kiedyś pewien polityk w podobny sposób się tłumaczył: " głosowałem za, ale się nie cieszyłem" .
@a_brod Mi przypomniał się inny, który "palił, ale się nie zaciągał"😂
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄