Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Znalazłem i zakupiłem 2 monitory powystawowe 4k na allegro. Zakupiłem je. Te 2 monitory były podstawą zestawu komputerowego który chciałem złożyć. Ponieważ były stosunkowo tanie resztę pieniędzy wydałem na zakup części do zestawu (płyta, pamięć, zasilacz, dysk, karta graficzna etc.) wydałem kupę kasy (karta i dysk kupiłem na allegro resztę gdzie indziej i nie wszystko mogę zwrócić)
Na drugi dzień sprzedający oświadczył że się pomylił i zwrócił mi pieniądze odmawiając wydania zakupionego sprzętu.
Rozpocząłem dyskusję, którą allegro zamknęło oświadczając:
W związku ze zwrotem środków przez Sprzedawcę dyskusję uznajemy za zakończoną. Kupujący ma Pan prawo dochodzić swoich racji na drodze sądowej, ale nie możemy na sprzedawcy wymusić realizacji zamówienia.
i jeszcze:
Zakończyliśmy Dyskusję w związku z rozwiązaniem problemu. <SIC!!!>
TO MA BYĆ OCHRONA KUPUJĄCYCH !?!?!?
nie jestem w stanie teraz kupić droższych monitorów - zostałem ze sprzętem który nie może działać a allegro ma mnie gdzieś - zero pomocy i jeszcze twierdzą że rozwiązali problem !!!
TO MA BYĆ OCHRONA KUPUJĄCYCH !?!?!?
co mam robić ???
Masz prawo pość do sadu, allegro nie jest sądem, sprzedający zwrócił śrdoki więc nie ma sprzedaży, zakupu, co twoim zdaniem ma zrobić Allegro?
idąc tym tokiem rozumowania nigdy nie jesteś pewien zakupu na allegro bo sprzedawca zawsze może odpisać że to pomyłka i idź sobie do sądu - tak to ma wyglądać wg Ciebie ?
i nie pisz że nie ma sprzedaży - sprzedaż była - dokonałem zakupu, zapłaciłem i pieniądze zaksięgowano - zawarto więc umowę którą sprzedawca jednostronnie zerwał
co ma zrobić allego - pomóc mi rozwiązać problem - a nawet nie spróbowali nic zrobić i tylko cieszą się z prowizji za resztę sprzętu
No nic nie może, ale wiesz tu działają 2 grupy, jedna to sprzedający- jak im cena nie pasuje zwracają kasę i koniec. Druga kupujący, licytują do absurdalnej ceny i nie płacą.
no kiedyś chciałem się wycofać z licytacji na allego i to w warunkach w których zostałem przelicytowany - kupiłem więc gdzie indziej - ale sprzedawca anulował najwyższą ofertę a mojej nie chciał - w efekcie a allegro zmusiło mnie do zapłaty oświadczając że regulamin etc i pozwą mnie do sądu - taka równowaga
@barpas może masz jakieś screeny, jak Allegro Cię zmuszało do zapłaty🤔
@barpas ale jakie masz roszczenia wobec Allegro? mają wpaść na kwadrat, wykręcić mu ręce i zmusić do wysyłki🤔, oni nie mają innych środków przymusu niż kasa, sprzedający oddał kasę, więc nie mają żadnych argumentów, dla nich sprawa jest zakończona, tym bardziej , że oni nie są stroną, więc jedynie Ty możesz pójść z tym do sądu
nawet nie próbowali zmusić go do jakiejś ugody - wobec mnie (post wyżej) byli dość stanowczy
@barpas Allegro nie ma prawa nikogo do niczego zmuszać - nie jest stroną umowy.
Mogą jedynie nadzorować przebieg transakcji.
"allegro zmusiło mnie do zapłaty oświadczając że regulamin etc i pozwą mnie do sądu"
Allegro zmusiło Cię do zapłaty? Pierwsze słyszę.
@barpas Jak według Ciebie miałaby wyglądać pomoc Allegro? Tak w praktyce - co mieliby zrobić żeby Ci pomóc?
napisać mniej więcej to co napisali mnie gdy chciałem wycofać się z licytacji a sprzedawca odmówił
a napisali (nie pamiętam dokładnie bo było to wiele lat temu) że zgodnie z regulaminem zawarłem umowę i muszę zapłacić
a tak w ogóle to jesteś przedawcą (sądząc po nicku) - jak widać nie masz nic przeciwko oszukiwaniu kupujących i ich interesów bronisz - zapamiętam żeby nic od Ciebie nie kupować
@barpas a wiesz, ze "wiele lat temu", to Allegro miało inny regulamin i były inne przepisy prawne🤔
przepisy prawne się nie zmieniły - on NIE MIAŁ PRAWA anulować tej umowy bo w JEGO pomyłce nie było żadnej mojej winy (mówi o tym wprost art 84 kc)
@barpas Rozumiem, że to
"a tak w ogóle to jesteś przedawcą (sądząc po nicku) - jak widać nie masz nic przeciwko oszukiwaniu kupujących i ich interesów bronisz - zapamiętam żeby nic od Ciebie nie kupować"
było do mnie?
Jest zupełnie odwrotnie. Jestem temu przeciwny i na co dzień tu na forum pomagam zarówno kupującym jak i sprzedającym.
W tym wypadku wskazuję jedynie, że Allegro nie ma mocy prawnej żeby zmusić sprzedającego do realizacji umowy której to nie są nawet stroną.
Nie wiem więc skąd wyciągnąłeś takie wnioski 🙃
wklejam całą dyskusję (czytać od dołu)
5 grudnia 2024 16:32
5 grudnia 2024 14:35
5 grudnia 2024 14:24
5 grudnia 2024 14:16
@barpas nic nie zrobisz, sprzedawca powołał się na błąd, reguluje to prawo i w sądzie nic nie wskórasz 😞 a teraz z drugiej strony powiedz mi co być zrobił jak byś wystawił auto za 15000 zł i potem chcąc obniżyć o 500 zł zmienił byś cenę na 5000 zł ?
- to nie jest prawda - prawo stoi po mojej stronie
- wyrok na który się powołuje dotyczy ewidentnego oszustwa
- w sądzie bym wygrał - i wynika to wprost z artykułów na które się powołuje - bo mógłby się wycofać tylko gdyby ta pomyłka wynikała z MOJEJ winy
- tylko kto będzie jeździł na drugi koniec polski i płacił za adwokatów - TO WŁAŚNIE JEST ROLĄ ALLEGO - powinno mnie chronić
- gdybym wystawił auto za 5000 tysięcy i ktoś je kupił allego zmusiło by mnie do sprzedaży bo chroni tylko tych którzy mają duży obrót
@barpas wiem że każdy będzie na swoją stronę interpretował przepisy ale podeśle Ci jeden z wyroków 🙂
wyrok z 29.12.2015 r., sygn. akt VI Ga 373/15
Sądy uznały, że spełnione zostały następujące warunki:
doszło do błędu
błąd był istotny - dotyczył ceny
sprzedawca złożył kupującemu oświadczenie o uchyleniu się od skutków prawnych oferty sprzedaży złożonej pod wpływem błędu i zrobił to w terminie.
@kostas11 Z tym, że jeśli jest znaczący błąd, jak tu w przykładzie
@barpas Za ile kupiłeś, a jaka cena rynkowa? Może faktycznie był błąd cenowy?
Znalazłem na szybko to (na semcore.pl):
Czy sklep internetowy ma prawo anulować zamówienie na bazie błędu cenowego? Tak, ale prawo jest tutaj bardzo restrykcyjne. Jeżeli sklep wykryje błąd cenowy na etapie zamówienia produktu (nawet po jego opłaceniu), może bez przeszkód anulować zakupy, wskazując na błąd cenowy. Wynika to z prawa umowy zawieranej na odległość.
W przypadku, gdy doszło już do realizacji, sprawa jest trudniejsza. Sklep ma obowiązek pisemnie poinformować o anulacji zamówienia i powodach. Konieczne jest też uzasadnienie błędu cenowego. Może jednak powołać się na prawo do oświadczenia woli zgodnie z art. 84 Kodeksu Cywilnego. Pamiętaj, że błąd musi być pokazany wyraźnie i bezsprzecznie.
przeczytaj uważnie art 84 który przytaczasz - tam jest napisane że może się wycofać jeżeli doszło do błędu z winy drugiej strony - tak jak w tym wyroku - a nie wtedy gdy doszło do błędu z winy sklepu